Lagg på V9, varför?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

dabbe

New Member
Reaktionspoäng
0
Sjukt jobbigt >.< Men kan det inte vara som det var en annan gång när det var någon som gjorde en bot eller va de nu va. Boten satt och skapade nya konton hela tiden eller något liknande. :eek:
 

King bäver

New Member
Reaktionspoäng
0
Vad är detta för cp då hade det nyss xD Genererades på -3593716ms Server tid: 17:03:10 01/10/2009
 

DeletedUser

Guest
För mig går det, men det står att det tog över 3000 ms
 

DeletedUser

Guest
hahahaha sjukt är det^^ lycka till att tima attacker när de är på igång^^
 

DeletedUser

Guest
Sirap

Det går ju inte att spela på v:9 tar en evighet att gör något, vad du en vill öppna så tar det typ 30 sec,segt som sirap
 

DeletedUser

Guest
konstigt att ingenting har horts fran mods. Detta har hallit pa i kanske en hel dag?
 

SötGöte

New Member
Reaktionspoäng
0
Det är ingen ddos v9 blir utsatt för.

En ddos dödar en server helt, inte laggar upp den. Nått jag däremot skulle kunna tänka mig är att nån skiddie sitter och floodar servern så att pingtiderna höjs.

En sanning med modifikation. Ett DDOS försök utan tillräckliga resurser mot en server med för bra resurser skapar ungefär detta scenarie. Tänk ungefär mitten av 90 talet och stora pingar från fast anslutning mot dialup anslutningar scenariet.
 

mysofobi

New Member
Reaktionspoäng
0
En sanning med modifikation. Ett DDOS försök utan tillräckliga resurser mot en server med för bra resurser skapar ungefär detta scenarie. Tänk ungefär mitten av 90 talet och stora pingar från fast anslutning mot dialup anslutningar scenariet.

Det är fortfarande ingen DDOS då. Varav mitt svar stämmer troligtvis bäst med scneariot fortfarande.
 

DeletedUser

Guest
Hur och när fixas detta då? Inte kul för folk som fått attacker mot sig och ska ducka/slakta adels.
 

dabbe

New Member
Reaktionspoäng
0
Det va ju likadant igår så man tycker att någon borde veta vad det är som strular iallafall
 

DeletedUser

Guest
Tar en godispåse och kollar på superstars istället. Adla mig om ni kan ! =D
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Det är ingen ddos v9 blir utsatt för.

En ddos dödar en server helt, inte laggar upp den. Nått jag däremot skulle kunna tänka mig är att nån skiddie sitter och floodar servern så att pingtiderna höjs.

Eller, som det mest troligt är: För dåliga servrar för att klara av trafiken som ett spel skapar.

Kan du tala om för mig varför servern skulle gå ner helt om det var en DDoS men bara lagga om det är en DoS? Visst är det svårare att hantera en DDoS eftersom attackerna kommer ifrån mer än en källa. Att nullrouta en DoS borde vara simpelt. Inte för att jag har blivit utsatt för skiten, men är ju bara att göra exempelvis en accesslista som blockar IP:t ifråga och hoppas på att router/brandvägg/whatever pallar med det.

En DDoS ska man kunna strukturera upp ganska avancerade ACL:er för att hitta mönster i paketflöden o liknande, vilket borde göra siten seg (som nu) eftersom nätverksutrustningen får jobba. Vanligtvis löser man det väl genom att hoppa ur hela BGP-communityt och hoppas på att asen tröttnar.

Rätta mig gärna om jag har fel :)

I vilket fall får man ju hoppas att det går över rätt snart :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp