Möjligheten att kunna köpa adelsmän!

Vad tycker du om att möjligheten att köpa adelsmansplats är inaktiverad?


  • Totalt antal röstare
    61
  • Enkät stängd .

DeletedUser

Guest
Som de flesta säkert känner till, så har premiumfunktionen att kunna köpa platser till adelsmän varit inaktiverad på v29. Det här har varit lite av ett test, för att se om det påverkat antalet spelare och spelet i större utsträckning.

Nu har adlingar kommit igång, spelet rullat ett tag och det börjar bli dags att utvärdera hur det har fungerat.

Många saknar funktionen, andra har inte ens märkt att den inte finns - vad tycker du?

Lämna gärna en kommentar också, det blir lite mer kött på resultatsbenen på det sättet :)
 

Cingeto

Member
Reaktionspoäng
0
Det är en gudagåva. I och med att man inte kan köpa adelsmän så blir farmningen mycket viktigare. Det känns också tryggare att man inte kommer få 7 tåg på sig en vecka efter världen startat.

Tillsammans med en galet stark millis så blir earlygame mycket mer intressant.
 

DeletedUser

Guest
Måste hålla med cingeto, nu får man tänka igenom vad man vill lägga resurserna på och blir svårare för topp spelarna att kunna pumpa ut adlar i ett rasande tempo.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Det är en gudagåva. I och med att man inte kan köpa adelsmän så blir farmningen mycket viktigare. Det känns också tryggare att man inte kommer få 7 tåg på sig en vecka efter världen startat.

Tillsammans med en galet stark millis så blir earlygame mycket mer intressant.

Instämmer! :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Dålig värld, vill köpa adlar <3

Vi som tjänar 30k i månaden vill ju inte sitta här o farma resurser när man kan köpa dem istället
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är extremt roligare med att inte kunna köpa adelsplatser.

Måste hålla med cingeto, nu får man tänka igenom vad man vill lägga resurserna på och blir svårare för topp spelarna att kunna pumpa ut adlar i ett rasande tempo.

Håller inte med dig här Flor. Tror det är alldeles tvärtom. "Toppspelarna" kommer få det mycket enklare att trycka ut adlar jämfört med de "dåliga spelarna". Kanske inte kan trycka ut hur mycket adlar som helst men en jävla massa mer då vissa farmar som tusan.. :p
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Tycker det är extremt roligare med att inte kunna köpa adelsplatser.



Håller inte med dig här Flor. Tror det är alldeles tvärtom. "Toppspelarna" kommer få det mycket enklare att trycka ut adlar jämfört med de "dåliga spelarna". Kanske inte kan trycka ut hur mycket adlar som helst men en jävla massa mer då vissa farmar som tusan.. :p

Ta en titt på v28.. All utvärdering ni behöver.

Nocturne plockade säkert 80 barbs på 2-3 veckor. Först till 100 byar med bysnitt på 2,1k.

Tänk en vända till.
Varför i hela friden skulle nybörjarna bränna pengar på adlar i ett spel där de inte ens är bra på? De är ju toppspelarna som är totalt fast i Tw träsket som ens tänker tanken på att lagga pengar på detta.

Visst. Kemo, swedishempire osv brände månadslönen på att prema adlar, plocka barbs för att sen bli plockade på två röda. Vilket bara gynnar de duktiga spelarna. Och främst innogames pengahysteri.

Fugitive premade nyligen adlar för 5k prem.

Jag kan säga såhär. Vet konton på top 5 som farmar sämre än..jag vet inte vad. De prioriterar ress och får ut gott om adlar. :)
 

DeletedUser

Guest
Visst. Kemo, swedishempire osv brände månadslönen på att prema adlar, plocka barbs för att sen bli plockade på två röda. Vilket bara gynnar de duktiga spelarna. Och främst innogames pengahysteri.

Haha lite roligt att du inte nämnde Nocturne här då det är ett ännu bättre exempel. Bromance?:awsm:

Sedan förstod jag inte riktigt vad v.28 hade med detta och göra ^^.Allt jag sade var att det blir mycket enklare för toppspelarna och trycka ut adlar än de mindre bra när det inte går och köpa adelsplatser.

Sedan det där med top 5 konto som inte alls farmar bra, det är ju just det, går ju inte på en sån här värld, i alla fall inte i early/ mid för farmar du inte så har du ju också det jobbigare att hänga med i toppen? Inte omöjligt ju men alltid en nackdel :p

Jag kanske har fel men det är så jag ser på saken
 

DeletedUser

Guest
Jag är för, MEN bara om det är väldigt billigt, annars är jag emot. Ju mer adels desto roligare, kanske borde jag spelat classic istället. :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Tycker de borde dras en omröstning ingame eftersom inga adelsköpare är här o läser ändå :(
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Att kunna köpa adlar förstör spelet på så många sätt. Stora spelare köper massa adlar för att slippa lägga tid på att farma och kunna plocka alla lätta byar snabbare. Därav är det nybörjarna som försvinner snabbare än kvickt pga den funktionen. Så early, midgame blir orättvist då de som använder sig av att köpa adlar får ett sjukt oförtjänt försprång. Late game gör det ingen större skillnad förutom att man har råd att ha tåg mot rimmen och adla där samtidigt som mot sin krigsfront vilket man inte kan vid för få adlar.

Vore intressant att få se statistik på vilka som ständigt köper adlar och hur många det är. Jag tror att det är ett begränsat antal konton som gör det i större utsträckning som också då får en sjuk fördel i spelet jämfört med dem andra, låt säga 95%, som inte premar adlar eller kanske gör det 10-20 ggr max.
 

DeletedUser

Guest
jag tycker .se ska vidare utveckla detta.. så att man också kan köpa fulla offbyar direkt..så man slipper bygga o farma fört trupper o adlar..
detta tillsammas med sista uppdatering skulle se till att .se är dö innan sommaren.. det skulle göra att alla vi som lider av ADTW äntligen kan söka hjälp..

ps: passa på att slänga in en massa totalt onödiga evenemang!!
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Personligen tycker jag att man ska kunna köpa sig en plats i Hall of Fame så att man är säker på att ha vunnit världen innan man börjar spela den. Det får ju naturligtvis vara proportionerligt i jämförelse med vad adelsmän, resurser och alla andra fördelar man kan köpa kostar. Jag tänker att 20000pp kan vara rimligt.
 

DeletedUser

Guest
Personligen tycker jag att man ska kunna köpa sig en plats i Hall of Fame så att man är säker på att ha vunnit världen innan man börjar spela den. Det får ju naturligtvis vara proportionerligt i jämförelse med vad adelsmän, resurser och alla andra fördelar man kan köpa kostar. Jag tänker att 20000pp kan vara rimligt.

Gillar den idén. Isf skulle ReAct kunnat köpa sig till vinsten redan från början istället för att slösa tid
 
Senast redigerad av en moderator:

Nocturne

Member
Reaktionspoäng
6
Haha lite roligt att du inte nämnde Nocturne här då det är ett ännu bättre exempel. Bromance?:awsm:

Sedan förstod jag inte riktigt vad v.28 hade med detta och göra ^^.Allt jag sade var att det blir mycket enklare för toppspelarna och trycka ut adlar än de mindre bra när det inte går och köpa adelsplatser.

Sedan det där med top 5 konto som inte alls farmar bra, det är ju just det, går ju inte på en sån här värld, i alla fall inte i early/ mid för farmar du inte så har du ju också det jobbigare att hänga med i toppen? Inte omöjligt ju men alltid en nackdel :p

Jag kanske har fel men det är så jag ser på saken


Är du dum? Han skrev ju mitt namn först i inlägget
Läs om läs rätt
 
Topp