Limited haul - farmningsgränsen

DeletedUser

Guest
Här serverar vi info om inställningen Limited haul, som begränsar mängden resurser varje spelare kan farma varje dygn.
Hjälpen i spelet leder till wikin, där denna info ligger under Världsinställningar och Limited Haul.

Limited Haul är en serverinställning där varje spelare har en begränsad mängd resurser som kan farmas från andra byar.

Under Samlingsplatsen kan du se mängden resurser du har farmat de senaste 24 timmarna, och även din nuvarande övre gräns.

Limited_hauls.png


I detta exemplet har spelaren farmat 23,624 resurser under de senaste 24 timmarna. Spelarens övre gräns ligger på 49,875 resurser. Om de når sin gräns, kommer de inte längre kunna farma några resurser förrän mängden resurser farmade under de senaste 24 timmarna sjunker under den övre gränsen.

Detta betyder att summan av dina infarmade resurser inte återställs vid en specifik tid varje dag. Det är en fortlöpande uträkning, som alltid baseras på de senaste 24 timmarna. Om du nu farmar ihop ytterligare 1000 resurser, kommer detta räknas in i din gräns för de kommande 24 timmarna.

Din gräns varierar baserat på världens inställningar, och kan därför variera mellan olika världar. Gränsen ökar i takt med att ditt antal byar ökar och även på hur lång tid ditt konto har funnits på världen. Gränsen ökar varje timme.

Standardberäkningen för din gräns är: (Timmar på världen / 24 + antal byar) x 1000.

Varje värld har även en max gräns för hur mycket du kan farma. Denna varierar också mellan världarna men när du väl uppnår denna kommer den övre gränsen inte längre öka. Den övre gränsen för just v41 är satt till 100 000 resurser per 24 timmar.

Om du förlorar en by är det möjligt att din gräns kan sänkas.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Okej, men vad är gränsen för v41?

Den är samma, jag vågar inte fäppla med de inställningarna så den får vara på default.

Tack för att du avslöjade att jag kopierat detta från v33, så folk slipper tro jag är något slags geni som minns allt :p
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Den är samma, jag vågar inte fäppla med de inställningarna så den får vara på default.

Tack för att du avslöjade att jag kopierat detta från v33, så folk slipper tro jag är något slags geni som minns allt :p
tyvärr kommer vi alla att veta det tack vare bajstanks citat :katt:
 

DeletedUser

Guest
Tusan & dubbeltusan! Jag är avslöjad, uppspolad och körd :eek:
 
Reaktionspoäng
28
Men, vart är dina vackra bilder Nova? Slet du så med att jag skulle få min att du totalt glömde bort dina egna? :)
 
Topp