Krigsförklaring till LAW

DeletedUser

Guest
Jag vägrar lägga mig ner.

Jag vägrar se mig själv kuvad eller pressad till beslut som jag inte vill ta.

Jag är inte rädd, då rädsla föder panik. Och panik är främmande för mig.

Jag är inte ledare eller grundare, jag är en simpel medlem. Ni hittar nog mig rätt snabbt, jag väntar på er.

Sun Tzu skrev:

To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence; supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without fighting.

Divide et Impera!
 

DeletedUser

Guest
Men ffs, det finns redan en tråd om krigsförklaring!

Kan inte nån forum moderator låsa och ta bort tråden?
 

DeletedUser

Guest
Tydligen så finns det lite yttrandefrihet där imellan vilka trådar som ska finnas. ;)
 

DeletedUser

Guest
krigsförklaringar verkar vara inne nu i dessa mörka tider!!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Pinsamt, RF kan tydligen inte agera som en stam.

Nåväl, de ser vi på statsen så :)
 

DeletedUser

Guest
Jag agerar som individ, om resten av stammen har brakat sönder och ledare flytt, så är det inte nåt som jag kan få ogjort.

Dock visar det sig förr eller senare, vem som stod kvar. Få men tappra. Ryggrad föds man med, den utvecklar man inte över en natt.

Måste dock säga att det är roligt med kommentarerna man läser här omkring, vise män, allsmäktiga härförare.. Ingen med en adekvat krigsfilosofi. Eller jo, kvantitét före kvalité är väl som råder i de 5 top stammarna i V.6.
 

DeletedUser

Guest
RF pallade inte trycket helt enkelt , 5 timmar in i kriget hade 2 av 3 i ledningen gått över till LAW. RF låg i krig mot OOOH där vi även åkte på en del pisk men vi hade deffat upp delar av fronten hårt. En stam som LAW planerar i 1 månad att göra detta anfall , dom är jue inte dirket en lite eller o skillad stam. Tänk då som spelare i RF vad ska du göra , folk hade säkert en del deff hemma men begränsat , vi körde en del offensiver mot OOOH under vecka ( lite fail på dom men kostar jue off att faila med ) dvs det fanns inte mycket att anfalla tillbaka med.

har inga problem med att folk sökte sig till LAW ledning eller inte (jag var inte sen att söka själv för den delen) då RF inte hade klarat sig även under andra omständigheter. Dock hade RF inte varit i krig , om ingen hade gått över eller lämnat hade första natten kostat byar men inte lika mycket , och sedan hade kriget blivi betydligt dyrare och längre en det blev nu. Det fanns ett gäng bra spelare i RF ( inte jag dock) och all heder till dom som stannade och slogs , för dom som inte gjorde det lycka till i era nya stammar eller i rimmen må v6 bringa er mycket lycka=)


Mvh JJ . Skiver här i väntan på min Rimm plats blir omstart och nya tag.
 

DeletedUser

Guest
Första stormen.

34 attacker.

Klarade av 6 rens och 4 adeltåg.

Det enda LAW härföraren lyckades med var att fälla ner min mur i en deffby och mala sönder mina defftrupper ( samma by ).


Kostsam och långdraget för honom, då det tar 18H för honom att ta sig fram. Dom 4 attackerna som är på inkommande nu är ju utan tvekan adeltåg med :)

Det som verkligen förvånar mig är att gå in på profilen för omtalad spelare som skickat en räd mot mig och se antalet poäng och rank. Får mig då att scrolla tillbaka och läsa en tidigare kommentar i min tråd här " vi satsar på kvantitét AV kvalité "

Hur tänker man då? Jag har spelat i 3 månader här i TW ( missta mig inte för en grönis, jag har mångårig RPG baserad kunskap ) och förutsatt att man kollar på mina byar, position och illvilja att lägga mig ner platt efter LAW's påtryckningar.

Är detta vad man då skickar mot mig?

Var nog en eller flera i LAW som inte läste min inledande Sun Tzu quote i början av detta tråd. Bakläxa för LAW måste jag säga. :)

// S
 

DeletedUser

Guest
Vi har överlag en väldigt hög kvalitet i stammen. Att du nu är en spelare som vet hur man försvarar sig säger ju inte så mycket om hela LAW som stam, eller hur?

Större delen av vad som är kvar av RF har redan gett upp, många av oss bryr oss därför inte speciellt mycket att tajma ihop fina adelståg när det inte behövs.
Det blir en och annan bakläxa här och där men vi vet att det e bara och nöta på med brute force så ger alla efter till slut.

Du kan säkert räkna ut hur det slutar för dig, som ensam spelare har du naturligtvis ingen chans i det långa loppet.
 

DeletedUser

Guest
Vi har överlag en väldigt hög kvalitet i stammen. Att du nu är en spelare som vet hur man försvarar sig säger ju inte så mycket om hela LAW som stam, eller hur?

Större delen av vad som är kvar av RF har redan gett upp, många av oss bryr oss därför inte speciellt mycket att tajma ihop fina adelståg när det inte behövs.
Det blir en och annan bakläxa här och där men vi vet att det e bara och nöta på med brute force så ger alla efter till slut.

Du kan säkert räkna ut hur det slutar för dig, som ensam spelare har du naturligtvis ingen chans i det långa loppet.

Verkar som om fler koordinerade attacker föddes fram ur mitt whine ;) Nu blir jag bortadlad.

Det jag reagerade mest på, men kanske inte uttryckte mig så specifikt var hur grymt underskattad jag blev av förste "härföraren" .. sådana medlemmar som per automatik underskattar motståndet är svaga länkar.

Å andra sidan verkar som om bakläxan blev inlärd, menade heller inte att hela stammen LAW saknar koordination, men eftersom de första attackerna var så urvattnade och ditt påstående refererade till en förfinad stamuppbyggnad, så kunde jag inte låta bli att kasta ljus över misslyckandet.


//S
 

DeletedUser

Guest
Ingen aning

Jag hade ingen aning om att du hade skrivit här.

Men för att reflektera vad du har skrivit så lade jag upp en förfrågan i vårat forum varför vi hade låtit dej vara i fred.
Danidor hade tydligen skickat trupper.

Då spejade jag alla dina byar och lade upp en bokningstråd.

Vad som sedan hände det har du märkt.
Men jag tackar för att du var så van med sådana här så kallade rpg spel å hade koll på dina byar. "mistar dej för grönis"
Du tog bort dina trupper från dom byar jag ville ha å ställde dom i danidors tilltänkta by.
Men dom försvan visst när mina lata tjänstemän kom å kikade.

Dom rapporterade direkt att forskningen i smedjan var undermålig och att muren måste upp direkt.
 
Topp