krigen vi minns

DeletedUser

Guest
Kan vi inte göra en tråd där man kan skriva om krigen man minns , lite bakgrund, mål,slutet ,varför det sket sig o,s,v

vissa har ju tid över så varför inte dela med sig om sina krig man själv och stammen man varit med om ?
 

TabbeN

Member
Reaktionspoäng
0
Bara en fråga.. har det någon gång varit fred? för det har inte jag varit med om än :)

DöD vs DO: Gick bra.
DöD vs ST: Gick bra då jag träffade många trevliga spelare i ST :) losade dock lite byar
NoD vs världen: Gick väl inte så bra då NoD packade ihop..
Mash vs många :) Jo visst är det kul
 

DeletedUser

Guest
Hmm vad jaG minns mkt av ær det ju mitt førsta krig
Kr vs Fisk - kr førlora før att fisk tog in våra spelare o många lefta osv :/
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
Det krig jag har flest roliga minnen ifrån är onekligen mot ST2/Ni!/Elite. Böljade bra gjorde det, ett par mindre stammar lyckades vi utrota. Men tillslut visade det sig att spelarna hade så kul tillsammans och vi var så jämna att det inte var någon mening att slåss längre. Bannat ball, men allt roligt har ett slut. Men jag lyckades lobba in en "julspecial-offensiv" på Benzocaine (eller var det nyår?) innan kriget var slut, vart du nöjd då?!? ;)

Och Tabben, vi hade faktiskt fred i två veckor strax efter nyår! Innan dess var det nog 9-10 månader sen vi inte låg i krig faktiskt :). Så två veckor på ett år, det är väl en ganska hygglig semester ändå ;)
 

DeletedUser

Guest
Det krig jag har flest roliga minnen ifrån är onekligen mot ST2/Ni!/Elite. Böljade bra gjorde det, ett par mindre stammar lyckades vi utrota. Men tillslut visade det sig att spelarna hade så kul tillsammans och vi var så jämna att det inte var någon mening att slåss längre. Bannat ball, men allt roligt har ett slut. Men jag lyckades lobba in en "julspecial-offensiv" på Benzocaine (eller var det nyår?) innan kriget var slut, vart du nöjd då?!? ;)

Och Tabben, vi hade faktiskt fred i två veckor strax efter nyår! Innan dess var det nog 9-10 månader sen vi inte låg i krig faktiskt :). Så två veckor på ett år, det är väl en ganska hygglig semester ändå ;)

Visst var jag nöjd! Jag satt hemma hos mormor och frossade i julmat och softade medan du satt inloggad på TW. Mindre kul för den som var KÖ dock...

Och just som jag skulle börja ta tillbaks byarna kom den förbaskade vapenvilan. En vecka till och jag hade fått tillbaks byarna med ränta. :cool: Nu fick jag försöka rensa med defftrupper för att hinna före midnatt. :eek:
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
jag håller med lobo att kriget mot st2/NI! var riktigt roligt så det lämnar jag och tar upp ett annat krig.

MASH vs. =S=

Det var det mest intensiva krig jag varit med om, kan bero på min placering geografiskt.
Vi i =S= slet som djur för att hålla dom elaka MASHanerna borta från våra byar med blandad framgång.
Utgången var given men vi försökte ändå i hopp om att någon mer stam skulle hoppa in i leken på vår sida. Och till slut hände det;) =B= mergade med oss så vi fick nytt blod, men vad händer då? jo DöD som krigade mot =B= hoppar såklart på oss:)

Allt slutade med att de flesta från =S=/=B= joinade MASH då vi lärt känna varann på slagfältet och vunnit varandras respekt.
Tyvärr blev en del klämda mellan stolarna och en hel del hatbrev dök upp i min maillåda. I övrigt var det en rolig period på v3 för mig personligen.
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
...
Utgången var given men vi försökte ändå i hopp om att någon mer stam skulle hoppa in i leken på vår sida. ....

Solace var på väg in men kriget mellan =S= och MASH började dagen innan vår launch....när vi tillslut löst det med MASH var kriget nästan över. Snyft.
 

DeletedUser

Guest
Det bästa var helt klart Elite- Mash :)

Det var riktigt kul då vi fick stor stryk, men det var det värt för all erfarenhet!

Tack mash!
 

DeletedUser

Guest
Man ska leva i nuet, minns ni när Stribe, Mash och ST2 spöade wcw? ;)
 

DeletedUser

Guest
Man ska leva i nuet, minns ni när Stribe, Mash och ST2 spöade wcw? ;)

du menar isåfall st2 och mash :) resten tittar ju på

nej du hanse ta inte ut en seger i förskott detta krig blir väldigt långt , all respekt till mash som kämpar på till 100%
 

DeletedUser

Guest
Ett krig som är värt att minnas är nog kriget mellan WCW och st1 st2 st3

Riktigt roligt krig om man inte tänker på benetus som var ledare för st3 som tyvärr gjorde så att det blev krig mellan wcw och ST stammarna , sen hade vi cribba som var ledare för st2 och sunflower och pterinas som styrde st1

vi krigade på ett bra tag och st3 med benetus i spetsen fick nog ta största smällen innan det slutligen blev en fred mellan wcw och ST , 2 dagar efter vår fred började NOD att kriga emot ST stammarna
 

DeletedUser

Guest
alla krig behöver åskådare som kastar burkar på dom andra för att dom skall få nått att tänka på

sen bra att man har mål i spelet , det är viktigt , man läre se ett steg före

vet inte vilka krig jag ska ta upp ST VS WCW? var VÄLDIGT rött i norr och dom kom närmare med , var dag och kämpa för fred då för att rädda stammen , men freden fixa jag o boman på ett ögonblick

KOmmer du ihåg det boman ? ställde inte orimliga krav iaf som benetus på den tiden =)
 

DeletedUser

Guest
alla krig behöver åskådare som kastar burkar på dom andra för att dom skall få nått att tänka på

sen bra att man har mål i spelet , det är viktigt , man läre se ett steg före

vet inte vilka krig jag ska ta upp ST VS WCW? var VÄLDIGT rött i norr och dom kom närmare med , var dag och kämpa för fred då för att rädda stammen , men freden fixa jag o boman på ett ögonblick

KOmmer du ihåg det boman ? ställde inte orimliga krav iaf som benetus på den tiden =)

Jadå minns det väl , vi hade väl en del samtal om fred där ett tag och vi hade ju krigat ett bra tag och båda stammarna var nog rätt trötta på situationen som benetus i st3 ställt till med , samt att vi nog behövde vila ett tag efter ett långt krig , ingen är omöjlig för en fred så samtalen gick bra med peterinas och en fred slöts till slut , tyvärr så hoppade NOD på ST dagen efter vår fred för att gama till sig byar , freden mellan ST och wcw hade inte hunnit bli officiel vid denna tidpunkt som NOD hoppade på ST
tror att det var efter detta som wcw och ST slog ihop sina stammar då det var många duktiga spelare i ST
 

DeletedUser

Guest
du menar isåfall st2 och mash :) resten tittar ju på

nej du hanse ta inte ut en seger i förskott detta krig blir väldigt långt , all respekt till mash som kämpar på till 100%

Om vi i Stribe bara tittar på, så får du framföra mitt varmaste tack till hela wcw familjen som frivilligt överlåter sina byar till oss. Vi ska förvalta dem väl:D
 

DeletedUser

Guest
Om vi i Stribe bara tittar på, så får du framföra mitt varmaste tack till hela wcw familjen som frivilligt överlåter sina byar till oss. Vi ska förvalta dem väl:D

Hanse står du fortfarande i skuggan bakom mash med knyten näve och galer som en tupp fast du låter mest som en kyckling

ska ge dig ett råd , prata med ledningen i mash så kanske dom kan lära dig att kriga istället för att stå i deras skugga och skrika :)
 

DeletedUser

Guest
Touché, du verkligen tillintetgjorde mig där med ditt fyndiga inlägg. Åååh hjälp de har kommit på att jag inte kan kriga!!:eek:

Det där med att jag gal som en tupp men är en kyckling var verkligen både träffande och fick mig att framstå i riktigt dålig dager.:eek:

Jag får väl göra som du säger, jag får tigga råd i mashledningen annars vet man ju inte hur det här kan sluta, en sak har jag i alla fall lärt mig nu, Det är fruktlöst att försöka debattera med dig här, din retorik är ju enastående!! Jag riktigt bävar för vad du ska säga för något härnäst.. :confused:
 

DeletedUser

Guest
Min favvo är nog Tjekan vs DDSV m familj, jag hade den stora lyckan att se deras forum :) Första off-byn vi skickade och deras admins hade svårt att städa bort alla hjälptrådar ^^ Nog det roligaste krig jag vart med om :p
 
Topp