månads premium..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Varför kan man inte köpa månads premium med telefon?!
Trodde det skulle bli bättre, men om man nu bara kan få 7 dagar för 20 kr per sms/ringning så blir det som att supporta TW som det vore World of warcraft fortfarande om mani nte har kort då...

Snälla ändra 200 premium till telefon som det var förut..
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Nej man kommer tyvärr inte kunna köpa mer än 60 premiumpoäng via samtal och sms.


Sms och samtal har snarlika/samma(?) fördelningar vid % av betalningen.

Kommer idag 11.30 ungefär. Stänger tråden härmed.

Gaffels svar på detta i en annan tråd.
 

DeletedUser

Guest
Tröttnat att alla säger att TW kostar lika mycket som WoW...

7+7+7+7=28 dagar
20+20+20+20= 80kr,

WoW kostar runt 150kr i månaden....
 

DeletedUser

Guest
Tröttnat att alla säger att TW kostar lika mycket som WoW...

7+7+7+7=28 dagar
20+20+20+20= 80kr,

WoW kostar runt 150kr i månaden....

Men hur mycket mer får man för dom där 150:- då? En hel värld att röra sig obehindrat i samt ljud och musik. Tja skulle man bara få hälften av vad man får för dessa 150:- så får man fortfarande en bra jä... massa mer för pengarna så att säga! Samt att du kan spela på flera olika gubbar om du så vill.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Kanske bättre att jämföra med spel som Runescape? Där det finns gratis variant och priset på "premium" är lite mer i samma nivå.
 

DeletedUser

Guest
Tröttnat att alla säger att TW kostar lika mycket som WoW...

7+7+7+7=28 dagar
20+20+20+20= 80kr,

WoW kostar runt 150kr i månaden....

150kr?
120kr annars...
Och med dom 120kr får du gratis patcher med massor av saker som "raids/zoner" osv.. dessutom de med flera gubbar osm kan röra sig, musik osv..
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
150kr?
120kr annars...
Och med dom 120kr får du gratis patcher med massor av saker som "raids/zoner" osv.. dessutom de med flera gubbar osm kan röra sig, musik osv..

Du betalar väll även 120 kr för ett account sedan hur många "gubbar" man kan ha på ett account vet jag inte. Men det är en del. På TW kostar det 80 kr per värld. Spelar du på 2-3 världar så är det nära dubbelt så mycket. Vilket är närmast sjukt.
 

DeletedUser

Guest
Så visst fasen blir TW bra mycket dyrare när man tänker efter vad man får för pengarna :(
 

DeletedUser

Guest
Wow kostar ca 120 kr per månad om man betalar över internet.

Köper man prepaid så kostar det närmare 300 spänn för 2 månader, jävligt glad att jag lagt av med det:)
 

DeletedUser

Guest
Du betalar väll även 120 kr för ett account sedan hur många "gubbar" man kan ha på ett account vet jag inte. Men det är en del. På TW kostar det 80 kr per värld. Spelar du på 2-3 världar så är det nära dubbelt så mycket. Vilket är närmast sjukt.

Beror på hur man betalar, köper man wallie-card vilket jag gjorde idag så kostar det 50 kr per månad om man köper för 3 månader.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Beror på hur man betalar, köper man wallie-card vilket jag gjorde idag så kostar det 50 kr per månad om man köper för 3 månader.

Men nu är det inte Wallie card dem undrar om. Utan att betala med fast telefon/sms. Det är inte alla som kan tillgå Walliecard. Varken 7/11 eller pressbyrån här säljer wallie card.
 

DeletedUser

Guest
Men nu är det inte Wallie card dem undrar om. Utan att betala med fast telefon/sms. Det är inte alla som kan tillgå Walliecard. Varken 7/11 eller pressbyrån här säljer wallie card.

De skall dom göra, så be dom ta in den funktionen, den skall ligga i ATG ombudets maskiner lr om de är den som alla telefonkort finns i (de finns båda modeller som man kan få wallie-card från) så prata med dom på din närmaste pressbyrå lr 7eleven om dom kan ta in den tjänsten de skall inte kosta dom något extra och dom får minst en ny kund för de

Min närmaste Pressbyrå hade inte tjänsten när jag frågade om den, men dom tog in den för att en person (jag) frågade efter den och sa att den tjänsten skall finnas rikstäckande hos pressbyrån/7eleven och ATG
 

DeletedUser

Guest
Tycker tw teamet får välja:

Vi tar en berättelse som exempel:

Olas godisbutik säljer 200 gr marabou chokladkakor, de kostar 15 kr styck, en dag kommer det kunder och 10 st köper en chokladkaka.

Med avdrag för inköpskostnaden så tjänar Ola 5 kr per kaka. Han tjänar ägaren 5X10 = 50 kr.

Inkomst: 40 svenska riksdaler.

Mia har med en godisaffär, hon säljer samma sorts choklad som Ola, Mias choklad kostar 20 kr styck och på en dag säljer hon 5 st chokladkakor.

Per choklad tjänar Mia 9 kr, dvs 9X5 =45 kr

Inkomst: 35 Svenska enkronor.

Det jag vill framföra är att ni förr kanske tiom tjänade mer på premium, jag tänker på hur många som slutar använda.

Sänk priset till en billig summa så alla får köpa, eller tycker det är lönt att lägga pengar på iaf!
 

DeletedUser

Guest
tror som sagt ej tw teamet kan påverka så mycket om hur priset ska vara utan det är nog innogames som tagit beslutet om att priserna ska höjas...
 

DeletedUser

Guest
så sluta betala då?? jag tycker det är värt det så jag betalar.. tänk på att dom här pengarna betalar nya världar och så..
 

DeletedUser

Guest
Alla transaktioner kostar pengar. Drar du ditt kort i en butik, kostar det i de flesta fall runt 3 kronor (som butiken för det mesta tar igen på priserna så det aldrig syns för kunden). Att ta betalt via telefon och sms är det dyraste sättet, i vissa fall kommer bara runt 70% av det du som kund betalar fram till företaget som ska ha betalt.

Att köpa 600 pp via telefon/sms kostar spelarna 200:-, via kort/wallie kostar 600 pp 109 kronor. Det betyder inte att Innogames tjänar 91 kronor mer på de som tvingas betala via telefon/sms, eftersom kostnaden för den sortens betalningar är mycket högre än de för kortbetalningarna.

Innogames är ett vinstdrivande företag och ingen välgörenhetsinrättning, vill spelarna inte betala kan ingen tvinga dem. Det är en stor höjning för de som inte har nån annan möjlighet än just telefon/sms betalning, men för oss andra är den lilla höjningen utslagen på så många år priset stått still, inte mycket att tjafsa om…
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Alla transaktioner kostar pengar. Drar du ditt kort i en butik, kostar det i de flesta fall runt 3 kronor (som butiken för det mesta tar igen på priserna så det aldrig syns för kunden). Att ta betalt via telefon och sms är det dyraste sättet, i vissa fall kommer bara runt 70% av det du som kund betalar fram till företaget som ska ha betalt.

Att köpa 600 pp via telefon/sms kostar spelarna 200:-, via kort/wallie kostar 600 pp 109 kronor. Det betyder inte att Innogames tjänar 91 kronor mer på de som tvingas betala via telefon/sms, eftersom kostnaden för den sortens betalningar är mycket högre än de för kortbetalningarna.

Innogames är ett vinstdrivande företag och ingen välgörenhetsinrättning, vill spelarna inte betala kan ingen tvinga dem. Det är en stor höjning för de som inte har nån annan möjlighet än just telefon/sms betalning, men för oss andra är den lilla höjningen utslagen på så många år priset stått still, inte mycket att tjafsa om…

Då kanske man ska kolla upp om det inte är falsk marknadsföring när man marknadsför Tribal Wars som ett "gratis spel"?? Du tror inte det kan vara därför många börjar spela?? Du förstår... alla har inte det som du, alla har inte Visa-kort mm mm bla blabla... och det är dom som får ta den stora smällen i den "lilla" höjningen.
 

DeletedUser

Guest
Men det är ju gratis så länge man inte vill ha dom extra fördelarna som premium ger. Och så funkar ju alla "gratis" spel som annonseras ut över nätet. Så i så fall sysslar varenda företag som håller på med den här typen av spel med falsk marknadsföring.

Sluta gnäll nu nån gång och gilla läget. Annars ta och spela fickpingis eller annat som är kostnadsfritt! :mad:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp