Läget på V3?

DeletedUser

Guest
Vad händer på V3? Kartan är mycket lik hur den såg ut när jag lämnade TW, förutom att -ST2- och MASH har mergat. Någon som orkar sig på en resumé om vad som har hänt senaste året?

Och ingen pajkastning tack. En seriös, någorlunda neutral, skildring av vad som har hänt.
 

DeletedUser

Guest
Vad händer på V3? Kartan är mycket lik hur den såg ut när jag lämnade TW, förutom att -ST2- och MASH har mergat. Någon som orkar sig på en resumé om vad som har hänt senaste året?

Och ingen pajkastning tack. En seriös, någorlunda neutral, skildring av vad som har hänt.

Så vitt jag vet fortsätter alla sydstammar förutom CAF att plocka rejält med byar emot NW-familjen. Det är väl kanske för att dom har fått den farliga sjukdomen inaktivitet. Vet inte riktigt när du slutade, men tror inte det har hänt så mycket allians mäsigt sedan du slutade.

Eller DVH har ju mergat med GoW, men det var ju ganska väntat.

Det var en väldigt kort resume av vad om har hänt. Någon med mera tid kanske kan ge dig en utförligare beskrivning av v3.
 

DeletedUser

Guest
Senaste året? Hmm...

Elite, MASH och CAF tog bort Stribe (+DC)
LCN, -ST2- och MASH bankade på DVH
-ST2- + MASH
Elite, -ST2- mot GoW
GoW anföll CAF
GoW + NW
 

DeletedUser

Guest
Altså vad händer med NW1? ny är tysta och internadlar bara medan fienden plockar by efter by:( komigen nu vissa vad ni verkligen kan, jag tror på er!!

min gissning är att dem har för stor ledning. En stor ledning behöver inte vara dåligt om alla i den tänker lika dant. Men ju fler spelare som sitter i rådet osv desto längre tar det att fatta beslut och ofta är det många som tänker på ett annat sätt.

Skulle en aktiv spelare ta över hela ledningsposten, diplomati... rubbet. Då tror jag att dem kanske skulle kunna börja bjuda på lite bättre motstånd. Du vet, just nu är NW bara en gäng spelare som inte jobbar ihop.

Därför är det nästan löjligt lätt att plocka bort ganska skillade spelare på en väldigt kort tid.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
min gissning är att dem har för stor ledning. En stor ledning behöver inte vara dåligt om alla i den tänker lika dant. Men ju fler spelare som sitter i rådet osv desto längre tar det att fatta beslut och ofta är det många som tänker på ett annat sätt.

Skulle en aktiv spelare ta över hela ledningsposten, diplomati... rubbet. Då tror jag att dem kanske skulle kunna börja bjuda på lite bättre motstånd. Du vet, just nu är NW bara en gäng spelare som inte jobbar ihop.

Därför är det nästan löjligt lätt att plocka bort ganska skillade spelare på en väldigt kort tid.

Tror även att Syd är så pass större också spelar in, dom har ju fått rutin på och skicka anfall osv.

De gör NW också, dom är väl OBA ledare? Men byar verkar dom ha svårt o ta.

NW lirar väl såpass länge dom anser de är kul, nån gång kommer väl bristningsgränsen och de blir barbarhav.
 

DeletedUser

Guest
Tror även att Syd är så pass större också spelar in, dom har ju fått rutin på och skicka anfall osv.

De gör NW också, dom är väl OBA ledare? Men byar verkar dom ha svårt o ta.

NW lirar väl såpass länge dom anser de är kul, nån gång kommer väl bristningsgränsen och de blir barbarhav.

tyvärr ja. Dock kunde ju inte forna Hexa/NW2 hålla gämt med LCN tidigare heller.
 

Turnisse

Member
Reaktionspoäng
0
Duktiga...

Jag förstår inte att syd som är så duktiga alltid måste slåss i klart överläge?

När man är så jäkla duktig vad är det roliga att slåss alla mot en?

Det känns inte så imponerande i mina ögon........

Hade jag varit spelare i syd så hade jag varit den som gråat mig, hur kul är det att vara dubbelt så många och kriga? ingen utmaning direkt.....

Fast det är klart man kan ju skriva på forumet hur grym man är! så kan ju någon spelare som inte har en fiende by närmare än 100 timmar säga, ja vi är så jäkla duktiga!

Måste säga att det är lite pinsamt att hålla på så!

Jag sattsar hellre och kör ett eget race och förlorar än fegar till en segar!
Men det är ju olika hur man är, vissa vågar andra inte;-P
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår inte att syd som är så duktiga alltid måste slåss i klart överläge?

När man är så jäkla duktig vad är det roliga att slåss alla mot en?

Det känns inte så imponerande i mina ögon........

Hade jag varit spelare i syd så hade jag varit den som gråat mig, hur kul är det att vara dubbelt så många och kriga? ingen utmaning direkt.....

Fast det är klart man kan ju skriva på forumet hur grym man är! så kan ju någon spelare som inte har en fiende by närmare än 100 timmar säga, ja vi är så jäkla duktiga!

Måste säga att det är lite pinsamt att hålla på så!

Jag sattsar hellre och kör ett eget race och förlorar än fegar till en segar!
Men det är ju olika hur man är, vissa vågar andra inte;-P

Familjen (NW) är ju 3 stammar.
Vi är 4 stammar:confused:
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
ÄR väl ändå 110 k byar mot 65k? eller något sådant.

Hexa, de är/var bara tomma konton som ja förstod det iaf, de aktiva fick för mycket tryck och la ner sen dess har hela fronten vart "sovande" konton.

Har själv suttit kö på vissa o loggat in en gång varannan dag etc (inge prem 500 byar - Välj själv liksom) Så att LCN lyckats så fint, well de finns nog en anledning till det ;)

Om man såg vilken stam som låg högst i OBA och D så va LCN vinnarna i OBF iaf ^_^ Sen är de väl tur att LCN kan ta inaktiva byar också :p
 

DeletedUser

Guest
men tänk såhär.

varför har frontspelarna slutat ?
Fronten låg i k52/42 när kriget började för läääänge sen. Nu ligger fronten och gränsar i k22.

Minst 3 kontinenter blir inte bara inaktiva. Vi köttade helt enkelt sönder dom. Och jag vet att det är svårt att greppa för NWspelarna att inse att LCN, ST2 etc har extremt mycket mer skills (överlag). Ska inte dra alla NW spelare över en kant. Finns ett fåtal, som tex hemsk som gör ett fruktansvärt bra arbete med att hålla upp fronten för NW.

Creeds till han och alla andra eldsjälar som håller NW flyttande.
 

DeletedUser

Guest
Det bästa sättet att försöka vissa motstånd här är att plocka spelare efter spelare. Bestäm en spelare och gå på den, ny kommer att ta ner på kort tid. Exempel Tinglo, en stor spelare i fronten, han plockar av Nw hela tiden. Tänk om några spelare kommer i överens och kör på honom. det kommer även han inte kunna stå emot
 

ica jerry

Member
Reaktionspoäng
0
Jag förstår inte att syd som är så duktiga alltid måste slåss i klart överläge?

När man är så jäkla duktig vad är det roliga att slåss alla mot en?

Det känns inte så imponerande i mina ögon........

Hade jag varit spelare i syd så hade jag varit den som gråat mig, hur kul är det att vara dubbelt så många och kriga? ingen utmaning direkt.....

Fast det är klart man kan ju skriva på forumet hur grym man är! så kan ju någon spelare som inte har en fiende by närmare än 100 timmar säga, ja vi är så jäkla duktiga!

Måste säga att det är lite pinsamt att hålla på så!

Jag sattsar hellre och kör ett eget race och förlorar än fegar till en segar!
Men det är ju olika hur man är, vissa vågar andra inte;-P

Ännu ett bevis på att pennan är mäktigare än svärdet. Hade någon stam i norr alliansen haft bra diplomater så hade ni knutit ett viktigt band tidigt i v3´s historia med en stark stam i syd, vilken spelar ingen roll egentligen. Caf/Elite kanske inte är i topp men dem andra 2 (3 kanske är mer korrekt då MASH fanns på den tiden) hade ju varit att föredra.

Då hade ni sluppit skämma ut er med dåliga förklaringar och skylla på att motståndarna skulle vara fega och dåliga bara för att dem går på er som är den stammen som varit så kaxiga och trott att ni suttit på en pedistal och tittat ner på alla andra.

Nu får ni äta upp er egen skit och det är kanskei inte så kul.
 

DeletedUser

Guest
Det bästa sättet att försöka vissa motstånd här är att plocka spelare efter spelare. Bestäm en spelare och gå på den, ny kommer att ta ner på kort tid. Exempel Tinglo, en stor spelare i fronten, han plockar av Nw hela tiden. Tänk om några spelare kommer i överens och kör på honom. det kommer även han inte kunna stå emot

Men där har du hela problemet. Det är det dom inte kan.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
men tänk såhär.

varför har frontspelarna slutat ?
Fronten låg i k52/42 när kriget började för läääänge sen. Nu ligger fronten och gränsar i k22.

Minst 3 kontinenter blir inte bara inaktiva. Vi köttade helt enkelt sönder dom. Och jag vet att det är svårt att greppa för NWspelarna att inse att LCN, ST2 etc har extremt mycket mer skills (överlag). Ska inte dra alla NW spelare över en kant. Finns ett fåtal, som tex hemsk som gör ett fruktansvärt bra arbete med att hålla upp fronten för NW.

Creeds till han och alla andra eldsjälar som håller NW flyttande.

Alltså, LCN köttar inte bra, kolla deras ob o jämför.

Däremot så anföll LCN en odeffad front (ja påpeka att LCN skulle anfalla men nä =P ) Sen var hexa inte de bästa lirarna, ni hitta säkert mycket blandbyar, för de gjorde ja på kökonton.

Tex Hemsk, madone i front mot LCN - Hade de gått så bra? Jag själv lyckades ju plocka fåtal byar av LCN utan stor möda, så nja läget hade nog vart annolunda med mer skillade spelar i front.

Men nu hoppas ja bara NW lägger ner o ger upp, bara en pina o tro de är ett krig. De är en ren slakt, synd att bra spelare i NW måste närvara ^^ Nog för att dom säkerligen har skitkul.
 

DeletedUser

Guest
Alltså, LCN köttar inte bra, kolla deras ob o jämför.

Däremot så anföll LCN en odeffad front (ja påpeka att LCN skulle anfalla men nä =P ) Sen var hexa inte de bästa lirarna, ni hitta säkert mycket blandbyar, för de gjorde ja på kökonton.

Tex Hemsk, madone i front mot LCN - Hade de gått så bra? Jag själv lyckades ju plocka fåtal byar av LCN utan stor möda, så nja läget hade nog vart annolunda med mer skillade spelar i front.

Men nu hoppas ja bara NW lägger ner o ger upp, bara en pina o tro de är ett krig. De är en ren slakt, synd att bra spelare i NW måste närvara ^^ Nog för att dom säkerligen har skitkul.

Fattar inte varför du alltid ska tracka ned på LCN hela tiden. Jag har inte stött på en enda blandby. Vet inte vilka konton du KÖade. Men det kan inte ha varit konton som Big king, Sergant, Micke Swe, Coolare en erik + ett par till.

Undrar bara varför du inte bara kan erkänna att LCN är bra krigare. Vi är iaf bra mycket bättre krigare än vad NW är. Det är bevisat genom stats och OB och om du av någon anledning vill ha med bevis kan jag fixa det på 2 min.

Är det inte bara att inse. Stora delar av Nw har inte den aktivitet och skills som krävs för att spela tw på den nivå dom gör. Jag vet av egna erfarenheter. Ledningen har inte riktigt koll på saker och ting, har ett flertal exempel på saker som en sk "ledare" ska känna till. Förstår inte att du fortsätter tycka att LCN inte kan kötta när det dagligen kan läggas upp bevis på att vi är riktiga köttare...
 

Turnisse

Member
Reaktionspoäng
0
Ännu ett bevis på att pennan är mäktigare än svärdet. Hade någon stam i norr alliansen haft bra diplomater så hade ni knutit ett viktigt band tidigt i v3´s historia med en stark stam i syd, vilken spelar ingen roll egentligen. Caf/Elite kanske inte är i topp men dem andra 2 (3 kanske är mer korrekt då MASH fanns på den tiden) hade ju varit att föredra.

Då hade ni sluppit skämma ut er med dåliga förklaringar och skylla på att motståndarna skulle vara fega och dåliga bara för att dem går på er som är den stammen som varit så kaxiga och trott att ni suttit på en pedistal och tittat ner på alla andra.

Nu får ni äta upp er egen skit och det är kanskei inte så kul.



Hmmm jag försökte bara förklara för vissa som tror att man är klart bäst på att spela, att antalet byar man har spelar in ganska mycket!!!!!! Inte så svårt när man är en jäkla massa spelare, byar och ostört kan sitta och skicka en massa rens!

Har man ett sådant stort övertag så är det ju inte så svårt! Men är man en duktig spelare när man klara ta lite byar då? Jag är tveksam.......

Det som visar om man är en bra spelare anser jag vara när man biter ihop och kämpar vidare trotts ett stort underläge i poäng!!!

Sedan får ni sitta och skryta hur mycket ni vill!!! Själv tycker jag bara att det är pinsamt!

Men jag vill spela för en egen seger och inte bara gå ihop alla mot en för att vinna...... (Kul spel alla går ihop mot en ensam stam hela tiden sedan mergar man och vinner)

Klar vill man bara glida fram och kalla det för att pennan är mäktigare än svärdet så är det ju en bra taktik!

Och jag har då aldrig suttit på någon pedistal och klagat på någon! Har nog aldrig kallat någon stam eller spelare dålig... Men man får ju en klar kännsla av att det finns andra som gör det! ingen nämnd ingen glömd;-)

Och dåliga bort förklaringar, jag vet inte det är ju enkel mattematik!
Man behöver ju inte vara något geni för att räkna ihop hur mycket poäng och slagkraft de olika sidorna har!
Sedan kan man ju lista ut själv att det har en klar betydelse på hur bra det går i kriget! Inser man inte det, så ja då börjar man ju undra lite.............

Men men skit samma! Alla gör ju som dom själva vill.... Tycker bara att det hade varit kul med ett krig med lika stora sidor!!!!

Har en anna liten fråga, är det bara en stam som kan vinna eller räcker det om det är allianser under stammar mm?
 

DeletedUser

Guest
Att Sydalliansen är lite större än NW nu kan ju också bero på att vi tagit in 300 mille under kriget... ^_^
 

DeletedUser

Guest
NW1 tappar bara byar hur lätt som helst:( De kunde vissa myckt bättre motstånd. Naturligtvis om de samarbetade...
 

Kallekalsong

New Member
Reaktionspoäng
1
Jadu turnisse, att du kan sitta och klaga på på att andra kör med ett klart överläge, när du lirar i en stam som kommer från det forna wcw, som typ aldrig har hoppat in i ett krig utan att vara överlägsna i poäng.

Sen så handlar inte skicklighet direkt om poäng, jag menar om man adlat ca 50% barbarbyar som du har gjort, och en hel del internadlingar. Då behöver man väl inte vara bra? Säger inte att du är dålig heller då jag aldrig har mött dig.

Men jag har mött en hel del i NW och en hel del från sydalliansen, och jag kan säga att i det stora hela så finns det mycket fler bra spelare i syd. Däremot finns det en del i NW också det går inte att sticka under stolen med.
 
Topp