krigen vi minns

DeletedUser

Guest
Min favvo är nog Tjekan vs DDSV m familj, jag hade den stora lyckan att se deras forum :) Första off-byn vi skickade och deras admins hade svårt att städa bort alla hjälptrådar ^^ Nog det roligaste krig jag vart med om :p

Va? Var vi i krig med Tjekan? Kommer jag inte ihåg ngt om, måste varit före min tid och då var jag ändå med tidigt...
 

DeletedUser

Guest
Tycker att de roligaste krigen vi i Corian haft är kriget när vi attackera G1 och låg rankade 11 och G1 låg rankade som etta och visa sig sakna mycket av kunskaperna då för TW!

Sen anser jag att Corians första krig mot GOTH verkligen är ett av dom mest minnesvärda krig som funnits då jag aldrig upplevt att ett krig varit så omtalat i detta forum som de va och sen att de va ett riktigt roligt krig för oss som deltog även om de vart en vapenvila mitt i kriget som vi inte skulle haft anser jag!

Danskare
 

DeletedUser

Guest
Tycker att de roligaste krigen vi i Corian haft är kriget när vi attackera G1 och låg rankade 11 och G1 låg rankade som etta och visa sig sakna mycket av kunskaperna då för TW!

Sen anser jag att Corians första krig mot GOTH verkligen är ett av dom mest minnesvärda krig som funnits då jag aldrig upplevt att ett krig varit så omtalat i detta forum som de va och sen att de va ett riktigt roligt krig för oss som deltog även om de vart en vapenvila mitt i kriget som vi inte skulle haft anser jag!

Danskare

Umm G1 låg aldrig etta, tror de låg trea som bäst. Och ni hoppade ju på dem efter CCCP ;)
 

DeletedUser

Guest
Där kan jag lova dig att du har fel då CCCP gick på dom flera veckor efter oss och dom va rankade etta kan jag lova!

Danskare

Jaa det stämmer nog delvis, nu minns jag. De tog ju in AIE spelarna så de låg nog på en väldigt kortvarig första plats :)
Enligt Twstats så hoppade ni på AIE flyktingarna, typ dagen efter hakade Tjekan och GOTH på och 4 dagar senare kom CCCP och plöjde sönder de ursprungliga G1.
Fast vi fick aldrig se Tyfon vs GROOVER :(
 

DeletedUser

Guest
Jaa det stämmer nog delvis, nu minns jag. De tog ju in AIE spelarna så de låg nog på en väldigt kortvarig första plats :)
Enligt Twstats så hoppade ni på AIE flyktingarna, typ dagen efter hakade Tjekan och GOTH på och 4 dagar senare kom CCCP och plöjde sönder de ursprungliga G1.
Fast vi fick aldrig se Tyfon vs GROOVER :(

Så kanske de va och minns att dom tog in bla wiix från CAF några veckor innan de small och han va en av dom få om jag minns rätt som då hade omkring 100 byar!

Danskare
 

DeletedUser

Guest
Satt nu på natten och reminiserade ifrån mitt första år på Tw och mitt första år på V3... Hittade sedan denna tråden så då kan även jag kanske bidra lite smått^^

Teuton vs G1 var fan epic... Vi blev asglada varenda gång vi försvarade en by och stämningen i stammen var troligen den bästa jag vart med om "to date"

Teuton vs ST familjen var inte så epic men fortfarande för jävla kul :D... Vi blev slaktade, folk flydde, jag stod och skrek ut order och det var full håll igång. Man lär sig mycket på sina misstag vill jag lugnt säga.

Saknar min första stam på tw ;(

LEGXX och "alliansen" mot Corian var askul, många roliga minnen =)

"Sagan Om Goth" tråden som till slut blev 31 sidor förde med sig mycket kul. Eller kul är nog inte rätt ord men man lär sig mycket av historian.

Efter (eller möjligtvis innan) kom ju kriget med Goth vs Corian... Det var minnesvärt. Få krig, har väl som sagt, någonsin blivit så omtalade?


Det är väl dom sakerna jag minns när jag tänker på V3.
Saknar även min gamla vän och granne Danskare som jag såg skrev här innan mig.

Mvh
Pure Evil som i V3 spelade och gjorde många kartor som Fegenbo
 

DeletedUser

Guest
Hahaha va ja känner mej trög ibland :D
(nu fattar jag massa saker som jag inte fattat tidigare) :D

Och ursäkta för att jag gick off topci ;)

Men jag måste säga, ett krig jag minns från V3, ett som jag bara inte kan glömma, de är -S- och-B- mot MASH, vi hade de lite svettigt bi systrar :p
Första kriget jag hade, men de gick förvånandsvärt bra ändå med tanken på mitt läge :D
 

DeletedUser

Guest
Ett krig för kanske 1-1½ år sedan som jag minns väldigt väl var Teuton mot LEGXX ^^

Haha, ett krig som började bra men som typ aldrig sluta :D
Själv var man en "stolt spion åt LEGXX" ;]

Minns inte helt och hållet vilka som var ledare och så men jag minns att Barro var ledare för LEGXX och att Mercadier, (eller vad han nu hette), var ledare för Teuton med någon till ;]

Ett roligt krig som man absolut garvar åt nu :D
Fast för mig som var nybörjare slutade det inte bra :/

Minns inte så mycket därefter, men jag tror att nwcw gick på antingen LEGXX eller Teuton och jag vart därefter tvungen att ansöka till -ST3- och kom in som tur var :O
Då var Benetus ledare för -ST3- btw..

Sen minns jag inte mycket mer ;D
 

DeletedUser

Guest
Ett krig för kanske 1-1½ år sedan som jag minns väldigt väl var Teuton mot LEGXX ^^

Haha, ett krig som började bra men som typ aldrig sluta :D

Tror du blandar ihop en del nu... Teuton var med i LEGXX allians mot Corian/CAF men vad jag minns slogs vi aldrig mot varandra *kan ha dåligt minne

LEGXX löstes snart upp när Barro bara försvann och detta resulterade i att dom mesta från LEGXX och Teuton faktiskt gick med Corian, CAF eller ST familjen. Ungefär samtidigt bestämde sig ST att försöka plocka oss. Vilket resulterade i att alla lämnade stammen även om det dock höll i sig i det längsta :)
 

DeletedUser

Guest
Du har säkert rätt :)

Själv minns jag kanske inte sååå mycket av det som hände då, men jag är iallafall nästan 100% säker på att LEGXX och Teuton krigade.

Men men :rolleyes:

Det var en otroligt rolig tid att spela på iallafall :)
1 till 1½ år sedan var nog den bästa tiden på TribalWars tycker jag ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag kommer ihåg ett krig och det var PRP peoples revelotion party tror jag den hette.

Vi krigade emot NWcW-k och det var skit kul tills jag och min vän blev spionanklagade av reddewil78 som var våran ledare, efter det så slutade jag spela på den världen men min vän fortsatte och fick med sig Yocci NWcW-k och VVV emot PRP som då föll, detta var det första kriget och det var underbart :)

Min vän var och är Hampus204.

Finns det några andra som var med så skriv det :)
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Jag kommer ihåg ett krig och det var PRP peoples revelotion party tror jag den hette.

Vi krigade emot NWcW-k och det var skit kul tills jag och min vän blev spionanklagade av reddewil78 som var våran ledare, efter det så slutade jag spela på den världen men min vän fortsatte och fick med sig Yocci NWcW-k och VVV emot PRP som då föll, detta var det första kriget och det var underbart :)

Min vän var och är Hampus204.

Finns det några andra som var med så skriv det :)

Vart väl efter Tjekans fall som VVV gick på PRP? WCW-K krigade redan mot PRP sen länge.

Att VVV gick på PRP vart väl relaterat till att de helt enkelt blev bra köttmatrial. Så ligger nog inte så mycket diplomati i det hela skulle jag tro.
 

DeletedUser

Guest
Vart väl efter Tjekans fall som VVV gick på PRP? WCW-K krigade redan mot PRP sen länge.

Att VVV gick på PRP vart väl relaterat till att de helt enkelt blev bra köttmatrial. Så ligger nog inte så mycket diplomati i det hela skulle jag tro.

Kan bekräfta ovan nämnda. Vissa inom VVV hade suktat efter PRP länge och när Tjekan (och bla reddewil68) begick harakiri eller la av så laddade vissa spelare inom VVV som låg inom slagavstånd (SunlightRay, Flixen, Tendernipple, King Joppen, mfl). PRP hade fajtats mot WCW ett tag innan det.
 

DeletedUser

Guest
Ojoj. En riktigt gammal tråd här. Dock kul att läsa om alla de gamla krigen :D
 

DeletedUser

Guest
det bästa kriget jag har varit med om, så är det nog slakten under dc-kriget då jag var med i
united forces. roligara självplock har jag inte upplevt än så länge :D
 
Topp