KH - Genväg truppmall

NODUS

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag har funderat på en sak som vore Väldit najs att ha till Kontohanetraren. Det var nästan så att jag blev lite förvånad att det inte redan finns. Eftersom att jag anser att det nästan är en självklar sak som borde finnas. Den är förmodligen inte så svår att fixa till heller.

Jag har använt kontohanteraren i flera månader nu, Jag har blivir bekväm med hur allt fungerar med den men jag tror att man kan förbättra den. Det är inge stor grej utan egentligen bara en genväg som skulle göra saker lite lättare.

När man ska sätta en Konstruktionsmall, Så går man ju till ( Kontohanteraren -> Konstruktion ) Där finns det en sida där man kan pricka i vilka byar man vill ska hanteras av byhanetraren/konstruktionsmall. Där kan man även redigera befintliga mallar och skapa nya etc.

Jag vet inte hur många av det som noterat detta men antagligen de flesta. Det finns nämligen en genväg till att ändra mall om det bara rör sig om 1 by. Om man går till byn man vill ändra mall på. Sedan går man till högkvarteret. Där finns det en flik till höger om "Demolering" som heter "Byhanteraren" Där kan man lätt och simpelt byta mall.

Den funktionen gillar jag verkligen. Till exempel om jag precis tagit en ny by så kan jag gå till byn och snabbt och enkelt verkställa en mall.
(Så här ser det ut i högkvarteret)
Example.png

Till mitt förslag
Varför inte göra samma sak med truppmallen, vid baracken, respektive stallet och verkstaden. Alltså varför inte göra så att man kan ändra truppmallar i baracken, lika smidigt som man kan ändra konstruktionsmallen i högkvarteret. Då skulle man lätt kunna gå in och sätta en truppmall precis när man tagit 1 by.

Då kan man ju lägga till en extra flik bredvid "uplösning" som skulle kunna heta "trupphanteraren". Det skulle kunna se ut något sånt här.

Bild 2.png

Eftersom att det redan finns till byhanteraren i högkvarteret så är det väl inte så konstigt om man gjorde samma sak med trupphanteraren i baracken, stallet och verkstaden.
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Ja vore ju även fint om konstruktionsmallen kunde sparas på kontot så den finns kvar till nästa värld. Om jag inte minns helt fel måste man göra ny mall till varje värld! Det är lite segt
 

NODUS

New Member
Reaktionspoäng
0
Ja vore ju även fint om konstruktionsmallen kunde sparas på kontot så den finns kvar till nästa värld. Om jag inte minns helt fel måste man göra ny mall till varje värld! Det är lite segt

Ja verkligen! Grymmt jobbigt att behöva göra om alla små inställningar man fixat med
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Ja vore ju även fint om konstruktionsmallen kunde sparas på kontot så den finns kvar till nästa värld. Om jag inte minns helt fel måste man göra ny mall till varje värld! Det är lite segt

Hade de funnits från början hade jag kunnat sova en hel dag med alla timmar jag lagt på att fixa de varje ny speed jag spelat. Man kan bara hoppas på bättre tider.
 
Topp