Krig i V.4 just nu

DeletedUser

Guest
-=AT=- vs YY?
Har också funderat på om Ecalos vill lägga sig i YY vs V.V.V kriget.
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: NAD
Players:

Side 2:
Tribes: Teuton
Players:

Timeframe: För alltid

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 2,461
Sida 2: 2,208
Skillnad: 253

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 123
Sida 2: 194
Skillnad: 71

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 10,818,294
Sida 2: 14,467,245
Skillnad: 3,648,951

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,046,338
Sida 2: 1,913,883
Skillnad: 867,545

image.php



Kriget just nu med Teuton. Vi i NAD förlorade en massa byar vid Teutons överasknings moment, men vi jobbar oss uppåt just i detta nu.
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
vi i nar kriga faktis lite men inte så mycket själv har jag tagit en by bara

Side 1:
Tribes: Teuton
Players:

Side 2:
Tribes: NAR
Players:

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 149
Sida 2: 186
Skillnad: 37

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1
Sida 2: 11
Skillnad: 10

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 1,306,811
Sida 2: 1,071,030
Skillnad: 235,781

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 10,148
Sida 2: 108,508
Skillnad: 98,360

image.php
 

DeletedUser

Guest
Vi har fullt upp med interna svårigheter som t ex

1- Hitta på ett namn, ÖL tog vi bara fort för att kunna bilda den nya stammen och det finns vissa svårigheter med namnet, 90% av trådarna i forumet handlar om öl eller om grova sexskämt om wombater, kan innebära problem om vi skulle få in en lirare som är wombat, möjliga polisanmälningar t ex.

2- vi har inte heller kommit överens om vilka ascii svärd vi ska ha i stamprofilen, inte heller vilket latinskt ordspråk/motto som vi ska använda oss av, det står mellan dessa två:

¤Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam

¤Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant!

3- vi letar också efter stammens maskot, den heliga katten Bengt, nån som sett honom?? stam moralen är väldigt låg utan honom :/

4-plus att vi ska på höghöjds träning ett par veckor nu så vi är inte hemma(men vi har satt lås på kylen så försök inte komma o sno nått!).

Slutligen, v4 är en av de världar som verkligen gillar rykten, det e bra för att rykten gör folk osäkra och osäkra människor är lätta att slå.
 

Bushdoctor

Member
Reaktionspoäng
0
Jaha är det Bengt katten heter...jag kan nog hjälpa er att få tillbaka den...bara jag kan få mina stamkamrater att sluta leka med senapen. :D
 

DeletedUser

Guest
Vi har fullt upp med interna svårigheter som t ex

inte heller vilket latinskt ordspråk/motto som vi ska använda oss av

Med tanke på att stammen heter ÖL kanske

"Bibere humanum est, ergo bibamus" - Att dricka är mänskligt, låt oss därför dricka

Kunde vara lämpligt :)
 

DeletedUser

Guest
Endast 3 stammar från top 20 som inte ligger i krig :D

skulle du kunna säga vilka?
och kan någon lista alla krigen så att jag inte missat något? :p
Jag vill säga lycka till till ÖL och sedan också undra hur WAR och V.V.V gör med resten av mergen? dags att göra klart den och försöka vinna det här ganska avgörande kriget för den här världen?
 

DeletedUser

Guest
skulle du kunna säga vilka?
och kan någon lista alla krigen så att jag inte missat något? :p
Jag vill säga lycka till till ÖL och sedan också undra hur WAR och V.V.V gör med resten av mergen? dags att göra klart den och försöka vinna det här ganska avgörande kriget för den här världen?

Om jag har uppfattat det rätt:

Ecalos vs V.V.V
-=AT=- och WAR vs R-GOTH och KOTG och KOTG 4
Chaos vs Borg och Borg-A
OF-POL mot ÖL
NAV, NAR, NAD och NAN vs Teuton

Då har jag bara räknat med topp 20-stammarna. =Ä=, TWOI 5 och DC är inte i nåt av krigen.
 

DeletedUser

Guest
TWOI 5 ligger också i krig med Titanerna ifall jag förstått det rätt :)
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
Om jag har uppfattat det rätt:

Ecalos vs V.V.V
-=AT=- och WAR vs R-GOTH och KOTG och KOTG 4
Chaos vs Borg och Borg-A
OF-POL mot ÖL
NAV, NAR, NAD och NAN vs Teuton

Då har jag bara räknat med topp 20-stammarna. =Ä=, TWOI 5 och DC är inte i nåt av krigen.


Och folk säger att V4 är tråkigt och att ingeting händer här
 

DeletedUser

Guest
ännu ett krig

Som vissa kanske har märkt eller om man har kollat twstats så kan man se att -[L]- har krigat mot ~AR~ familjen .

absalon är ju 6 gånger större men man måste visa att en massinvite stamm inte håller hela vägen.

lycka till!

Må Legenderna vinna :D
 

DeletedUser

Guest
hur ser det ut i v4 nu?
finns det några krig att tala om överhuvudtaget?

Ecalos plockar upp resterna av V.V.V och så många som möjligt gamar åt sig av dököttet.
Ancient Titans fortsätter plocka lite ströbyar av Natt och Dag och dem kontrar så gott dom kan?
ÖL ligger lågt? =Ä= ligger lågt? Nordmännen ligger lågt?
Har V4 hamnat i ännu en internadlingssvacka, hur ska det sluta denna gång, vilka kommer bryta sig ut och göra en 'YY'? :)
 

DeletedUser

Guest
V4 är inne i en väldigt intressant period så att jämföra med hur det var när YY bröt sig ur V.V.V är inte rättvist, då var hela världen en seg och tråkig värld att lira i, just nu är det väldigt intressanta veckor vi har framför oss :)
 

Fongie

Member
Reaktionspoäng
0
V4 är inne i en väldigt intressant period så att jämföra med hur det var när YY bröt sig ur V.V.V är inte rättvist, då var hela världen en seg och tråkig värld att lira i, just nu är det väldigt intressanta veckor vi har framför oss :)

+1 och 10 tecken till
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Skulle nog vilja påstå att internadling sker hos NA och =Ä= och teuton.

Inga större krig i nordväst ellerså, mer än expansionskriget mot HoT (som fortfarande lever :eek: )
 
Topp