katapult

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
hej jag undrar om man attackerar en snubbe med katapult kan man sedan någonstans se hur mycket hans byggnad nergraderats?
Kan man förlora katapulter?
 

DeletedUser

Guest
Det kommer stå i raporten hur mucket skada din katapult gör.

Katapulter, murbräckor fungerar som alla andra trupper. Blir dom skadade tillräkligt mycket så förlorar du dom
 

DeletedUser

Guest
konstigt för det står inte i raporten hur mycket skada den gjorde?
Vart ska jag se det?
Och så undrar jag om man kan attackera med fler katapulter och nergradera saker mycket mer?
 

DeletedUser

Guest
du kan inte attackera med bara en katapult på en byggnad då blir den inte nergraderad, du behöver fler för att kunna nedgradera.


t ex så här, detta gjorde jag i simulatorn, om fienden inte har några trupper men lvl 20 mur och byggnaden du attackerar är lvl 20.


Enheter: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 300 0 0
Förluster: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0
Försvarare Enheter: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Förluster: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Skada gjord av katapulter: Byggnaden har blivit skadad och nedgraderad från Nivå 20 till Nivå 2

är muren på 0 och han har inge trupper och byggnaden du attacerar är lvl 1 så behövs bara 4 katapulter.


Anfallare Enheter: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
Förluster: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Försvarare Enheter: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Förluster: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Skada gjord av katapulter: Byggnaden har blivit skadad och nedgraderad från Nivå 1 till Nivå 0
 

DeletedUser

Guest
du kan inte attackera med bara en katapult på en byggnad då blir den inte nergraderad, du behöver fler för att kunna nedgradera.


t ex så här, detta gjorde jag i simulatorn, om fienden inte har några trupper men lvl 20 mur och byggnaden du attackerar är lvl 20.


Enheter: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 300 0 0
Förluster: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0
Försvarare Enheter: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Förluster: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Skada gjord av katapulter: Byggnaden har blivit skadad och nedgraderad från Nivå 20 till Nivå 2

är muren på 0 och han har inge trupper och byggnaden du attacerar är lvl 1 så behövs bara 4 katapulter.


Anfallare Enheter: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
Förluster: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Försvarare Enheter: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Förluster: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Skada gjord av katapulter: Byggnaden har blivit skadad och nedgraderad från Nivå 1 till Nivå 0

ok men om byggnaden inte är på level 1 hur ska jag veta hur många katapulter som jag ska använda?
 

DeletedUser

Guest
latja med simulatorn

du hittar den på Byöversikt > Samlingsplats > Till vänster står det simulator och där skriver du vad du vill den ska räkna ut :)
 

DeletedUser

Guest
på låg nivå behöver du mindre katapulter än på högre nivå

för att slå bort en level på en level 1 byggnad behövs t.ex. fem katapulter.
men för att slå bort en level på en level 20 byggnad så behöver du nio katapulter.

För att slå ner något ifrån level 20 till level 0 i en attack så behöver du 328
katapulter..., detta förutsatt att det GÅR att slå ner det till level 0

Katapulter kan också skjuta på muren och hjälpa murbräckorna

Detta är i värld 1 med 100% moral och 0% lycka/otur

skillnader kan naturligtvis uppstå beroende på hur det går för dina övriga trupper
 

DeletedUser

Guest
kan man attackera samma spelare från samma by med 2 olika trupper?
t ex så skickar jag några mannar och katapulter för att förstöra muren och sen en annan trupp för att förstöra huvudbyggnaden.
Går det?
 

DeletedUser

Guest
Självklart. Du kan skicka 100 olika trupper med 10 katapulter i varje, frågan är bara hur smart det är...:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Nu beror det på helt hur mycket trupper den försvarande har osv

Men om du har:
200 katapulter
200 Lk's
2000 yxor

Försvararen har
100 sv
100 sp
lvl 0 mur
(Dessa siffor är väll kanske inte så realistiska då inte många har 200 katapulter)

Du vill ta ner hans högkvarter (tex) till lvl 1

Med dom trupperna du har kommer du med 100% moral och 0 lycka ta ner hans högkvarter till lvl 8 på en attack.

