Mest Inflytesrika

DeletedUser

Guest
Här tänkte jag att vi kunde nämna de personer som varit viktigast i utvecklingen för hur V4 ser ut nu. Det finns redan trådar om vilka spelare som är bäst i olika kategorier men här tänkte jag mer på vilka som haft störst inflytande över hur världen ser ut idag.

Jag kan inte riktigt rangordna mina val så jag hoppar den klassiska "topplistan" och skriver bara de jag kommer att tänka på utan inbördesordning.

Lalandia - Självsäker som få, snudd på gränsande till hybris. Startade den framgångsrika stammen VVV och skaffade dom en hel del ovänner under vägen, men ledde dom handfast och mot flera fina skalper. Hade alltid koll på andra stammars interna angelägenheter och stenkoll på när och var man skulle attackera.
När vi i WAR kom til VVV så märktes verkligen hans frånvaro av, inte lätt att vara en fullblodsdespot utan att sitta vid skärmen.
Han var med om att skapa det som kom att kallas "triaden", om jag inte har helt fel så var han den drivande efter att ha fått kalla fötter av att AT och WAR skaffade en officiell allians.

Lonneborg - Skapade WAR med mestadels okända spelare och lyckades få dom till en krigsmaskin som tog över allt i sin väg. Hade en grym fingertoppsänsla mellan att vara diktator och totalt demokratisk. Visste vilka ansvarsområden han skulle ge till vilken spelare.
En mästare på att planera krig, de krig som idag lett till att gamla WAR spelare, nu i Ecalos, i princip är ohotade i bollen.
Hade ett mkt bra samarbete med Zozzei AT, ngt som gnsisslade rejält när han försvann. Hade han varit kvar så tror jag att det varit Ä och Ecalos Vs triaden idag faktiskt.

Svensktafro - Mannen, myten, legenden! Spelaren som backstabbat mest i V4 men aldrig sina vänner i sin lilla klump. Har betytt grymt mkt för spelet i och med att han varit med om att knäcka stammar och byggt upp nya.

No-Alias satte fart på Ecalos diplomati, något han fått ris och ros för. Lite mergingnar och diplomatiska relationer har utan tvekan stärkt stammen men samtidigt gjort så att potentiella mål försvunnit ifrån monstrerna ur orginal Ecalos.

Anette - Ledaren för Jaws, ingen av de mer framgångsrika stammarna spelet men som ledare hade Anette ett val att göra. Hon valde att gå med i WAR och lämna Jaws för sakt, hade hon istället gått på AXE sida så hade WAR fått det jobbigt. Elite hade säkert lagt sig i och kanske ett AT under zozze's ledning oxå, svårt att säga idag.

Agersand - Genom mergen mellan Ninjas och WAR så var han med och såg till att en storstam bildades. War hade poängen och trupperna, ninjas erfarenheten och skickligheten. Blandningen blev dödlig för stackarna som var kvar i bollen.
Lärde ut en hel del om Tw till War's spelare som fortfarande används.
Genom sin IRL relation med zeleene och att han spelat med lalandia, gav han WAR ett ugn som gjorde att planen mot AXE kunde sättas i verket.



Dessa kommer jag på nu, kanske kommer fler senare.
Som ni märker är det mesta ur ett WAR perspektiv då det är den delen av V4's historia jag känner till. Vore kul med en ost ifrån de andra tangivande stammarna.
 

DeletedUser

Guest
kriget mellan AXE-ninjas känns som starten för alla krig vi har idag, får väl tacka fegenbo, jigsaw och ttg som inte ville samma sak utan fegenbo gick till ninjas och jig och ttg blev arga och förklarade krig mot ninjas:p
 

DeletedUser

Guest
Då vill jag passa på att tacka Remington-67, Ebolas och TW-Noodle som var den styrande kärnan i Ninjas, alla av er har tyvärr lagt av, och i ett fall blivit uppnoblade här på värld fyra.

Utan er hade denna värld inte varit som den är idag, förmodligen hade den varit ett ordentligt snäpp tråkigare, men det är bara spekulationer.
TACK till er, tack!
 

DeletedUser

Guest
haha då får jag väl passa på då ;)

Tack afro & TW-Noodle samt henke för ert håll igång det har varit underhållande ;)
 

DeletedUser

Guest
Tw-Noodle i början/mitten av v4 var, iaf i min närhet, den som hade mest inflytande tillsammans med andra ledare, dock var han alltid med bland dessa. Andra ledare är t.ex. Lonneborg och Remington.

Nu i slutet tycker jag nog att den som haft mest inflytande över utgången av v4 är ingen mindre än No-Alias, som ledare för den största stammen så har man en del inflytande. Speciellt efter att man mergat med en av stammarna i triaden, krigat med en annan och krigar mot den tredje (där även några ifrån den andra finns).

En som jag tror kommer att ha mycket inflytande av v4's utgång är ingen mindre än ÖL, deras ledare, vem det nu är. NalleKalle, Dalapeter eller någon annan random därifrån. Nu när det är världskrig kan minsta lilla krigsförklaring från deras sida rubba hela balansen/krigets utgång.

Den som haft mest inflytande över mitt spel i v4 har varit Remington-67, Svensktafro och No-Alias.
 

DeletedUser

Guest
En som jag tycker har haft stort inflytande, redan från start, är Alias. Skaparen av Ecalos, som nu har blivit värld fyras jätte. En otroligt skicklig diktator, diplomat och spelare. Utan honom hade vi i Ecalos inte varit där vi är idag.

/Symtomet
 

DeletedUser

Guest
Fan vilken ära att få vara med här, jag ska skriva in några personer som jag tycker har haft stort inflytande på mitt spel och v4's utveckling ikväll!

jallas!
 

DeletedUser

Guest
Självklart vill man alltid hylla sig själv, vem gillar inte att stå i centrum?
Svensktafro: En jävel på diplomati och rävspel. Ger du mig lillfingret så klipper jag armen av dig.

Kaernell, Balibali, Fongie, Mörsaren: Min lilla axe clan som har stått mig trogen i alla mina små backstabbnings uppdrag!

Remmo, Tiger, Neph, Tjockisen, Vicke, Shindara, Lord D, Ricerl: Folket som tillsammans med AXE-clanen satte rullining på hela världen. Under tiden i YY så attackerade vi V.V.V, Ä, AT, WAR(?).

Rovet/Lonneborg: Grymma ledare som gjorde grymma beslut, joo va hände? WAR stod som ensam stam i bollen. FORZA!

Henrik338: Ett evigt irritationsmoment, som vanligt kastade han in handuken när det börjar gå lite knackigt!

Ecalos: Jag säger som jag sa förut, keep talking shit I'll empty my clip
 

DeletedUser

Guest
säger bara pmlt!..mycke engagemang, mycke diplomati, mycke onda tankar ^^
 

DeletedUser

Guest
kul att läsa här hehe bra jobbat rovet med den här tråden ;). läste igenom lite här saknar v4 :eek:.


hoppas ni har kul i bollen alla.
 

DeletedUser

Guest
kul att läsa här hehe bra jobbat rovet med den här tråden ;). läste igenom lite här saknar v4 :eek:.


hoppas ni har kul i bollen alla.

Inte många av de gamla bollen spelarna som sitter fast längre, KungKen bjuder på gratis byar utanför bollen nu.

Och då menar jag verkligen GRATIS.
 

DeletedUser

Guest
jae e fan mest inflytesirk, har ju miljoner me fans som gör vad jag sägre åt dom att göra :D

knäpper man med fingranra so fixars ens minsta önskan ;) eller så är min uppfattnign om min egen storehet lite förvanskad såhär sent på födesedagen, o plattan e slut :/
 

DeletedUser

Guest
jae e fan mest inflytesirk, har ju miljoner me fans som gör vad jag sägre åt dom att göra :D

knäpper man med fingranra so fixars ens minsta önskan ;) eller så är min uppfattnign om min egen storehet lite förvanskad såhär sent på födesedagen, o plattan e slut :/

Admins, jag tror vi behöver sätta alkohollås på Nallekalles dator, blir en väldans massa bankande på bröstet när han är lite rund om fötterna ;)
 

DeletedUser

Guest
Hörde också det går segt för kungken så då stämmer det nog
 
Topp