krigen vi minns

DeletedUser

Guest
Jag minns när jag och Mannerheim gick hand i hand genom skogarna i Karelen på slutet av 30-talet. Det var tider det. Rensade ut röda prickar som etablerat sig runt vårt blå hav, dvs. Ladoga.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
LADOGA

Jag har många byar döpt i det namnet, och inte har ni tagit någon av dem, det kan jag försäkra.:D

Sen å är jag en stolt Karelare till börden, då min mor är född, uppväxt och flykting från en by vid Ladoga strand.
 

DeletedUser

Guest
Men Cribba! Du borde spela med oss på "spel vars namn man inte bör nämna på tw forum". Du hade platsat mycket bra hos oss i stammen IR61, it's your destiny! ;)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Infanteri Regemente 61? De ökända krigarna från Tali och Österbotten? De som räddade finland..........................

Det andra från Österbotten var ju IR 13.

Jag har bådas standar framför mig just nu., men vackrast är mitt standar med det Karelska vapnet på.

Jag spelar gärna med dem:D

Kanske man kan ta tillbaka lite förlorad mark i Karelen då?
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jag kommer nog ihåg ett krig så sent som det mellan DVH (+-ST2-, MASH, LCN, Elite, Stribe) vs wcw-familjen... Det var nog ett av de roligaste krig jag någonsin varit med i, de ständiga närkamperna, den där jäkeln olav som alltid duckade och dot101 som jag sänkte 100k poäng utan att plocka en enda by... hehe... Sånt minns man allt. <3
 

DeletedUser

Guest
Jag minns mitt första krig på värd 3 det var väll GOTH vs Corian det mytomspunna kriget. då jag även var diplomat om jag minns rätt? hehe Teuton erat krig var jäkligt kul er var väll dem första jag hade kontakt med som diplomat det var väll under den tiden ni krigade. riktiga köttyxor var ni. haha men mera fail kan det inte bli på er när man bombar som ni :p

och sedan gick man med i wcw efter många om och men. Direkt in i kriget mellan GOTH och WCW om jag inte missminner mig fel

sedan var det nog WCW, Corian vs Mash som sedan blev NOD sedan elit ? hängde inte riktigt med där.. men som hela värden var på. Väl kämpande från mash/nods sida

Sen var det nog antagligen hela värden tillslut emot Tjekian? det gick ju frammåt iallfal

Sista kriget var nog inte lika kul då jag hade mycket i plugget och hade det svårt att ha tid med datorn och var tvungen att lägga ner :( När hela värden gick på Inaktiva WCW familjen :)

Nog från mig :) Puss å kräm från Biltjuven
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Jag kommer nog ihåg ett krig så sent som det mellan DVH (+-ST2-, MASH, LCN, Elite, Stribe) vs wcw-familjen... Det var nog ett av de roligaste krig jag någonsin varit med i, de ständiga närkamperna, den där jäkeln olav som alltid duckade och dot101 som jag sänkte 100k poäng utan att plocka en enda by... hehe... Sånt minns man allt. <3

dot101 som NwcwMA skickade ut i ensamland från ett protesterande nWCW-K, vad kunde den stackarn göra ensam, ingen ära att sänka henne.
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Jag minns mitt första krig på värd 3 det var väll GOTH vs Corian det mytomspunna kriget. då jag även var diplomat om jag minns rätt? hehe Teuton erat krig var jäkligt kul er var väll dem första jag hade kontakt med som diplomat det var väll under den tiden ni krigade. riktiga köttyxor var ni. haha men mera fail kan det inte bli på er när man bombar som ni :p

och sedan gick man med i wcw efter många om och men. Direkt in i kriget mellan GOTH och WCW om jag inte missminner mig fel

sedan var det nog WCW, Corian vs Mash som sedan blev NOD sedan elit ? hängde inte riktigt med där.. men som hela värden var på. Väl kämpande från mash/nods sida

Sen var det nog antagligen hela värden tillslut emot Tjekian? det gick ju frammåt iallfal

Sista kriget var nog inte lika kul då jag hade mycket i plugget och hade det svårt att ha tid med datorn och var tvungen att lägga ner :( När hela värden gick på Inaktiva WCW familjen :)

Nog från mig :) Puss å kräm från Biltjuven
Inte inaktiva familjen, snarare inaktiva NwcwMA där till och med ledarna var inaktiva!
 

DeletedUser

Guest
dot101 som NwcwMA skickade ut i ensamland från ett protesterande nWCW-K, vad kunde den stackarn göra ensam, ingen ära att sänka henne.

När hon var med i GoW igen, slutet av kriget, inte gangbanget, det var ju bara pinsamt för Corian ;)
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
dot101 som NwcwMA skickade ut i ensamland från ett protesterande nWCW-K, vad kunde den stackarn göra ensam, ingen ära att sänka henne.

Ja och det fanns klara orsaker till det, ni i -K stammen valde dock att skita i de och försvara henne till varje pris, så där får ni skylla er själva helt och hållet...
 

@rd@

Member
Reaktionspoäng
1
Från början fanns det endast en stam, den sk. "Moderstammen" där alla stammar var ett och fred var över alla. Den stora "splittringen" ledde dock till att flera olika stammar skapades, där en av dem var CCCP och där fred inte längre var ett alternativ.

Jag skulle vilja minnas en hel del , men längre tid än 2 år har passerat och minnet sviktar hos en äldre man (28år) vars nick var @rd@.

Det jag minns tydligt dock var:
CCCP mot AIE.
Syftet med CCCP var just kötta AIE. Det vill säga Fast 29, MR (stommen i AIE), Fullrulle med flera. Många av dessa dog direkt, utan att vi i CCCP behövde göra något. Andra dog utan att göra något väsen av sig när våra röda adlar kom ridandes

Hursomhelst.
Jag vill också tydligt minnas att stammen HRE skapades när V3 gick upp som en ny värld, dess medlemmar spred skräck på forumet men ingame gick det inget vidare för dessa. Och CCCP's egna Dante var med i HRE, men insåg sitt misstag redan som ung pojkvasker. Och som senare blev Lord of V3, CCCP Style

Hursomhelst.
Jag vill med vagt minne vilja påstå att när V3 fortfarande var ung så hade CCCP en hel del fiender i form av : CCCP vs =IMST= , IMST-E, DDSV, [?], STIM, =STIM
Vi har dessa stammar att tacka för det "stora röda" "kommu-stammen" som i folkmun kallades CCCP.

Iaf.
En av de roligare krigen var: CCCP vs 3kr, där 3kr av misstag eller idioti tog en by (nyadlad barbarby) av en bror till mig, och en mycket god vän till den Ryska Unionen.
Detta skulle såklart bestraffas, men hur?
Side 1: CCCP
Side 2: 3Kr

Side 1: 171
Side 2: 2
Difference: 169
Utrotning var det lättaste alternativet.

Vidare minns jag att olika stammar på k45 (CCCP ÄGD) såsom Roman Empire, [IL], Folket m.m fick spilla blod på bekostnad av den röda fanan.

Detta är som ni kanske märkt "lite" CCCP vinklat.
Minns en del goda stunder tillsammans med NoD också , men det lägger jag till senare.

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag gillar den här tråden, den får oss "gamlingar" att blicka tillbaka och verkligen förstå hur mycket onödigt tid vi egentligen lagt ut på TW.
 

DeletedUser

Guest
Avslutningsvis vill jag bara säga att jag gillar den här tråden, den får oss "gamlingar" att blicka tillbaka och verkligen förstå hur mycket onödigt tid vi egentligen lagt ut på TW.

Haha lilla vännen, tänk då vad en gammal dinosuarie som mig måste tänka som dessutom spelar kvar här. :p
Men roligt var det på "den tiden". :)
 

andreas1001

Member
Reaktionspoäng
3
sedan var det nog WCW, Corian vs Mash som sedan blev NOD sedan elit ? hängde inte riktigt med där.. men som hela värden var på. Väl kämpande från mash/nods sida

Måste rätta till dig lite. Det var cccp och DöD som gick ihop så att du vet det. MASH var bara MASH då.


Mitt första krig var väl när jag spelade i LSD och krigade mot R.I. Men mitt stora första krig var väl mot X3M sedan mot -ST-. efter det kriget blev det NoD. Tjekan var på tur. MASH/Stribe på tur och sedan hela världen. Sist men inte minst GOW hade jag också krig emot.
 

DeletedUser

Guest
Jag minns, Gow vs -ST2- rätt bra!
Vore ju förargligt om jag inte gjorde det. :p
 

TheCuteHero

Member
Reaktionspoäng
0
Minns mitt första krig jag var med i FISK (familj) Vs -ST2- .. jag var med i fisk och vi åkte ju på pisk :rolleyes: jag överlevde hursomhelst och gick in i Ni!

Ni! vs MASH var sedan det roligaste kriget jag varit med i, väldigt roligt motstånd :awsm:
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
NwcwMa vs MASH och -ST2- var lätt det roligaste krig jag varit en deltagare i, trots hårda duster nere i K45 och K54 så fann man många goda vänner och senare blev det -ST2- för min del, tack vare kriget :) Så det minns jag med glädje! :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Det jag minns var Stribe - Solace (typ 2 år sedan)

Mycket roligt! Dock slutade jag mitt i kriget och fick aldrig veta hur det slutade, men jag gissar att Stribe vann eftersom att det inte finns mycket kvar av Solace idag.
 

DeletedUser

Guest
Det jag minns var Stribe - Solace (typ 2 år sedan)

Mycket roligt! Dock slutade jag mitt i kriget och fick aldrig veta hur det slutade, men jag gissar att Stribe vann eftersom att det inte finns mycket kvar av Solace idag.

Jag skulle säga att det slutade jämnt eller något åt det hållet. Solace gick in i MASH en tid efter det, därför stammen inte finns kvar nu. :)
Vad jag kan se finns det idag inte mycket kvar av Stribe heller, så din gissning ser lite lustig ut. hehe
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Jag skulle säga att det slutade jämnt eller något åt det hållet. Solace gick in i MASH en tid efter det, därför stammen inte finns kvar nu. :)
Vad jag kan se finns det idag inte mycket kvar av Stribe heller, så din gissning ser lite lustig ut. hehe

Inte helt korrekt Midde, Till skillnad mot Stribe så har Solace aldrig slutat existera... Ryktet säger att de planerar en comeback! ;)
"17 WCW TS 96,210 96,210 5 19,242 13 7,401
18 Solace 77,044 77,044 2 38,522 10 7,704
19 DNA 66,602 66,602 3 22,201 9 7,400"

Annars tycker jag att Mash Vs TFO var väldigt spännande. Det var Davids (MASHs) kamp mot Goliat (TFO).
TFO var en av de 4 stora i världen och flera gånger större än Mash. Ingen hade räknat med den lilla okända stammen Mash, som inte hade några spelare som var kända o.s.v. Kriget var över på en vecka därefter hade Mash slagit ut ledare och andra aktiva och dessförinnan införlivat lite av de spelare som verkade aktiva, starka och som var intresserade av att snacka med ledningen i MASH! När Mash gjort grovjobbet så började gamarna hugga in och sedan omformades kärnan i TFO till Sioux. Vilket naturligtvis ledde till att de hamnade högst upp på Mashs lista över stammar som skulle elimineras och som också blev eliminerade.
 
Topp