Om du anfaller han med två attacker med hälften av dina trupper:
Attack 1
1000 yxor
100 LK's
100 Katapulter

Attack 2
1000 yxor
100 LK's
100 Katapulter

Så kommer du ha ner hans högkvarter till lvl 1 med samma antal trupper, fast uppdelade. Tyvärr med lite mera förluster.

Alla trupper är på lvl 1 samt som jag skrev, ingen mur. Nu använder jag mig bara av katapulter för att slå ut samlingsplatsen vid nobling, samt i början för att göra mig farmer, så jag är inte helt hemma om detta stämmer i realiteten. Men enligt simulatorn så är det bättre att attackera med delad styrka.

Samt att allt är relativt beroende på vad ditt "offer" har för försvar osv
 

DeletedUser

Guest
Vem har inte 200 katapulter? :) Har vell alla, tillochmed dem som har 26 p jue!
 

DeletedUser

Guest
Nu beror det på helt hur mycket trupper den försvarande har osv

Men om du har:
200 katapulter
200 Lk's
2000 yxor

Försvararen har
100 sv
100 sp
lvl 0 mur
(Dessa siffor är väll kanske inte så realistiska då inte många har 200 katapulter)

Du vill ta ner hans högkvarter (tex) till lvl 1

Med dom trupperna du har kommer du med 100% moral och 0 lycka ta ner hans högkvarter till lvl 8 på en attack.

Om du anfaller han med två attacker med hälften av dina trupper:
Attack 1
1000 yxor
100 LK's
100 Katapulter

Attack 2
1000 yxor
100 LK's
100 Katapulter

Så kommer du ha ner hans högkvarter till lvl 1 med samma antal trupper, fast uppdelade. Tyvärr med lite mera förluster.

Alla trupper är på lvl 1 samt som jag skrev, ingen mur. Nu använder jag mig bara av katapulter för att slå ut samlingsplatsen vid nobling, samt i början för att göra mig farmer, så jag är inte helt hemma om detta stämmer i realiteten. Men enligt simulatorn så är det bättre att attackera med delad styrka.

Samt att allt är relativt beroende på vad ditt "offer" har för försvar osv

coolt fast det är rätt dumt om man ska kordinera en attack :S
 

DeletedUser

Guest
varför slår du ut samlingsplatsen?
för det behövs bara fem katapulter ++
det tar minimal tid att bygga upp den igen, jag antar du vill hindra fienden att skicka trupper emot dig en liten stund?
Om han hade tänkt det så hade han nog skickat dom innan du kom fram
bättre då att slå ner farmen eller högkvarteret
farmen så han inte kan bygga nya trupper enkelt, högkvarteret under 15 så han inte kan demolera sin eventuella akademi innan du noblar byn

vem har inte 200 katapulter?
jag har det i alla mina attackbyar
 

DeletedUser

Guest
varför slår du ut samlingsplatsen?
för det behövs bara fem katapulter ++
det tar minimal tid att bygga upp den igen, jag antar du vill hindra fienden att skicka trupper emot dig en liten stund?
Om han hade tänkt det så hade han nog skickat dom innan du kom fram
bättre då att slå ner farmen eller högkvarteret
farmen så han inte kan bygga nya trupper enkelt, högkvarteret under 15 så han inte kan demolera sin eventuella akademi innan du noblar byn

vem har inte 200 katapulter?
jag har det i alla mina attackbyar

Finns faktist en jäkligt jobbig sak man kan stoppa om man tar sönder samlingsplatsen men det är en hemlighet :p
 

DeletedUser

Guest
*suckar* att stoppa en dodge/duckande genom att slå ut Samlingsplatsen är allmänt känt...
Tillhör samlingen: Vad varje TW-spelare bör veta
 

DeletedUser

Guest
*suckar* att stoppa en dodge/duckande genom att slå ut Samlingsplatsen är allmänt känt...
Tillhör samlingen: Vad varje TW-spelare bör veta

-.-

Jag har förlorat kanske 4 nobles på det... fast min kompis har haft det ännu värre:(

Du måste ju alltid göra nått för att reta mig:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
därför måste man se till att man får motståndaren att misslyckas med det och döda hans trupp:)
 

DeletedUser

Guest
Skicka bara alla trupper så de landar nån sekund efter varann, då är det svårt att få in support och dodga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp