Logitech G27 ratt?

DeletedUser

Guest
Är det någon som sitter på en sådan och skulle kunna svara på en fråga som hemsöker mig? Vi är inne på ratt nummer tre nu, och börjar fundera på om det faktiskt är fel på allihop, eller om det möjligen är tänkt att de faktiskt ska fungera så här....
 

DeletedUser

Guest
Kändes inte så meningsfullt att beskriva problemet om ingen har en likadan ratt, men here goes; ratten har settings som reglerar ändläget vid fullt rattutslag. Du kan ställa in detta så ratten ger utslag t.ex. med bara 20 grader i vardera riktning från centreringen. När du når stoppet du ställt in, ska force feedback motorerna "spärra" så det blir stopp. Min fråga är hur hårt detta stopp ska bli. På en bil är ju stoppläget där det rent fysiskt tar emot, det går alltså inte att överstyra mer än till en viss gräns. På G27an ska FFB motorerna spärra, men eftersom det bara är en inställd spärr och inte en fysisk går det ju att med mer eller mindre våld dra ratten förbi det läget. Hur mycket "våld" behövs, eller hur mycket extra kraft är det man ska behöva använda? Eller motsatt förhållande; hur hårt låser den i låsläget?
 

DeletedUser

Guest
...och jag trodde det här forumet var fullt av fullfjädrade gamers... *host*lamers*host* :D
 

DeletedUser

Guest
Då kan du skicka 50 spänn direkt då ;)

Givetvis har jag testat alla drivisar, all programvara och allt annat flera gånger, på flera olika datorer.
Har testat olika usb, mätt spänningen på adaptern, testat olika eluttag, kört installationerna via clean boot, kollat drivers och settings i chipset och för usbportarna, uppdaterat .Net Framework, justerat energisparsettings för portarna, och you name it...

Be om hjälp är inte mitt första handsval om man säger som så :D
 

DeletedUser

Guest
Haha, det är najs att du försöker vara till hjälp, men ratten är inte mer än en vecka gammal. Och dessutom utbytt två gånger redan. Så är det nåt mekaniskt fel på den, så är det samma fel på allihop vilket verkar lite orimligt.

Antingen är FFBmotorerna för klena för att orka låsa så hårt som jag förväntar mig där jag ställer in stoppet, eller så har vi fått tre rattar med exakt samma fel...
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Jag har tyvärr inget svar på frågan men jag vill ändå lägga en liten instickare där jag utan vidare resonemang kan konstatera att gamers inte är likvärdiga med tekniska människor. Förlåt, jag vet att jag är för jävla tråkig.
 

DeletedUser

Guest
Snarare jag som är tråkig som utgår från att alla är som jag... :D Jag vet att gamers inte alltid är särskilt tekniska, men också att de sällan brukar nöja sig med saker som inte funkar som man vill.
 
Topp