Jul & Nyårsfred 2016!

DeletedUser

Guest
Ärade Tribal Wars spelare!

Tiden närmar sig årets storhelger jul & nyår och som vanligt kommer vi att ha fred under dessa högtider.

Tiderna som gäller är följande:

Julfred:
Från 24 december kl 10:00 till och med 26 december kl 18:00
- Angreppsspärr från 24 december kl 10:00 till och med 26 december kl 18:00

Nyårsfred:
Från 31 december kl 12:00 till och med 1 januari kl 18:00
- Angreppsspärr 31 december kl 12:00 till och med 1 januari kl 18:00

Fred = Alla anfall som landar under tiden det är fred kommer att bli ett besök, detta gäller anfall mot spelare och barbarbyar.

Angreppsspärr = Inga anfall kan skickas under tiden angreppsspärren är aktiv.

Notera att freden gäller alla världar förutom Speed och att det är tider där även minuten räknas, alltså gäller tiderna till minuten efter freden slutat.

Med Vänliga Hälsningar
Ditt Tribal Wars Team

snowman.jpg
 

DeletedUser

Guest
Stämmer dessa verkligen? Brukar väl vara längre? Eller man ska alltså behöva ducka inks på julaftons morgon fram tills kl 10?

Samt friden och spärren brukar väl inte vara exakt samma tider?
 

DeletedUser

Guest
Stämmer dessa verkligen? Brukar väl vara längre? Eller man ska alltså behöva ducka inks på julaftons morgon fram tills kl 10?

Samt friden och spärren brukar väl inte vara exakt samma tider?

Japp, tiderna stämmer. Man försöker globalisera tiderna så det ska vara samma på alla servrar med tanke på om tekniska problem uppstår. Jag har redan fått vår fred förlängd så den även omfattar annandag jul, egentligen är julfreden för 2016 bara 38 timmar men vi har fått den utökad till 56.

Det vi på .se kan göra då för att försöka väga upp det här, är att sätta angreppsspärren som ska vara inom ramarna för när freden är, till att täcka HELA freden istället för att börja ett antal timmar in på fredstiden. Därför är angreppsspärren i år samma timmar som freden.

Om vi satt freden efter samma principer som tidigare hade den varat från 24 december kl 22:00 till och med 26 december kl 12:00 och från 31 december kl 23:59 till och med 1 januari kl 12:00. Och jag får väl erkänna att jag knappt kan se något syfte med att ha en fred och angreppsspärr om vi skulle göra så, framförallt vid nyår...
 

DeletedUser

Guest
Är det för alla så förstår jag ni inte kan göra så mycket åt det, men kan från egen synpunkt påpeka att jag tror de flesta hade uppskattat några timmar längre innan julafton/nyårsafton än efter :)
 

DeletedUser

Guest
Jag har utgått från vad som är officiella helgdagar under julen, alla firar ju inte likadant: många har flera olika grenar av familj och firar julafton på ett ställe, juldagen på ett annat, och annandag jul på ett tredje. Att helt brutalt plocka bort all fred under annandagen kändes hårt, det är många familjer och personer som lever i andra konstellationer än kärnfamilj, som har varannan veckas alternativ och faktiskt firar jul i två olika hem, eller har barnen bara en av julens helgdagar.

Så, när valet är mellan längre fred på julafton eller vara utan att få med alla juldagarna på något sätt så var valet ganska enkelt.
 

Tophee

Member
Reaktionspoäng
9
Hade varit gött om man kunnat anfalla sig själv så man i alla fall kan flytta adlar under freden :) Något produktivitet måste man väl kunna ha? Annars kan ni ju lika gärna låsa servern under freden...
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Bygga, bygga , bygga och åter bygga ;) Eller helt enkelt umgås med andra öga mot öga... Hoppas att alla har haft en bra jul
 

DeletedUser

Guest
Hade varit gött om man kunnat anfalla sig själv så man i alla fall kan flytta adlar under freden :) Något produktivitet måste man väl kunna ha? Annars kan ni ju lika gärna låsa servern under freden...

Visst hade det varit trevligt så man kunne ägna sig åt lite strategiska flyttningar av adelsmän eller kyrkor t.ex. - problemet är bara att (så vitt jag vet) är inte programvaran så pass avancerad. Spärrar man anfall, så spärrar man anfall på precis allting, alltså även sig själv. Det är väl programmeringsmässigt så att det är inte själva attacken som sådan som är blockerad, utan möjligheten att skicka den. Man får ha i åtanke att grunderna för spelet är gamla, med moderna mått mätt antika :(
 
Topp