Marknadsscript lägga ut erbjudanden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Eftersom jag suger påd et här med scripts så kanske det redan fins en färdig sån här men måste vända mig till er provs och fråga.
Fins det nån script som kan göra att jag lägger ut bud på marknaden.
T.ex.
1000järn mot 700lera x 110?
Då skulle jag behöva det :)
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Källkod:
javascript: var doc=document; if(window.frames.length>0)doc=window.main.document; url=doc.URL; var start; if (url.indexOf("t=") >= 0) start=url.indexOf("t="); else start=url.indexOf("village"); var end=url.indexOf('%26',start); var id; if(end>0) id=url.substring(start,end); else id=url.substring(start); if(url.indexOf('screen=market')==-1||url.indexOf('mode=own_offer')==-1) location.search='?screen=market&mode=own_offer&'+id; else {var wood=new Number(doc.getElementById('wood').innerHTML); var clay=new Number(doc.getElementById('stone').innerHTML); var iron=new Number(doc.getElementById('iron').innerHTML); var forms=doc.getElementsByTagName('form'); var table=""; for(i=0; i<forms.length&&table==""; i++) { if(forms[i].action.indexOf('action=modify_offers')!=-1) { table=forms[i].getElementsByTagName('table')[0]; } } for(i=1; table!=""&&i<table.rows.length-1; i++) { child=table.rows[i].cells[1].childNodes; res=child[0].title; num=""; for(j=0; j<child.length; j++) { value = child[j].nodeValue; if (value != null) num+=value; } num=num.substring(0,num.length-1); num*=new Number(table.rows[i].cells[2].innerHTML); if(res=='Wood')wood+=num; if(res=='Clay')clay+=num; if(res=='Iron')iron+=num; } doc.getElementById('res_sell_wood').checked=wood>clay&&wood>iron; doc.getElementById('res_sell_stone').checked=clay>wood&&clay>iron; doc.getElementById('res_sell_iron').checked=iron>clay&&iron>wood; doc.getElementById('res_buy_wood').checked=wood<clay&&wood<iron; doc.getElementById('res_buy_stone').checked=clay<wood&&clay<iron; doc.getElementById('res_buy_iron').checked=iron<clay&&iron<wood; wood=Math.round(wood/1000); clay=Math.round(clay/1000); iron=Math.round(iron/1000); offers=Math.max(Math.max(wood,clay),iron)-Math.min(Math.min(wood,clay),iron); offers=Math.round(offers/2);  var handelsman = ''; var tbls = doc.getElementsByTagName('table'); for (i=0; i < tbls.length; i++) if (tbls[i].innerHTML.match(/Handelsmän: \d+\/\d+/) != null) handelsman = tbls[i].innerHTML.match(/Handelsmän: \d+\/\d+/);  if (handelsman != ''){ handelsman = String(handelsman).match(/\d+/); if (offers > Number(String(handelsman))) offers = Number(String(handelsman)); } inputs=doc.getElementsByTagName('input'); for(i=0; i<inputs.length; i++) { if (inputs[i].value=='Skapa') inputs[i].focus(); } doc.getElementsByName('multi')[0].value=offers; doc.getElementsByName('max_time')[0].value=10; doc.getElementsByName('sell')[0].value=1000; doc.getElementsByName('buy')[0].value=1000; } end();

Här är ett sånt script...
Har för mig att det känner av vad som behövs i byn och vad du har överflöd utav...
 

DeletedUser

Guest
Källkod:
javascript: var doc=document; if(window.frames.length>0)doc=window.main.document; url=doc.URL; var start; if (url.indexOf("t=") >= 0) start=url.indexOf("t="); else start=url.indexOf("village"); var end=url.indexOf('%26',start); var id; if(end>0) id=url.substring(start,end); else id=url.substring(start); if(url.indexOf('screen=market')==-1||url.indexOf('mode=own_offer')==-1) location.search='?screen=market&mode=own_offer&'+id; else {var wood=new Number(doc.getElementById('wood').innerHTML); var clay=new Number(doc.getElementById('stone').innerHTML); var iron=new Number(doc.getElementById('iron').innerHTML); var forms=doc.getElementsByTagName('form'); var table=""; for(i=0; i<forms.length&&table==""; i++) { if(forms[i].action.indexOf('action=modify_offers')!=-1) { table=forms[i].getElementsByTagName('table')[0]; } } for(i=1; table!=""&&i<table.rows.length-1; i++) { child=table.rows[i].cells[1].childNodes; res=child[0].title; num=""; for(j=0; j<child.length; j++) { value = child[j].nodeValue; if (value != null) num+=value; } num=num.substring(0,num.length-1); num*=new Number(table.rows[i].cells[2].innerHTML); if(res=='Wood')wood+=num; if(res=='Clay')clay+=num; if(res=='Iron')iron+=num; } doc.getElementById('res_sell_wood').checked=wood>clay&&wood>iron; doc.getElementById('res_sell_stone').checked=clay>wood&&clay>iron; doc.getElementById('res_sell_iron').checked=iron>clay&&iron>wood; doc.getElementById('res_buy_wood').checked=wood<clay&&wood<iron; doc.getElementById('res_buy_stone').checked=clay<wood&&clay<iron; doc.getElementById('res_buy_iron').checked=iron<clay&&iron<wood; wood=Math.round(wood/1000); clay=Math.round(clay/1000); iron=Math.round(iron/1000); offers=Math.max(Math.max(wood,clay),iron)-Math.min(Math.min(wood,clay),iron); offers=Math.round(offers/2);  var handelsman = ''; var tbls = doc.getElementsByTagName('table'); for (i=0; i < tbls.length; i++) if (tbls[i].innerHTML.match(/Handelsmän: \d+\/\d+/) != null) handelsman = tbls[i].innerHTML.match(/Handelsmän: \d+\/\d+/);  if (handelsman != ''){ handelsman = String(handelsman).match(/\d+/); if (offers > Number(String(handelsman))) offers = Number(String(handelsman)); } inputs=doc.getElementsByTagName('input'); for(i=0; i<inputs.length; i++) { if (inputs[i].value=='Skapa') inputs[i].focus(); } doc.getElementsByName('multi')[0].value=offers; doc.getElementsByName('max_time')[0].value=10; doc.getElementsByName('sell')[0].value=1000; doc.getElementsByName('buy')[0].value=1000; } end();

Här är ett sånt script...
Har för mig att det känner av vad som behövs i byn och vad du har överflöd utav...

Tack får prova det då :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp