Kort vs =K=

DeletedUser

Guest
Kan ni hojta till när er fight är över så kan jag gå in och adla upp det som blir kvar.
 

DeletedUser

Guest
varför får du för dig att du komemr få några byar i huvud taget?
 

ewing

New Member
Reaktionspoäng
0
Statistik

Side 1:
Tribes: =K=
Side 2:
Tribes: Kort

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 61
Sida 2: 20
Skillnad: 41

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 43
Sida 2: 10
Skillnad: 33

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 545,461
Sida 2: 165,110
Skillnad: 380,351

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 399,720
Sida 2: 92,546
Skillnad: 307,174

chart
 

DeletedUser

Guest
aj, det där såg inte trevligt ut :S

tyvärr kaizen, måste nog erkänna nederlag ^_^
 

ewing

New Member
Reaktionspoäng
0
Kul var det...

Efter snart 6 dagars krigande så ser statsen ut som ovan.
Det har varit riktigt kul att få lufta trupperna och våra motståndare har varit en värdig fiende på alla sätt. Hade vi fått fortsätta hamra på varandra så vet ingen hur det hade slutat.

Vi insåg dock snabbt att Kortleken var uppdeffad av någon och vilka det var förstod vi snabbt!
Så nu, efter 6 dagars krigande, så blandar sig gässen i kriget på kortlekens sida och att kriga mot den övermakten är naturligtvis inte lika roligt.... sett ur våra ögon ;)

Gässen är denna världs absolut största stam och vi hade ju naturligtvis mötts på slagfältet förr eller senare. Dock hade vi hoppats på senare så vi hade fått ytterliggare ett roligt krig! Våra chanser hade varit små, men en rejäl fight hade vi gett er.
Tyvärr ger detta krig en liten besk eftersmak! Varför?...ja, det får var och en klura på...

Mvh //E
 

DeletedUser

Guest
jag förstår dig precis. Du tyckte det var kul att hamra på en stam mindre än hälften din storlek då oavsett skicklighet så hade ni adlat ut dom i slutändan pga storlek. Nu stoppas ni och ni är förstås medvetna om att oavsett vilka skills ni har så är racet över för er.

Så sluta tjafsa om att det är mindre kul nu. det är alltid lika kul med krig, men nu är det roligare för kort misstänker jag än vad det kommer att bli för er.

Hade ni hållt koll på läget i V15 hade ni vetat att vi hade en relation med Kort och då hade ni låtit dom vara. Nu får ni ta konsekvenserna därav.
 

jonsson619

New Member
Reaktionspoäng
0
jag förstår dig precis. Du tyckte det var kul att hamra på en stam mindre än hälften din storlek då oavsett skicklighet så hade ni adlat ut dom i slutändan pga storlek. Nu stoppas ni och ni är förstås medvetna om att oavsett vilka skills ni har så är racet över för er.

Så sluta tjafsa om att det är mindre kul nu. det är alltid lika kul med krig, men nu är det roligare för kort misstänker jag än vad det kommer att bli för er.

Hade ni hållt koll på läget i V15 hade ni vetat att vi hade en relation med Kort och då hade ni låtit dom vara. Nu får ni ta konsekvenserna därav.

Det var vi nog väl medvetna om...
 

ewing

New Member
Reaktionspoäng
0
jag förstår dig precis. Du tyckte det var kul att hamra på en stam mindre än hälften din storlek då oavsett skicklighet så hade ni adlat ut dom i slutändan pga storlek. Nu stoppas ni och ni är förstås medvetna om att oavsett vilka skills ni har så är racet över för er.

Så sluta tjafsa om att det är mindre kul nu. det är alltid lika kul med krig, men nu är det roligare för kort misstänker jag än vad det kommer att bli för er.

Hade ni hållt koll på läget i V15 hade ni vetat att vi hade en relation med Kort och då hade ni låtit dom vara. Nu får ni ta konsekvenserna därav.

"tjafsa om att det är mindre kul nu"..?
Nog får väl jag ha min åsikt om att det är roligare med krig när motparten kan göra motstånd så att det blir en utmaning!?
Kort var inte mindre än hälften vår storlek! Dock är ni drygt 3 gånger så stora som =K= som ni dessutom hoppar på när ca 80% av våra trupper är borta!
Tycker du att det är ett kul sätt att bedriva krig på så fine....Din åsikt!

Då ni är Värld 15:s största stam så får man ju leva med att ni har problem att hoppa på en större stam ;) men samtidigt hade man ju hoppats at ni spelade spelet för att det är kul och utmanande! Ni behöver inte hoppa på stammar som är mitt uppe i ett krig utan ni kan välja att anfalla stammar som är lite mer på tårna...

Spelade på v7 i NIT/NiC o allt vad vi hette. Slutade där av en anledning och det var att det inte längre var kul - vi var alltför överlägsna. Min vän Studs höll ut mycket längre men även han slutade av ren tristess och tror då att han låg som nummer 2 i världen (eller 1).
Nåväl.....
 

DeletedUser

Guest
men läste du inte?

O-G och Kort har en relation och de ska ju hjälpa vänner i nöd
 

DeletedUser

Guest
"tjafsa om att det är mindre kul nu"..?
Nog får väl jag ha min åsikt om att det är roligare med krig när motparten kan göra motstånd så att det blir en utmaning!?
Kort var inte mindre än hälften vår storlek! Dock är ni drygt 3 gånger så stora som =K= som ni dessutom hoppar på när ca 80% av våra trupper är borta!
Tycker du att det är ett kul sätt att bedriva krig på så fine....Din åsikt!

Då ni är Värld 15:s största stam så får man ju leva med att ni har problem att hoppa på en större stam ;) men samtidigt hade man ju hoppats at ni spelade spelet för att det är kul och utmanande! Ni behöver inte hoppa på stammar som är mitt uppe i ett krig utan ni kan välja att anfalla stammar som är lite mer på tårna...

Spelade på v7 i NIT/NiC o allt vad vi hette. Slutade där av en anledning och det var att det inte längre var kul - vi var alltför överlägsna. Min vän Studs höll ut mycket längre men även han slutade av ren tristess och tror då att han låg som nummer 2 i världen (eller 1).
Nåväl.....

nu tycker jag du ska sluta lipa

Ni accackerar våra allierade och trots att vi är i krig med fem andra stammar väljer vi att ta resurser och hjälpa dom.

ni är i runda slängar dubbelt å stora och då tyckte du det var kul för att utgången var given i det långa loppet. Nu går vi er och gör er givna vinst till en lika given förlust.

Så jag tycker du ska sluta böla om hur ni inte fick har er krig i fred mot en mindre stam och nu har en jättestor stam hoppat på er.

Ni säger att ni visste att vi skulle gå på er .. Varför tog ni då inte striden till oss istället för att slösa resurser på en mindre stam Då hade ni fått bråka med oss ifred, Nu har ni ju själva bäddat så att ni får spö av både oss och kort.



Skillnade på er och Kort är att dom kämpar för sina byar medan ni lägger er ner och bölar när ni får inkommande


Det är inte lätt att vara ödmjuk när man är felfri som jag
vätterröding
 
Reaktionspoäng
0
"tjafsa om att det är mindre kul nu"..?
Nog får väl jag ha min åsikt om att det är roligare med krig när motparten kan göra motstånd så att det blir en utmaning!?
Kort var inte mindre än hälften vår storlek! Dock är ni drygt 3 gånger så stora som =K= som ni dessutom hoppar på när ca 80% av våra trupper är borta!
Tycker du att det är ett kul sätt att bedriva krig på så fine....Din åsikt!

Då ni är Värld 15:s största stam så får man ju leva med att ni har problem att hoppa på en större stam ;) men samtidigt hade man ju hoppats at ni spelade spelet för att det är kul och utmanande! Ni behöver inte hoppa på stammar som är mitt uppe i ett krig utan ni kan välja att anfalla stammar som är lite mer på tårna...

Spelade på v7 i NIT/NiC o allt vad vi hette. Slutade där av en anledning och det var att det inte längre var kul - vi var alltför överlägsna. Min vän Studs höll ut mycket längre men även han slutade av ren tristess och tror då att han låg som nummer 2 i världen (eller 1).
Nåväl.....

Oavsett vad vi hade valt att anfalla hade det blivit gnäll för vi är verkligen som du säger, utan riktigt motstånd på denna värld.
Nu tar vi ställning och hjälper våra allierade - som hade lite problem med er tydligen - jag skulle väl säga det är vad som förväntas av allierade. Sen är vi inga allierade som gillar att sitta o titta på då 97% av våra trupper är off.
 
Topp