miffo123, älskad likväl hatad av v.3

  • Trådstartare saerdna the spirit
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
kön ålder? Kille på 19 vårar
Tre saker som stämmer in på dej? Envis, pådrivande och lagspelare
hur är din nuvarande situation på tw?
Jadu, just nu sitter jag i -SK- och funderar på min framtid inom tw


Hur började allt för dig och var? Från det tills nu då.

- jadu saerdna, det var en mycket bra fråga. Det hela startade 26/5 år 2007 då jag joinade värld 3 och spelade tillsammans med mina irl kompisar samt min bror, han och jag delade ledningsrollen i stammen. Startade ju under nicket Miffo123, begav mig sen till HmG som kort därpå mergade med BIA och bildade UF. Var med i ledningen för UF stammarna
men efter deras inaktivitet på slagfältet sökte jag större utmaningar och flytten till wcw blev ett faktum
där jag kastades rakt in i kriget emot MASH, -ST2- och Stribe och var ensam i V3 om att bedriva krig på 3 fronter samtidigt
Sen rullade det bara på helt enkelt kan man säga, adlade byar, tappade byar, ja du vet som krig är

vad hände i UF?

- När jag var i UF så var det väldigt inaktivt ansåg jag som spelade ca 20 timmar/dygn och höll på med mina byar, samt konstant letade adelsmål att attackera och kötta ner. Sen efter mycket internt tjafs från ledningens sida och mycket intriger samt fulspel så ledsnade jag, jag saknade den där känslan av att kriga. Att få adla fiendebyar
att få kötta
Så därför kände jag att bägaren rann över, därför skickade jag en ansökan till NwcwMa, blev antagen till ett visst pris, man kan säga att köpte mitt eget stambyte genom att ge en viss % av mina byar till UF
När jag kom till WCW däremot kastades jag in i understammen, nwcw-b och skulle tillsammans med andreas1001 kicka igång stammen tills vi blev antagna till nwcwma som var moderstammen i WCW-sfären
Efter ett gott ledarskap i nwcw-b ansåg både jag och myrakatten, ledaren för NwcwMa,
att tiden var inne för mig att komma upp till NwcwMa där jag skulle agera som en krigare då de såg min potential.
Min första riktiga dust blev emot Kawac, en av tw's absolut vassaste deffspelare.
Självklart förlorade jag, men började lära mig hennes mönster och lyckades för egen vinning bemästra hennes kunskaper, så att jag kunde växa mig lika fruktad som deffspelare
Efter tiden i wcw så kände jag att jag behövde ta en paus från tw och jag kunde på den tiden inte stå ut med att internadlas, så därför valde jag att avsluta V3 genom att solospela hela V3

när du kom in i kriget på v.3 mot mash, st2 och stribe var det i det kriget du träffade på kawac?

- Det var under kriget emot Mash, -st2- och stribe (SMS som vi kallade dem i wcw) som jag stötte på kawac, en spelare jag beundrat länge för sin kämpavilja och kunskap, en spelare jag gladeligen upphöjer till titeln bästa deffaren i tw
trots massiva summor inkommande både rens och adels så tappade hon inte mycket byar

om jag inte minns fel, så slutade du väl innan kriget mot sms tog slut?

Jo det stämmer att jag la ner V3 med mitt gamla miffo123 konto innan kriget tagit slut, dock så bytte jag ju som sagt strax efteråt till kontot efra där jag är mest känd under senare tid.

hur länge höll du på med efra kontot sen?

- Efra kontot spelade jag i ungefär 4-5 månader, jag tappade suget någon gång i februari i år, tog det september förra året
Sen efter att ha slitit som ett djur i flera veckor med kö-konton etc så orkade jag inte mer och ställdes inför valet, irl eller tw? Valet blev irl för min egen hälsas skull då jag börjat lida av grova sömnstörningar och tvingades till att knapra sömnpiller för att ens kunna sova om natten
När den punkten nås är det dags att lägga ner, även om viljan finns!


det kan man förstå, hur kändes det sen när wcw blev gow blev det till nåt?

- När wcw förvandlades till dagens GoW ökade det bara min vilja att sänka dem, jag avskydde deras ledning och sätt att leda stammen - så varför då inte ta chansen i akt och kötta ner dem på deras hemmaplan?
dvs uppe i K45 och K35 där jag härjade en hel del med efra-kontot


har/är du på fler världar eller var v.3 den enda?
-Jag har utöver V3 spelat lite smått i V5, i stammen VÄV tillsammans med mina gamla kompisar från V3 tiden i -ST2-, t.ex Benzocaine och Brightside. I V5 mötte jag även min nuvarande stamledare i V1, Somalia For FN och just nu spelar jag i -SK- på V1 under hans ledarskap och även i V10 tillsammans med några kompisar jag mött under min tw-karriär, enbart gamla fiender dock.

ok, så om vi börjar med v.10 och klättrar neråt, så hur kom det sig att du började där?

-Jo, det hela började med att jag var less på att aldrig få några inkommande attacker i V1, så för att hålla formen vid inkommande uppe inför kommande krig så tog jag kontakt med en kompis jag mött i V3 vid namn klemmpa och frågade om vi kunde co-spela hans konto. Det blev en succe tyckte vår stamledare Black Sparkz och då erbjöd han mig ett eget konto på V10 i form av Batman11
ett konto som låg under konstant press och hela tiden hade flera 1000 inkommande attacker, jag såg alltså en utmaning i det hela och tänkte väll mest att detta är något jag saknat, så jag hoppade på tåget
Det är väll den kortfattade versionen finns en del detaljer utöver detta men de låter vi vara osagt

ok, men då vill vi nog veta vad som hände på v.5 (tja, jag och ni läsare kanske?)

