månads premium..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Visst, Innogames är ett företag, företag vill gå med vinst... Alla online-spel ägs av företag, alla företag vill gå med vinst...

Innogames höjer premium-kostnaden för sitt spel. Ett spel som är rätt simpelt och outvecklat om man ska vara oförskämt ärlig.
Gratis premium får man vid 300 p, en hel vecka gratis.
Har aldrig sett till nån kompensation när servern buggat eller legat nere.


Jag spelar ett annat on-line spel, tänker inte nämna det vid namn. (Nej... det är inte det där spelet som börjar på T och slutar på n)
Det spelet är mycket mer avancerat än TW, både grafik och funktioner.
Där kostar premium 20:-/månad när man betalar via telefon och 29:-/månad när man betalar med kreditkort.
Där får man en månad gratis premium när man reggar sig.
Just nu håller dom på och byter server, därför fick ALLA 5 månader gratis premium som kompensation.

Är det inte konstigt hur olika företagen tänker?? Det ena tänker "Vi vill ha mer pengar" och det andra tänker "Vi vill ha mer kunder"...
 

DeletedUser

Guest
Håller med om att det låter konstigt, på alla sätt. Dock är det ju ett marknadsföringsknep att man lanserar sin produkt med ett lägre pris, eller erbjudanden som är avsedda att locka kunder. När produkten har en etablerad kundkrets och marknad, gör man justeringar för att istället öka lönsamheten.

Nu vet jag inte hur länge priset för prem legat oförändrat på TW, men det är ett bra tag i alla fall. Slår man ut denna enda höjning på en fyra eller fem mindre höjningar, (som det normalt sett brukar vara på det mesta man köper) så hade höjningen inte sett lika vansinnig ut. Dessutom är det för oss som betalt extra för reklamfritt tidigare, en ännu mindre höjning...
 

DeletedUser

Guest
Visst, Innogames är ett företag, företag vill gå med vinst... Alla online-spel ägs av företag, alla företag vill gå med vinst...

Innogames höjer premium-kostnaden för sitt spel. Ett spel som är rätt simpelt och outvecklat om man ska vara oförskämt ärlig.
Gratis premium får man vid 300 p, en hel vecka gratis.
Har aldrig sett till nån kompensation när servern buggat eller legat nere.


Jag spelar ett annat on-line spel, tänker inte nämna det vid namn. (Nej... det är inte det där spelet som börjar på T och slutar på n)
Det spelet är mycket mer avancerat än TW, både grafik och funktioner.
Där kostar premium 20:-/månad när man betalar via telefon och 29:-/månad när man betalar med kreditkort.
Där får man en månad gratis premium när man reggar sig.
Just nu håller dom på och byter server, därför fick ALLA 5 månader gratis premium som kompensation.

Är det inte konstigt hur olika företagen tänker?? Det ena tänker "Vi vill ha mer pengar" och det andra tänker "Vi vill ha mer kunder"...

Det som du beskriver är också ett trick. Precis som med "Gratis premium vid 300 poäng" tog det spelet du spelare tillfället i akt och erbjöd premium ett par dagar för att få folk att testa på och själva fortsätta köpa efter det.
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker ändå det är positivare att bli "lurad" i ett halvår än i en vecka :p
 

DeletedUser

Guest
Wallie card!

hej jag skulle vilja ha hjälp med wallie card. jag undrar vart man köper det . jag bor i sthlm. jag har varit i pressbyrån och 7eleven men inte hittat nåt nån som kan hjälpa mig att hitta? :D
KAN NÅN VARA SNÄLL ATT SVARA PÅ MIN FRÅGA?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Angående den här diskussionen med prem per månad.

Nej, man behöver inte prem att spela MEN har man flera mille som ni vet - så är det nästintill omöjligt att spela UTAN prem så på sätt och vis är man bunden till att köra med prem.

Priset här kan diskuteras då det bör vara rimligt för majoriteten, men det är ju trots allt Innogames som bestämmer för deras egna spel, kanske inte så mycket vi spelarna kan göra nånting åt, tyvärr
 

DeletedUser

Guest
Kan väl inte mer än att hålla med till Aeon.

Ett väldigt sorgligt kapitel i TW-historian det här, man tycker ju att innogames skulle tjäna tillräckligt som dom gjorde..
 

DeletedUser

Guest
ja man tycker ju det tw har redan förlorat massor av spelare och dom lär förlora ännu mer
 

DeletedUser

Guest
Är du verkligen säker på att det är den största målgruppen??

Siffror fanns tidigare på innogames hemsida ... Minnet säger att 50% var mellan 13-17 år :)

ehum, förövrigt så var min lösning då jag anser att det kostar för mycket gentemot tekniken bakom spelet är för hög, att lägga ner allt spelade bortsett från på en värld :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Siffror fanns tidigare på innogames hemsida ... Minnet säger att 50% var mellan 13-17 år :)
Det var inte åldersmässigt jag menade. Utan om den större delen av spelarna betalade via SMS/tele. Bara för att do är unga behöver inte betyda att dom bara betalar via sms.
 

DeletedUser

Guest
Vad fan ska vi fattiga lurkar göra nu då?? hoppa frukosten för att spela TW?!
 

DeletedUser

Guest
det där var onödigt Wuyev.. är man så fattig så hade man inte premium innan.. deras kostnader ökar så då gör våra det med..
 

DeletedUser

Guest
Fan stäng denna gnälltråd nån gång! Ingen gillar prishöjningar. Men det är som det är nu. Duger inte det finns det alltid patiens att spela för er. Betala o se glad ut eller dra!!
 

DeletedUser

Guest
Ja nu får det räcka.

Vi har redan haft diskussioner kring detta. Har man frågor så är man varmt välkommen att skriva till supporten.

Case Closed.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp