Jordens befolkning vs Värld 3

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
För att se på hur pass mycket som egentligen dödats, satte jag här och lekte lite med siffror, helt i onödan naturligtvis.

Total OBA : 10.879.620.000p
Total OBD: 14.486.490.000p

Låt oss nu dela dessa tal med, hmm, låt oss säga 40 för att få fram ett ungefärligt tal på hur många enheter som dödats.
(har ingen mattematiskt grund för talet 40. Utan gjorde helt enkelt ett höftskott. Kan vara lite missvisande pga nobles. Men som jag skrev, bara en till och med okvalificerad gissning. mer bara själva jämnförelsen som är lite kul.)

Antal dödade i försvarande byar sammanlagt: 271.990.500 enheter.
Antal dödade i anfallande armeér: 362.162.250 enheter.
Totalt ger detta: 634.152.750 enheter.

Jordens befolkning idag ligger på: 6.808.510.000 st.

Med andra ord har motsvarigheten av 9.31% av jordens befolkning slaktats samvetslöst i Värld 3 av de tio främsta stammarna.
Då kan man lugnt räkna med att minst dubbelt så mycket har dött sen V3 start och då av ALLA stammar som någonsin funnits.
Jag misstänker att vi utan problem har dödat motsvarigheten till 1/5 av jordens befolkning.

(nån som vet om man kan få reda på antalet dödade enheter exakt från V3s start?)
Skulle vara lite smålustigt att göra en mer exakt beräkning på detta.


Hur hänsynslösa är vi egentligen ? Är det kanske ganska bra att vi som spelar inte förfogar över världens militära enheter IRL? ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Gillar denna med:

Total population: 3 756 330 000, står på statistik i antal miljoner, men seriöst, det finns 4 miljarder pers i denna medeltidsvärld, dessutom 1 873 000 000 soldater, vilket ger en total siffra på 5 629 330 000 levande personer på V3... Så, vi är nästan uppe i jordens befolkning. Så, alla gör om sina byar till 12.154 nu va så får lite population? ^^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
tss... Sa någon att Paul Pott var brutal? My ass, jag hinner ikapp honom på tre dagar, LÄTT!
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
tss... Sa någon att Paul Pott var brutal? My ass, jag hinner ikapp honom på tre dagar, LÄTT!

Hahaha om du har off som landar konsant i 3 dagar så kanske ;) Han lyckades minska populationen i Kambodja med ~28 % på 4 år.. (skrev ett arbete om detta för ca 3 veckor sedan)
 

DeletedUser

Guest
Hahaha om du har off som landar konsant i 3 dagar så kanske ;) Han lyckades minska populationen i Kambodja med ~28 % på 4 år.. (skrev ett arbete om detta för ca 3 veckor sedan)

Jo, något sådant ^^. Helt sjuk var han ju xS. Tur att Vietnam ingrep! Dock hade väl inte kambodja så särskilt stor befolkning eller? :S
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp