Kartor

DeletedUser

Guest
är det ingen som har tid över för att göra en sån där fin karta över dem största stammarna ? :D
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
är det ingen som har tid över för att göra en sån där fin karta över dem största stammarna ? :D

Vad gör man inte för dig? :rolleyes:


Värt att notera, PBT har inte tagits med pga för liten kartyta.
(Därav M2S rank7 obA).

Map%20v7%20done%201.png
 

DeletedUser

Guest
Go karta ... ser lite ut som det är ritat på ett gammalt papper! awsm!:awsm:
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
paint så klart :),
snygg karta föresten vilken stam låg etta oba så inte...hehe :)
är de möjligt att man kan göra en ob karta de stora ob spelarna slår båt de sämre etc
 

DeletedUser

Guest
Vad gör du den i för prgram, om man får fråga? :)

Photoshop =)

Först gör jag då kartan i twstats som vanligt med bara dom stammarna jag ska ha med utmärkta...

Sedan in i ps, väljer ut en stam, markerar färgen, expandera ca 5 pixlar, sedan använder jag Shift+Lasso Tool och Alt + Lasso tool för att göra gränserna klara.

När de ser bra ut så målar jag över allting med den ljusbruna färgen, sedan kopierar jag det till ett nytt lager och på den lagret lägger jag på en "Inner shadow" med 0 distance och lite högre size och opacity (de e bara att testa sig till ett bra resultat)

Sedan kollar jag så kanterna ser rätt till osv. Fixar sånna saker med brush och erase tools.

Återupprepa och fixa kanter.

Efter att alla länder är färdiga tar jag bort grundlagret med orginalkartan från twstats. Sedan merga alla lagrena och lägger på ytterligare en Inner shadow på den så att ytterkanten på allt blir tjockare.

Det är helt enkelt bara att testa och se vad som händer.

Men de tog en del tid att få till gränserna riktigt :awsm:
 

kakeru

Member
Reaktionspoäng
0
Skulle någon av Rock Lee eller Outlander tänka sig att göra en ny karta då det är mycket omställningar i världen sen ni gjorde era kartor? :awsm:
 
Reaktionspoäng
0
Mitt första kartförsök. ;) Glömde tyvärr DSM för att göra top 10 komplett, men det var försent när jag kom på det. :/ CTWA* blev kanske lite väl stora också. Men annars är jag ganska nöjd. :)

twv7top9.jpg
 
Topp