Köpa resurser!

Reaktionspoäng
28
Är det någon som lyckas köpa resurser för premium på denna världen? Jag har vänner som sätter ut resurser åt mig för att köpa, men de dyker aldrig upp på marknaden. Och, ja, naturligtvis ligger vi i samma kontinent, annars kan jag ju inte köpa resurser eller hur?. ;)

Så det måste vara en av tre möjligheter här:
1
Det är det ett scam som Innogames håller på med. Men i så fall ett märkligt scam som ger bort premium och raderar resurserna. Det omvända borde existera för att Innogames skulle tjäna på det.

2
Någon eller några använder sig av bot:ar för att köpa resurser fort och bli stora fort.

3
Hela systemet har kraschat och det fungerar inte som det är meningen att det ska göra.

Men, iaf. Åter till min fråga. Är det någon som lyckats köpa resurser för premium på denna världen? Vore kul och se om någon har lite tur. :)
 

DeletedUser

Guest
Iom den nya kommandoblocken så var det väl någon % spelare som var bannade/upptäckta för att ha marknadsfusk. Men vetefan, låter någon mer erfaren premare kommetera ;)
 
Reaktionspoäng
28
Jo, det kan ju vara så.
Men så här är det för mig: jag sitter och pratar med polaren på skype. Och så skriver han, - nu lägger jag ut resurserna. Jag ser resurserna blinka till framför mig men hinner aldrig köpa. Eller så ser jag aldrig ens resurserna komma upp. Så jag blir ju lite misstänksam och undrar vad som händer. Så jäkla långsam eller blind kan jag ju inte vara så ett tjugotal affärer bara försvinner förbi framför mina ögon de senaste 4 dagarna. Eller, jag hoppas inte jag är det. ;)
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Marknaden uppdaterar sig själv när det kommer in resurser så det är inte så svårt att snabbt få tag på det som kommer in sålänge man har premiumbörsen uppe :)
 
Reaktionspoäng
28
Jo, det är ju det jag har. jag har ju en fördel jag vet EXAKT när min polare lägger ut resurserna. Ändå hinner alltid ngn före. Rent matematiskt borde jag kunna få minst hälften av alla erbjudanden han lägger ut till mig. Men jag ser knappt 1/6 och de jag ser hinner jag aldrig lägga bud på. Jag tycker det är väldigt konstigt.

Men åter till min fråga. Vilka har lyckats köpa? Än så länge verkar det ju som om ingen har kunnat köpa. Ingen av er har ju sagt att ni kan det så, som det ser ut just nu är premiumfunktionen för att köpa resurser buggad eller trasig.
 

Näbb Ankka

Member
Reaktionspoäng
18
bara du som är långam ;) bara att försöka sätta upp ressen på sån tid när folk sover så är det ju inte lika många som försöker köpa de ress som dina vänner säljer
 

Snugglebear

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag har inga problem med att hitta ress på premiumbörsen. Brukar kolla in rätt ofta mellan farmningarna och 1/5 gånger (skulle jag gissa) finns det något där. Vid 05 ungefär låg det ~20k av varje ute vid ett tillfälle, så som näbb anka sa kan det nog va bra att ta det på lite udda tider. Dock är det första världen jag kör med börsen så har inte full koll på den än:rolleyes:

Edit: Sorry Kytampe, jag såg inte ditt sista inlägg innan jag skrev :)
 
Senast ändrad:
Reaktionspoäng
28
Får nog sätta mig ned. Kunde faktiskt köpa för första gången någonsin på denna världen. Tack alla som söp bort sig och gav mig en ärlig chans att köpa för en gångs skull. Hela 24 resurser blev det. Jag kan nog pensionera mig nu. :p
 

DeletedUser

Guest
Funktionen är inte helt sönder i alla fall :O Jag har lyckats köpa, och det är ofta resurser i börsen även om det som regel är mest småskrammel längst ner i pytsarna.

Men, börsarna fylls på ett par gånger per dygn. Tidigare har det varit vid samma tidpunkter, men jag tror man ändrat detta. Sen är det väl så att i en del kontinenter köps det mer och i andra mindre beroende på hur aktiva spelarna är med att kolla. Det går på en sekund, många gånger fnns det resurser att köpa men innan man hinner klicka i siffrorna och trycka så är de borta igen...

En lustig sak i sammanshanget jag upptäckte är att botskyddet får frispel om man lämnar sidan med premiumbörsen uppe, vilket i sig antyder att det sker extremt många ändringar man aldrig hinner se... Lämnar jag den sidan uppe får jag botskydd varje gång jag kommer tillbaka och det gått en halvtimme eller så, och det är rätt många uppdateringar av sidan som ska till för det.
 

DeletedUser

Guest
Vet inte vart ni bor, men i K55 finns de MYCKET ress i börsen hela hela hela tiden. I talande stund 20k av varje. Va nog 1-2 dagar sedan jag såg det under 10k.
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
bc56ab9e0cbb8419572eedc20614ea16.png


I din kontinent Kytampe, så res finns det att hämta ;)
 
Reaktionspoäng
28
Jag är nöjd nu. Får minst 30k resurser varje timme att köpa nu. Så ska det se ut. Supernova räddade mig med GUDsknappen. ;)
 
Reaktionspoäng
28
Jag råkade inte möjligen nämna var den knappen fanns? Har letat som en gnu men kan inte hitta den nånstans och jag behöver den!

Jo, jag tror du sa ngt om att den var där till höger om vänster, men inte riktigt mitt i, bara nästan.

Nej inte där, utan där... Ja just det till höger.... för mycket, tillbaks till vänster... nej, men... *suck* jag ger upp, den är inte där. :p
 
Topp