Justering av reglerna, §8) Språk

DeletedUser

Guest
Eftersom den finska versionen av Tribal Wars kommer att stängas den 30:e april, har vi valt att justera reglerna för våra grannar i öst. Med hänsyn till att ~5% av personerna i Finland har svenska som modersmål, svenska är ett av Finlands två nationalspråk, och många är tvåspråkiga känns det naturligt att vi välkomnar de spelare som vill fortsätta hos oss.

§8) Språk
Detta är den svenska versionen av Tribal Wars. Det är endast tillåtet att använda svenska, engelska, danska och norska. Detta betyder att profiler, mail, forumsinlägg och övriga poster måste vara på svenska, engelska, danska eller norska. Finska spelare utgör ett undantag som internt i sin stam får kommunicera på finska.

Korta fraser på andra språk är tillåtna, om du lägger till en översättning antingen direkt före eller efter.

Att skapa en stam endast för en nationalitet eller ett språk är förbjudet och kan resultera i att stammen blir upplöst.

Ändringen (understruken) innebär att de finska spelare som väljer att prova sin lycka här hos oss, inte blir tvingade att enbart använda svenska eller engelska i sina stamforum.
 
Senast redigerad av en moderator:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Är samiska tillåtet? Tänker mig att de är ju urinvånare i vårt land, men vi svenskar är de som dominerat de i århundraden nu. Klurig fråga kanske? Ja vem vet

Sen tycker jag alla finnar borde lära sig svenska eftersom vi en gång i tiden varit tillsammans, tja eller vi dominerade dem iaf :D
 

DeletedUser

Guest
Är samiska tillåtet? Tänker mig att de är ju urinvånare i vårt land, men vi svenskar är de som dominerat de i århundraden nu. Klurig fråga kanske? Ja vem vet

Sen tycker jag alla finnar borde lära sig svenska eftersom vi en gång i tiden varit tillsammans, tja eller vi dominerade dem iaf :D

Vi kan ju komma överens om en gemensam GB mot alla finnar direkt från start så blir det bara svenska på världen?
 
Topp