Lyckoflagga

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
När jag har på flaggan som ska balansera en strids lycka till min fördel slutar detta ALLTID med att lyckan hamnar på exakt 0,0% på mina attacker. Känns för systematiskt för att kunna vara en slump när det har hänt 7 gånger i rad och utfallet blir exakt detsamma.
 

DeletedUser

Guest
Det är faktiskt inte jättekonstigt alls, flaggan gör exakt vad den är tänkt att göra. Kollar man i wikin står det så här på "Lyckoflaggan":

Lyckoflaggan ger ägaren en möjlighet att förutse resultatet av sina attacker genom att manipulera "lyckofaktorn" i anfallet. Dessa mystiska flaggor kommer att tvinga lyckan så nära 0 som möjligt. Om ett anfall skulle få -20 % eller + 20 % lycka, kommer en flagga på 6% tvinga ner lyckan till -14 % eller + 14 %.
Flaggan tar alltså ingen hänsyn till om du hade fått en positiv lycka, den balanserar för att hamna så nära noll som möjligt vilket gör att den i princip är väldigt bra i de fall man skulle fått negativ lycka, men ganska värdelös om man fått en ordentligt positiv. Men, den tar bort den slumpmässiga faktorn där man aldrig vet i förväg vilket man kommer att få och det blir lite lättare att beräkna hur mycket anfallet kommer kosta i trupp.
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Jahapp. Helt meningslös skitflagga då mao. Kan man sälja åbäket mot någon annan flagga hade det varit bra.
 
Topp