LAH läggs ner

kisstank

Member
Reaktionspoäng
0
Lite svårt för oss i V.V.V att hitta stammar som är större än oss, då har vi bara WAR att välja på. Och chansen att vi tar steget över vallgraven nu är lika med noll helt enkelt, det lär vi nog aldrig göra =) Dom får gärna slåss där inne.

Vi hittar bara mindre stammar, det finns dessutom bara mindre stammar runt om oss, och tyvärr är dom mycket mindre.

Nej vallgraven och bollen är en besynnerlig syn.
Kanske inte skall ta det alltför bokstavligt med poängjämförelsen då det mesta blir null och intet så fort "pointwhores" tas i beräkningen, men på ett ungefär går det åtminstone diff på en miljon eller 2.

Det är trångt i bollen och förr eller senare lär någon slå sig ut (eller in!?) - DÅ kan det bli intressant, på riktigt! :cool:

Aja, LAH-kriget är inte slut än. :)

Åhjo. Som stammfejd är det väl det? Jag kan förstå på ett personligt plan och att det i sin tur kan utveckla sig vidare. ;)

EDIT: Tappade bort ord.
 

DeletedUser

Guest
Nej vallgraven och bollen är en besynnerlig syn.
Kanske inte skall ta det alltför bokstavligt med poängjämförelsen då det mesta blir null och intet så fort "pointwhores" tas i beräkningen, men på ett ungefär går det åtminstone diff på en miljon eller 2.

Det är trångt i bollen och förr eller senare lär någon slå sig ut (eller in!?) - DÅ kan det bli intressant, på riktigt! :cool:



Åhjo. Som stammfejd är det väl det? Jag kan förstå på ett personligt plan och att det i sin tur kan utveckla sig vidare. ;)

EDIT: Tappade bort ord.

Jag jämför sällan poäng men man såg redan efter bara någon månad vilken stam det var som jagade poäng, alla sjönk som tegelstenar och de lite seriösare stammarna trängde sig fram, de som ligger i toppen nu kommer nog ligga där ett tag till, om inget förutsett händer så att säga.

Bollen är trång ja, men det finns fortfarande mycket utrymme kvar, det är väldigt svårt att klara av att ta sig ur bollen eller in i den, då det tar väldigt lång tid med adelsmännen över vallgraven, därför tror jag att det kommer ta ett bra tag innan det händer, och jag tror inte att någon kommer vilja hoppa ur den, utan jag tror att stammar kommer vilja komma in i den.

Stamfejden pågår för fullt, stammen är ju inte upplöst ännu. Alla som lämnar stammen kommer ses som flyktingar. Oavsett vilken stam dom går till och de skall adlas. När stammen är upplöst så kommer jakten fortsätta. :)
 

Naug

Member
Reaktionspoäng
0
Tråkigt svar LAlandia. Självklart förstår jag att er jakt kommer fortsätta. Men att ni skulle se alla som flyktingar blev jag ärligt talat besviken på. Trodde att ni hade mer stake i er att låta dem få en ärlig chans i nya stammar. Och sen fortsätter ni ert krig mot vilken stam det nu hade blivit. Men där ser man.
 

DeletedUser

Guest
Kan försöka de en bild av detta ur mitt perspektiv.

Vi kände oss rätt trygga med oss själva och steg stadigt i rank och antal byar, låg på rank 9. Lite osäkerhet kan ha att göra med att den ursprunglige grundaren la ner, kanske v.
De som tog över gjorde ett bra jobb men fick inte så lång tid på sig innan det började hända grejer.

v.v.v var naturligtvis vårt enda moln på himlen, i övrigt var vi störst och bäst. Så hoppade tre (eller två??) av våra högst rankade spelare över till v.v.v varav en var top 10, plötsligt blev det lite kymigare.

[E-R] började attackera oss i våra avlägsna byar i K65 tror jag. Vet inte om det var i samråd med v.v.v, men deras attacker var tydligen välkoordinerade.
Jag ville rensa [E-R] i k56 för deras tilltag men vår lendning var mer diplomatiska, kanske var klokt.
Så kom v.v.v's anfall och vi var redan "på hälarna", tappat spelare och i en konflikt med [E-R] som vi inte visste hur vi skulle hantera.

Därefter kom vår ärbara allierade ... som under perioden avslutat sin allians med oss och förklarade oss krig. De påstod att det inte hade det minsta med att v.v.v och E-R redan anföll oss...
Många tyckte nog att det var lite väl utsiktslöst att fortsätta..

Nå med lite eftertanke så var det logiskt att v.v.v anföll oss. Slå ner oss så fort som möjligt för att inte bli instängd och få en jobbig konkurrent. Nu dominerar de området och kan utan problem se till att ingen konkurrent sticker upp. Min strategi är således att bli så liten och snäll som möjligt :eek:.

Jag tror inte att v.v.v's spioner var avgörande däremot var avhoppen till dem tunga för LAH. Och att det blev ett krig mot flera stammar samtidigt var naturligtvis jobbigt.

/
 

DeletedUser

Guest
Tråkigt svar LAlandia. Självklart förstår jag att er jakt kommer fortsätta. Men att ni skulle se alla som flyktingar blev jag ärligt talat besviken på. Trodde att ni hade mer stake i er att låta dem få en ärlig chans i nya stammar. Och sen fortsätter ni ert krig mot vilken stam det nu hade blivit. Men där ser man.


Ähh Naug, det är väl helt rätt. Har man påbörjat ngt så ska man se till att göra klart :D
 

Naug

Member
Reaktionspoäng
0
Du har väl rätt Alberts. Kanske bara jag som tänkte lite längre.
Men man får väl göra som du kanske starta en liten ensam arme och se hur många som anfaller en :D
 

DeletedUser

Guest
Jag vill ge en lite klarare bild hur ledningen slutade i LAH. Inte pga kriget.

Jag, Ulk Mulken och Mjodu var den aktiva kärnan i början när LAH startades.
Phaa, var med fast på ett mindre inaktivt sätt och delgav oss enorm erfarenhet ur ett diplomatiskt perspektiv.

I början av sommaren började min aktivitet dvala då jag är med den näst bästa stammen på v3, ledare på v4 och arbetar med ett jobb som kräver mycket tid även när jag är ledig.

Jag meddelade ledningen om detta och de fortsatte tuffa på, efter ett tag tog verkligeheten tag i Mjodu som fick ca 10 medlemsförfrågningar till stammen om dagen och hade mycket irl. Mjodu var tvungen att sluta med TW.

Ulk Mulken stog nu själv och bjöd in några respekterade personer i stammen in till ledningen, i samma veva startar VVV krig mot LAH med sina anhängare och där stog LAH med kalsongerna nerdragna med en ny ledning.

Ulk, slutade inte pga kriget, han ville kriga men kände att huset, familjen och arbetet tog skada av de timmar han satt framför datorn och försökte lösa de ny uppkomna problemet som uppstod när VVV startade kriget.

-
Kort och gott tog verkligheten tag i oss alla och tyvärr kunde vi inte göra något.

VVV gjorde schack när vi låg i underläge både poängmässigt men framförallt när det var kaos inom stammen.
VVV gjorde schack matt. Grattis.


_
Till de resterande medlemmar som var kvar till slutet ska ha en stor medalj för sin tapperhet. Ni är hjältar i mina ögon.
 
Topp