- Vad hände i V5, ja man kan väll säga såhär - det var en rätt seg värld egentligen och det var ingen riktig utmaning att spela där så vi, VÄV-ledningen, beslutade oss för att förklara krig emot den största stammen utöver oss tillsammans med våra allierade, trots att vi hade hög inaktivitet i stammen och det ledde till att vi inte orkade fortsätta till sist, när man får köa konton dygnet runt
knappt sova och knappt lämna datorn orkar man bara en viss tid, så kände alla i VÄV till sist och då la stammen ner. Efter det tog Somalia For FN kontakt med mig via skype och frågade om intresse fanns för ett konto i -SK-, och -Sk- har alltid varit den stam jag helst velat spela i på .se
Så det slutade med att jag hoppade över dit och la ner V5

ok, nåt specifikt som gjorde v.5 till en så seg värld?

Dels så drabbades VÄV som stam av massbannen som skedde efter en spamrunda i externa, i form av att vår ledare Benzocaine felaktigt bannats och vi hade egentligen ingen som orkade köra vidare efter det
Sen så var krigen oerhört sega och tråkiga, det var ingen spänning att spela där

massbannen var väl i v.3s forum om jag inte minns fel

- Jo men vi var flera spelare som bannades både in-game och på externa den kvällen
bl.a jag och benzocaine

ok, men vi går inte djupare än så i det och riktar örat mot v.1 istället
för somalia hade tagit kontakt med dig?

- Nej men jag och Somalia spelade båda två i VÄV ett tag, vi låg grannar med varandra i fronten så det var rätt naturligt för oss att samspråka och efter att vårt samarbete fungerat extremt bra så såg han potential i mig och ville gärna värva mig till -SK-, så vi började förhandla lite om ett -SK- konto för min räkning
Det är i alla fall vad han själv sagt då jag frågat honom varför jag skulle in i -SK- enligt honom

så hur gick det?

Jo som jag sa tidigare så spelar jag just nu i -SK-, med andra ord så gick förhandlingarna väldigt bra och jag började min -SK- karriär i slutet av januari, den 28/1 för att vara specifik

så har det hänt några intressanta saker där?

Under min tid i -SK- har det väl inte varit speciellt mycket spänning hittills egentligen, men det är ett skönt och oerhört duktig gäng jag spelar med där, så det finns möjligheter till att utvecklas ytterligare som spelare för mig där, det är väll det som håller mig kvar i nuläget egentligen


vad är din största skicklighet på tw?

- Jadu, det tror jag är min uthållighet och envishet, jag viker mig aldrig under press och aldrig som anfallare heller utan maler på tills antingen jag eller fienden min går under.
 

DeletedUser

Guest
då drar vi nästa, vad är det som gjort dig känd?

- Hahaha, förutom att jag är en lagspelare som alltid prioriterar stammen framför mitt eget konto, så är det nog att jag alltid varit i rampljuset när det händer saker kring min stam. samt att jag aldrig i mitt liv backat för något utan suttit och kämpat emot hela stammar ensam med kö-konton till höger och vänster utan att klaga och bara kriga.
En av mina forna fiender i v3 har sagt följande till mig: Det enda som varit jobbigare än mitt irl är att möta ett miffo på krigsstigen
Så jag är nog mest känd som en uthållig spelare som gladeligen tar på sig slitgörat i en stam för att andra ska kunna forcera fienden


kan du beskriva några händelser som hade stor betydelse för dig?

- Hmm, jadu det ska väll vara när jag körde i Stribe-fronten med mitt Miffo123-kontot och adlade 1 by mitt i K56 - toppdeffade den sen hade lekstuga med min kära vän Tobie och grabbarna i Stribe utan att tappa en by, där jag tillsist gav bort byarna av sympati för fienden
Det är såna händelser som har varit betydande för mig - det har stärkt mitt självförtroende och fått mig att våga mer och mer saker inom tw.
även irl till viss del, men det är en annan historia att berätta


nåt mer du vill säga innan vi går in på de fem snabba?

- Jag vill ge ett stort tack till alla mina stamledare i olika stammar för den chans jag fått att spela tw och den roliga tid jag haft i olika stammar!


då kommer de fem snabba


svärdet eller pennan?
-Svärdet helt klart, är ingen diplomat direkt, haha

Är du en deffensiv eller en offensiv spelare?
- 80% offbyar, guess for yourself

En fullt uppbyggd by eller bara det nödvändigaste?
- Bara det nödvändigaste

Hur aktiv är du?
- Nuförtiden är det väll 12 timmar på vardagar och ungefär 20 på helger
med andra ord - rätt aktiv

En spelare som du vill lyfta upp och varför?
- Det där tänker jag inte ens besvara då det finns många att lyfta fram av olika orsaker - ingen nämnd, ingen glömd så att säga



efter interjuvn så kunde man höra det sällsynta miffot kämpa sig igenom sommaren
(med dess sköna värme och nöjen) men vad framtiden kan säga det hör man inte nu

Spirit ser vi däremot springandes som fan var efter han, men inte långt bakom så kommer solstolen som just har börjat nynna på ”bröllopsmarschen”
Ska han hinna undan? (för er läsares skull så får man hoppas på det, om ni vill se fler interjuver)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp