knasigheter i simulatorn

DeletedUser

Guest
Jag satt och planerade lite saker, kollade i simulatorn och så när jag upptäckte en ganska konstig företeelse:

Anfallare: 70 yxor.
Försvarare: 70 spjut (Mur nivå 5)

Resultat:

Anfallare: 28/70 döda.
Försvarare: 70/70 döda.

Inget konstig här, men sedan la jag till 10 st LK.

Anfallare: 70 yxor och 10 lk.
Försvarare: 70 spjut (Mur nivå 5)

Resultat:

Anfallare: 30/70 Yxor 4/10 Döda LK.
Försvarare: 70/70 döda.

Någon som kan förklara hur det kan vara så?
kan de vara en bugg?
 

DeletedUser

Guest
Skulle gissa på att LKs gör så att spjuten försvara med kavalleriförsvar, och att på något sätt så försvarar vissa av spjuten även med kavalleriförsvar mot vissa av yxorna? :confused:

kanske... :p
 

DeletedUser

Guest
Eller så kanske det var högre mur? Eller moral eller tur :)
 

DeletedUser

Guest
Jag har märkt samma sak, vet inte om det är simulatorn som krånglar eller om hela stridssystemet har någon konstig funktion som jag inte fattar.

Om du skriver in 100 anfallande yxor och 300 försvarande spjut, ingen mur eller tur eller moral inblandad, så dödar yxorna 250 spjut.

Om man sedan börjar lägga till lkavs så måste man upp i 100 yxor och 30 lkav för att döda ungefär lika många. Om man t.ex skickar 100 yxor och 10 lkav så dödar man bara 210 spjut.
 

DeletedUser

Guest
Jag satt och planerade lite saker, kollade i simulatorn och så när jag upptäckte en ganska konstig företeelse:

Anfallare: 70 yxor.
Försvarare: 70 spjut (Mur nivå 5)

Resultat:

Anfallare: 28/70 döda.
Försvarare: 70/70 döda.

Inget konstig här, men sedan la jag till 10 st LK.

Anfallare: 70 yxor och 10 lk.
Försvarare: 70 spjut (Mur nivå 5)

Resultat:

Anfallare: 30/70 Yxor 4/10 Döda LK.
Försvarare: 70/70 döda.

Någon som kan förklara hur det kan vara så?
kan de vara en bugg?

De har att göra med att LK slåss sämre mot just spjut. och sammantaget blir det då mer "anfallspoäng" som dör. men när spelet ska räkna bort förluster då gör det en balanserad överäkning så att samma procentsats i varje truppenhet dör.

Därför ser det absjurd ut att fler trupper dör när fler trupper anföll.

I realiteten borde fler LK har dött och mindre yxor. men jag misstänker att det skulle innebära ett par km av nollor och ettor av extra kod. så det blir nog ingen förändring där :p
 

DeletedUser

Guest
Koden för simulatorn borde ju vara samma som koden för riktiga attacker och om den inte är det borde det va lätt fixat. Förutsatt att denna "bugg" inte förekommer i riktiga attacker.
 

DeletedUser

Guest
Skulle vara kul om någon admin kunde kommentera? Du kanske ska skicka in en ticket om saken?

Känns ju sådär om man inte ska kunna lite på simulatorn?
 

DeletedUser

Guest
Är mycket som spelar in i ett anfall, moral, lycka, nivå på mur, nivå på trupper, antal trupper, truppslag osv.

Jag satt och planerade lite saker, kollade i simulatorn och så när jag upptäckte en ganska konstig företeelse:

Anfallare: 70 yxor.
Försvarare: 70 spjut (Mur nivå 5)

Resultat:

Anfallare: 28/70 döda.
Försvarare: 70/70 döda.

Inget konstig här, men sedan la jag till 10 st LK.

Anfallare: 70 yxor och 10 lk.
Försvarare: 70 spjut (Mur nivå 5)

Resultat:

Anfallare: 30/70 Yxor 4/10 Döda LK.
Försvarare: 70/70 döda.

Någon som kan förklara hur det kan vara så?
kan de vara en bugg?


Eftersom spjutmän är effektiva mot LK så är det självklart att man kommer förlora någon LK;)
Angående ditt antal av förlorande Yxmän, så kan det bero på orsaker ovan. Sen så är ju simulatorn en "dator" som kan ge olika alternativ hela tiden.

Dock, misstänker du att simulatorn är buggad eller på något sätt, visar TOTALT fel, kontakta supporten så kollar de upp eventuella problem.=)

Är nog bästa svaret jag kan ge dig^^
 

DeletedUser

Guest
Är mycket som spelar in i ett anfall, moral, lycka, nivå på mur, nivå på trupper, antal trupper, truppslag osv.




Eftersom spjutmän är effektiva mot LK så är det självklart att man kommer förlora någon LK;)
Angående ditt antal av förlorande Yxmän, så kan det bero på orsaker ovan. Sen så är ju simulatorn en "dator" som kan ge olika alternativ hela tiden.

Dock, misstänker du att simulatorn är buggad eller på något sätt, visar TOTALT fel, kontakta supporten så kollar de upp eventuella problem.=)

Är nog bästa svaret jag kan ge dig^^

Mitt svar ovan är det korrekta och det är ingen bugg, utan sättet spelet är uppbyggt på. Det är ingen skillnad på simulatorn och verkliga attacker i detta.
 
Topp