Det är ingen ddos v9 blir utsatt för.
En ddos dödar en server helt, inte laggar upp den. Nått jag däremot skulle kunna tänka mig är att nån skiddie sitter och floodar servern så att pingtiderna höjs.
Eller, som det mest troligt är: För dåliga servrar för att klara av trafiken som ett spel skapar.
Kan du tala om för mig varför servern skulle gå ner helt om det var en DDoS men bara lagga om det är en DoS? Visst är det svårare att hantera en DDoS eftersom attackerna kommer ifrån mer än en källa. Att nullrouta en DoS borde vara simpelt. Inte för att jag har blivit utsatt för skiten, men är ju bara att göra exempelvis en accesslista som blockar IP:t ifråga och hoppas på att router/brandvägg/whatever pallar med det.
En DDoS ska man kunna strukturera upp ganska avancerade ACL:er för att hitta mönster i paketflöden o liknande, vilket borde göra siten seg (som nu) eftersom nätverksutrustningen får jobba. Vanligtvis löser man det väl genom att hoppa ur hela BGP-communityt och hoppas på att asen tröttnar.
Rätta mig gärna om jag har fel
I vilket fall får man ju hoppas att det går över rätt snart