Krigsförklaring - Slaget om rödbetan

Moralisk vinnare?

  • Team Artiste'

    Röster: 5 83,3%
  • Team CareBears

    Röster: 1 16,7%

  • Totalt antal röstare
    6

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Då de elaka men söta björnarna inte officiellt har förklarat oss artister krig så har vi till slut blivit tvungna att ta saken i egna händer...

Det hela började såhär:
Det var en halvvarm sommardag i juli, artisterna var ute och njöt av solen värmande strålar. På himlen syntes moln, fluffiga som björnpäls och vita som en nykläckt ängel.
Plötsligt fick en av artisterna syn på ett moln som liknade en en björn som fällde en tår, hen funderade på hur det molnet skulle se ut om han istället stod på huvudet och samtidigt studerade molnet. Efter ett tiotal försök och några skrubbsår kom artisten fram till att bjönen såg lika ledsen ut oavsett hur man såg på den.

Några dagar senare syntes en rosa, fluffig liten björn som gick och betade rödbetor på en åker, när rödbetorna började ta slut så såg sig björnen om efter mer att äta, då fick den syn på en av artisterna och tänkte något i still med "Vad gör en artist här? Mitt på ett rödbetsfält, artister äter ju inte ens rödbetor?". Björnen började bli mer och mer nervös när den insåg att födan började sina, så den vände sig till sina lika fluffiga björnkompisar och underbjörnkompisar för att lista ut hur dom kunde få tag i mer föda, helst rödbetor, innan deras magar återigen började eka tomma. Efter några minuter överläggning kom björnarna fram till att det inte kunde vara deras resurshållning som var anledningen till att rödbetorna var slut på åkern. De kom istället fram till att det måste vara artisterna som stulit alla rödbetor och offrat dom till den stora grönsaksguden Sparri Den Helige.
Istället för att fråga artisterna om det fanns fler rödbetor på nästa åker så anklagade björnarna artisterna för stöld och bestämde sig för att jaga iväg artisterna.

Björnarna som är vida kända för att vara ett arrogant släkte tänkte att de kunde jaga bort artisterna genom att bara använda en tass var. Så de satte igång och började kasta björnbär på artisterna, helt ovetandes om att artister älskar björnbär och ofta brukar göra små söta pajer av de goda bären. Så efter några dagar utan ändrad strategi eller ändrat resultat så började björnarna misströsta. En björn sa "Jag tror inte vi kan skrämma bort artisterna på detta vis, det verkar mer som om vi matar dom". En annan björn svarade "Det spelar ingen roll, vår strategi ska fungera oavsett hur lång tid den ska ta att genomföra, om vi så ska begrava dom levande i björnbär så ska vi lyckas".

Så björnarna fortsatte med sin ursprungliga strategi i tre hela dagar.

Artisterna började inse att björnarna skulle kunna vara ett hot om dom bara kom på att dom var just björnar och gick till vildsint attack med tänder och klor istället för att kasta björnbär.
Men artisterna som egentligen gillar björnar bestämde sig ändå för att inte ge sig så lätt, de fortsatte baka björnbärspaj medan de begrundade sina möjligheter. Tillslut kom de gemensamt i grupp fram till att om björnarna så gärna vill ha deras del av skogen så ska dom få den, men inte utan att artisterna har kämpat till sista blods- och svettdroppe.

Artisterna hissade därför en flagga som de visste att björnarna inte kunde läsa, men det kändes på något vis fint att skicka ett budskap till sin gamle vän.
På flaggan stod det:
"Ni kan ta vår plats i skogen, men ni kan aldrig ta vår stridsglädje! Team Artiste' vs. Team CareBears"

Varma hälsningar från ett gäng trötta kulturarbetare!
 

Insider

Member
Reaktionspoäng
5
Snälla? Rara? Helt underbara?

Innan Gramse Bumbi valde att ta med sina björnar ut på jakt efter mer rödbetor så behövde de få i sig lite björnbärssaft. Under tiden björnbärssaften kokade färdigt tog Nanna Bumbi en eftermiddags tupplur. Samtidigt förgiftade den onda fén den magiska kraften hos björnbärssaften och gjorde björnarna helt galna, björnarna vill nu kasta all bort sin björnbär i hopp om att förgifta artisterna och bli av med förtrollningen.

Artisterna blev väldigt förvånade när alla björnar dök upp - De fluffiga små björnarna hade nämligen i hemlighet förökat sig rejält med varandra.

I slaget om rödbetan önskar vi på Insider all lycka till båda sidorna.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Kastar vi tillräckligt mycket björnbär på er så ska vi nog lyckas ska du se.. :)

Funkar väldigt bra för mig på de världar jag lirat tidigare, den som är envisast vinner i slutändan & de finns få som kan envisas lika mycket som mig..

& Du glömde en viktig del i din historia, den stora stygga björnen som gick in och tvärvände i era mergeplaner & ändrade dem till och merga er via adling :troll: Nåväl, salek, de är inget ont mot er, förutom er Tedz som va sjukt arrogant mot mig av alla lirare. Jag sa åt han och komma ihåg de ögonblick han mördade mina 4 adlar i kallt blod, i will be back.
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Hej Björn-Henrik!

Att vinna med en strategi betyder inte att det är den bästa.

Och ditt försök till att skrämma tedz gick inte hem, tedz är björnjägare sen unga år. Ditt försökt att skrämma mindre spelare fungerar bara om de mindre spelarna inte känner till hur större spelare brukar skrämma till sig byar tidigt på världarna. Att påstå att tedz var arrogant i den konversationen vore som att säga att björnar inte är fluffiga.

Jag känner till dig sen tidigare henrik, och blev inte förvånad när du gick in och körde över de som styrde i GRYM för att stoppa en merg av två mindre stammar som dessutom GRYM initierat. Jag kan bara tänka mig två orsaker. Antingen respekterar du inte besluten hos ledningen i er dotterstam eller så var det en vilseledande bluff från början.

Vi ses i en by nära dig! :)
 

Insider

Member
Reaktionspoäng
5
I hopp om att liva upp tråden något.

Jag vet inte när kriget förklarades eller när det började anfallas men enligt OB hos Artisterna så måste det varit runt 14/7.
Så här bjuds på lite statistik.

Sida 1:
Stammar: Grym, Bumbi
Sida 2:
Stammar: paint

Timeframe: 13/07/2018 00:00:00till19/07/2018 09:57:09

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 96
Sida 2: 19
Skillnad: 77

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 12
Sida 2: 4
Skillnad: 8

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 345,880
Sida 2: 53,143
Skillnad: 292,737

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 58,329
Sida 2: 19,450
Skillnad: 38,879

chart
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag skrämmer ingen, jag lägger ut de valmöjligheter som finns. Tedz ger mig byn eller jag kommer och hämtar den senare, att tedz inte visste att de var på fullaste allvar var väl icke mitt fel?

Vår taktik är inte den bästa för er, de är korrekt. Ert bästa alternativ hade varit och få gå med grym och gå med oss, jag är medveten om det. Men frågan är, hur många spelare kan det få finnas i området?

Lite mer krig och mindre mergande.
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Nej du skrämmer sannerligen ingen, men du försöker och det är inga problem att du gör det med tedz. Men om jag var du skulle jag fundera både en och två gånger vilket klimat du vill har på världarna på .se och hur klimatet gynnar återväxten av spelare som i slutändan ser till att du har så pass roligt som du har på detta spel.

Nog om det, vi hade siktet inställt på att gå med i GRYM och hjälpa er men ni valde en annan väg och krig är ju alltid roligt. Jag önskar bara att du har insikten om att varje reaktion har en motreaktion.

Om du vill kriga mot oss behöver du ingen anledning alls. Detta är ju ett krigsspel och alla parter kommer göra vad dom kan för att vinna.

@Insider statistiken måste jag säga att jag är nöjd med hittils.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Försöker? Anledning? Snälla, du förstår väl att jag skojar om att tedz är anledningen till att vi gått in i ”krig” mot er? Skulle jag vara så tjurig för tedz tog en barbarby före mig att jag tog kommando och avslutade de långt gågna merg planerna och körde krig mot er istället?? Låter de som mig?

Tycker jag gör ett bra jobb med och få ett bra klimat för de nya, kan alla vinna? Nej. Kan bara lira med så många nya lirare varje värld.

Ny värld kommer väl snart för er :)
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Hej Henrik! Kul med röj i forumet igen. :)

Jag och många med mig ser nog inte dig som ett problem men jag tror fortfarande du skrämmer skiten ur en del som startar för första gången.

Angående statistiken måste jag säga att jag fortfarande är nöjd sett till omständigheterna. Jag är väldigt stolt över kämparglöden som spelarna i paint visar. Det kommer bli ett gäng storspelare på kommande världar så håll utkik efter dom.

Jag kommer tyvärr inte ha tid för någon ny värld även om det hade varit roligt men snart är semestern slut. Kanske hade varit en möjlighet om jag hade haft en co som kunde sitta 80% men så lycklig är jag nog inte. Vi kanske möts på en casual snart annars? Där kan man nog fortsätta köra med telefonen på rasterna. =)

Vi kommer kämpa på till sista soldat/by, inga undantag. Man lär sig alltid något i varje krig så man får inte missa något ögonblick. Hör gärna av er i PM om ni vill ha feedback. ;)
 
Topp