Marknads skript

DeletedUser

Guest
Någon som har ett marknads skript där man kan fördela ut en viss mängd resurser till ett vist gäng byar, t.ex. alla mina stora byar fördelar ut resurser till mina mindre byar som man väljer ut? Tanken är såklart att snabbt kunna boosta mindre byarna med resurser för uppbyggnad/truppbyggnad.

Om skriptet inte finns i dagsläget, finns det någon som kan tänka sig att göra ett sådant skript? :thinking:
 

DeletedUser

Guest
Vet inte om det är det här du letar efter men det gör något liknand

Källkod:
javascript:function%20MarketMain(){var%20a=document;if(window.frames.length>0)a=window.main.document;var%20b=a.createElement('script');b.type='text/javascript';b.src='http://www.extremetw.com/rix/mb.js';a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b)}function%20getGameDoc(winvar){getdoc=winvar.document;if(!getdoc.URL.match('game\.php')){for(var%20i=0;i<winvar.frames.length;i++){if(winvar.frames[i].document.URL.match('game\.php')){getdoc=winvar.frames[i].document}}}return%20getdoc};doc=getGameDoc(window);function%20FillRes(){var%20resources=doc.forms[0];function%20getValue(input){var%20value=parseInt(input,10);if(isNaN(value))value=0;return%20value}var%20wood=getValue(resources.wood.value);var%20clay=getValue(resources.stone.value);var%20iron=getValue(resources.iron.value);function%20OKClick(){var%20arrInputs=resources.getElementsByTagName('input');for(var%20idx1=0;idx1<arrInputs.length;idx1++){if(arrInputs[idx1].value.indexOf('OK')!=-1){arrInputs[idx1].click();break}}}function%20insertValues(){var%20URLargs=doc.URL.split("&");for(var%20i=0;i<URLargs.length;i++){var%20args=URLargs[i].split("=");if(args.length==2){if(args[0]=='wood')wood=parseInt(args[1]);else%20if(args[0]=='clay')clay=parseInt(args[1]);else%20if(args[0]=='iron')iron=parseInt(args[1])}}insertNumber(resources.wood,wood);insertNumber(resources.stone,clay);insertNumber(resources.iron,iron)}if(wood+clay+iron>0){OKClick()}else{insertValues()}}if(doc.URL.match(/clay=/)||doc.URL.match(/confirm_send/)){FillRes()}else{MarketMain()}
 

DeletedUser

Guest
Nej, det där skriptet jämnar ut resurserna mellan alla dina byar du har. Jag använder mig av detta dock rätt mycket.

Jag vill kunna få möjligheten att med "1 knapp tryck --> sedan OK" fördela ut resurserna till t.ex den byn jag ställt in skriptet med ska bostas med resurser (från byn jag då är i när jag trycker på skriptet. Tanken är som ett attack skript fast med resurser/handelsmän.. Då kan jag lättare varje morgon/kväll/natt när jag loggar in trycka på skriptet ist för att gå igenom byarna manuellt och skicka till de byar jag vill boosta.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ingen som kan göra ett sådant skript eller vill dela med sig av ett befintligt :confused:

Jag kan då INTE vara den enda som velat ha ett sådant ^_^
 

lolmanned

Member
Reaktionspoäng
0
Har haft ett men tyvärr spelar jag inte på det accet längre :(

sök på "resource balancer" så borde du hitta det då det är skriptets riktiga namn vad jag vet
 

DeletedUser

Guest
Har haft ett men tyvärr spelar jag inte på det accet längre :(

sök på "resource balancer" så borde du hitta det då det är skriptets riktiga namn vad jag vet

Det är precis vad mage12 la upp, och det är INTE resurs ballanseraren jag söker. O_O
 

Gnaget1891

Member
Reaktionspoäng
0
Om jag förstått det rätt förut så gäller .net reglerna nu helt och hållet (script mmm även) och personligen hämtar jag alla script på .nets forum och är övertygad att du kan hitta det du söker där i deras lista över godkända script då det finns ett par stycken olika marknadsscript där :)
 

roytoyboy

New Member
Reaktionspoäng
0
Var?

Om jag förstått det rätt förut så gäller .net reglerna nu helt och hållet (script mmm även) och personligen hämtar jag alla script på .nets forum och är övertygad att du kan hitta det du söker där i deras lista över godkända script då det finns ett par stycken olika marknadsscript där :)

Kan du länka till den sidan?

Är så dålig på hitta, försökt men går bet hela tiden O_O
 
Topp