Megaspelare

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
MotoX, jag fattar ärligt talat inte vad det är du ifrågasätter, har nu följt denna tråd och inser att jag är helt lost (antingen är jag bara korkad eller så har jag bara svårt att förstå idag)...

Men som jag tolkar detta så anser du alltså att dessa stora spelare är ett problem då de är svåra att slå ut p.g.a de ligger inbäddade i sin stam, har jag tolkat det rätt då?

/Miffo123
 

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
MotoX, jag fattar ärligt talat inte vad det är du ifrågasätter, har nu följt denna tråd och inser att jag är helt lost (antingen är jag bara korkad eller så har jag bara svårt att förstå idag)...

Men som jag tolkar detta så anser du alltså att dessa stora spelare är ett problem då de är svåra att slå ut p.g.a de ligger inbäddade i sin stam, har jag tolkat det rätt då?

/Miffo123


Stora spelare är och förblir stora då de är i det närmaste omöjliga att slå ut.

Detta anser jag är ett problem, internadlig bidrar också till detta faktum då större spelare också snabbare kan adla upp dessa byar.

Att vara stor i detta spelet gör att man i princip går säker och detta borde inte få tillåtas inte något onlinespel.

Det borde finns ”mekanismer” för att antingen förhindra att man blir ”för stor” eller att det är lättare att radera ut dessa megaspelare.

Blir mitt resonemang klarare nu?
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Stora spelare är och förblir stora då de är i det närmaste omöjliga att slå ut.

Detta anser jag är ett problem, internadlig bidrar också till detta faktum då större spelare också snabbare kan adla upp dessa byar.

Att vara stor i detta spelet gör att man i princip går säker och detta borde inte få tillåtas inte något onlinespel.

Det borde finns ”mekanismer” för att antingen förhindra att man blir ”för stor” eller att det är lättare att radera ut dessa megaspelare.

Blir mitt resonemang klarare nu?

Perfekt, nu fattar till och med jag detta =)
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Stora spelare är och förblir stora då de är i det närmaste omöjliga att slå ut.

Detta anser jag är ett problem, internadlig bidrar också till detta faktum då större spelare också snabbare kan adla upp dessa byar.

Att vara stor i detta spelet gör att man i princip går säker och detta borde inte få tillåtas inte något onlinespel.

Det borde finns ”mekanismer” för att antingen förhindra att man blir ”för stor” eller att det är lättare att radera ut dessa megaspelare.

Blir mitt resonemang klarare nu?

Jag hänger med också, förstår din synvinkel och om jag får relatera till V2 i V3:s forum.

Det senaste halvåret har hela världen dominerats av 6 stammar och dessa i sin tur av ca 40 "megaspelare", det enda sättet dessa spelare försvunnit på under 2009 är att de slutat spelat eller blivit bannade ur spelet. Så V2 står mestadels och inväntar sitt eget slut.

Samtidigt beror det på var man startar i V2 som ny spelare om man överlever till mer än en by innan man plockas bort.

Men tycker fortfarande moralen är en typ av rasism mot ett begränsat antal spelare.:p
 

DeletedUser

Guest
MotoX, vilka andra onlinespel tänker du på?

Jag har inte själv spelat Tr*vian men där sägs det att om man inte är med i en värld från dag 1 är det i princip omöjligt att överleva.

I Gl*diatus kan man inte ens dö.

Så i vilka onlinespel är det möjligt att slå ut en spelare, som varit med länge och vuxit sig mäktig, helt och hållet?

(Byt ut * mot a - kan inte skriva orden ******* eller ********* i klartext eftersom forumet censurerar)
 

DeletedUser

Guest
det är ju inte poängen som räknas, det är hur man spelar :cool:
 

DeletedUser

Guest
När jag läser detta så tänker jag bara på om sexikittie från v5 skulle dra upp sitt konto till denna storlek....jag skulle nog sluta spela den världen direkt om jag inte var i samma stam som henne då xD
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Men stora spelare är ju underbara för spelet. När världen tickat på i över ett års tid så sitter det alltid några mellanstora spelare fast i mitten med bara stammedlemmar och allierade runt om sig. Det finns inget att adla, inget sätt att växa. Men så plötsligt så slutar en "storspelare" lira, och för att göra det lite lustigt så meddelar han det inte till någon utan alla hans byar blir till ödebyar.

Rätt som det är kan stackarn i mitten adla sig utåt lite genom att plocka "grått", andra fiendestammar ser chansen och plockar byar mitt i fiendeläger och hela balansen i världen rubbas.

Kalle 23 år med 3 byar hade aldrig gjort samma skillnad om han slutat tvärt, eller hur? :p
 
Topp