Lagrade resurser V2

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag undrar hur jag använder dom lagrade resurserna i V2..Kan någon svara snabbt, tack :)
 

DeletedUser

Guest
Menar du dom i akademin?
Dom kallas noblepacks och är till för att spara resurser så du kan skapa nobles.

Totala lvls på akademier = Antal adelsmän du kan ha - byar du har tagit över
 

DeletedUser

Guest
Om du byggt en adel så måste du göra en akademi i din nya by eller uppgradera akademin du har för att göra en till.
 

DeletedUser

Guest
eftersom akademin bara kan uppgraderas 2 ggr så innebär det att varje by bara kan bygga tre adelsmän så, ja, du MÅSTE bygga akademier i de byar du tar över för att ha mer än fyra byar.

Tilläggas bör kanske att de resurser man lagrar i en akademi verkar finnas tillgängliga i alla akademier man har runt om i världen, m.a.o. du kan lagra i en stad och använda dom i en annan om jag fattat det rätt
 

DeletedUser

Guest
Tilläggas bör kanske att de resurser man lagrar i en akademi verkar finnas tillgängliga i alla akademier man har runt om i världen, m.a.o. du kan lagra i en stad och använda dom i en annan om jag fattat det rätt


yup, det är sant.
 

DeletedUser

Guest
hur tar man över någon by da?
Vad måste man skaffa och hur ska man göra?
 

DeletedUser

Guest
du måste skaffa högkvarter till lvl 20, smedja till lvl 20 och marknaden till lvl 10, och då kan du göra akademi och det är från den du gör adelsmän som tar över byar.


Sen för att ta över en by så måste du skicka den adelsmannen tillsammans trupper mot en by, adelsmannen kommer dra ner lojaliteten på byn 20-35% varje gång du anfaller med han, så efter antingen 3(osannolikt men händer då och då), 4(vanligast), eller 5 gånger(händer oftare än 3 gånger men är inte vanligt) så kommer adelsmannen ta över byn och försvinna.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp