Krigsrapporter: BH, D3D vs Borg

DeletedUser

Guest
De försökte visst ta Chaos byar men det sket sig ändå ;)
 

DeletedUser

Guest
som jag sa så var det bara ett fåtal från Borg som gav motstånd och det motståndet kom från en av deras akademier
 

DeletedUser

Guest
som jag sa så var det bara ett fåtal från Borg som gav motstånd och det motståndet kom från en av deras akademier

Var det akademierna som krigade, jag var med under kriget mot er. Jag hade cirka 300 poäng och såg fiender nästan överallt. Men att akademierna krigar är ju skandal!
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: B.H D3D
Players:

Side 2:
Tribes: Borg
Players:

Timeframe: Förra veckan

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 80
Sida 2: 8
Skillnad: 72

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 612,719
Sida 2: 45,250
Skillnad: 567,469

image.php
 

DeletedUser

Guest
Lol vilken usel statistik, klarar ni inte av att ta mer av dom på en vecka? eller ni kanske börjar med riktiga offensiven snart?
 

DeletedUser

Guest
Kriget har inte pågått i en vecka, utan i cirka fem dagar. Men jag är dålig med manual, ber om ursäkt för det.
 

DeletedUser

Guest
lite bättre då men fortfarade uselt mot en stam som Borg, är ju mer eller mindre bara att gå in och ta byar av dom...

50 byar om dagen skulle inte vara nått problem när ni är två stammar som är på dom...
 

DeletedUser

Guest
Var det akademierna som krigade, jag var med under kriget mot er. Jag hade cirka 300 poäng och såg fiender nästan överallt. Men att akademierna krigar är ju skandal!

det var än av akademierna som gav motstånd som man kan tala om,själva huvudstammen adlade allt annat än chaos medlemmar
 

DeletedUser

Guest
lite bättre då men fortfarade uselt mot en stam som Borg, är ju mer eller mindre bara att gå in och ta byar av dom...

50 byar om dagen skulle inte vara nått problem när ni är två stammar som är på dom...

Det är vi, men jag måste erkänna att B.H inte kämpar lika väl som D3D. Åtminstone inte lika mycket som dem, men visserligen har vi plockat byar här och där.
 

DeletedUser

Guest
Okey då :D

Men sedan är det inte poängen som vinner ett krig, aktiviteten är viktigare.
Jag menar, ifall en spelare tänker adla ner en annan men inte är aktiv blir det såhär:

Tisdag: Han loggar in, hittar en fiendeby och skickar rens. Men orkar inte skicka adel.
Onsdag: Han tänker inte på TW
Torsdag: Han skickar adelståg med lite försvar, han rensade ju byn för två dagar sedan så den kan knappast ha byggt upp försvar eller bett om assistans.

Det kanske blir värre!
 

DeletedUser

Guest
Ni är ändå 3-4 gånger större, och har dessutom bättre utgångspunkter, så det spelar inte så stor roll vad du skriver RackiDacki, faktum är faktum.
 

DeletedUser

Guest
Jag menar inte att poängskillnaden inte är stor, den är jättestor. Jag tror vi är sex gånger större, men jag påpekar också att man måste vara aktiv.
 

DeletedUser

Guest
spelar ingen roll man måste också ligga bra till geografiskt
 

DeletedUser

Guest
Asså geografiskt är viktigt, men egentligen inte viktigast. Truppmängd är viktigast, ingen kan stå emot 1000 rena offs om man inte har tillräckligt med deff, man kan heller inte ducka 100 adelståg på en dag osv. Används trupperna rätt så spelar mängden roll som fan, sen att mindre stammar kan vinna över större det beror på aktivitet men framförallt för att de använder sina trupper rätt. Trupper är till för att dö och inte stå hemma :)
 

DeletedUser

Guest
Nu har kriget varat i ungefär en vecka.

Side 1:
Tribes: B.H D3D
Players:

Side 2:
Tribes: Borg
Players:

Timeframe: Förra veckan

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 76
Sida 2: 7
Skillnad: 69

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 568,619
Sida 2: 36,237
Skillnad: 532,382

image.php
 

DeletedUser

Guest
Ni i D3D imponerar inte på mig. Vill se mer av er om ni ska förkäna vinsten.

Kolla vi i -[L]- gjorde detta på en natt för 2 dagar sedan :D mot en stam på 4,5mill alltså nästan 2 mille större än oss

Side 1:
Tribes: -[L]-
Players:

Side 2:
Tribes: ~AR~ ~AT~
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 19
Sida 2: 2
Skillnad: 17

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 180,515
Sida 2: 19,164
Skillnad: 161,351

image.php



så om ni inte kan åstadkomma mer än vad vi kan så är det inte imponerande.

vi är ju också endast 3 spelare
 

DeletedUser

Guest
Är ni i krig med dem ?

Hur som helst, så måste jag medge att vi inte plockar lika mycket som i början. Ni kanske inte tycker vi tog många då, men vid den tiden ville varenda medlem verkligen förinta Borg. Nu är de inte lika glödheta :(
 
Topp