Information om framtiden på Casual

DeletedUser

Guest
Man kan ju tycka det, och kanske dyker det upp vad det lider. Som det ser ut just nu är det dock manuella ändringar som gäller, och med hänsyn till hur strikta lagarna är i Tyskland är det extremt hårt reglerat vem som får och inte får ha möjligheterna att göra dessa ändringar. Det går inte helt smidigt ihop med de mindre versionerna tyvärr, där konsekvensen blir att det står och faller med en enda fysisk person. Men du har helt rätt i att det kunde gå ut ett massPM, ska försöka hålla det i minnet.

När det gäller det där välkomstmeddelanden så kanske den uppmärksamma märkt att de inte alls ser ut som det tidigare gjort. Det beror på att de nu kommer "klara" och bara översätts som de ser ut. Jag översätter extrema mängder text och tyvärr innebär det att jag inte alltid faktiskt läser vad det står, eller värderar faktan och information i det. Men jag ska kolla hur det ser ut, verkar ju vara ett slags tankevurpa i den texten om den är så avvikande från allt annat.
 

tryit*

New Member
Reaktionspoäng
4
Vet inte riktigt vad som hände med mitt inlogg här till det externa forumet så fick bli ett nytt som ni ser.
Brukar som oftast inte skriva här inne eller för ens den delen vara här inne Sen V3 eller V7 tiden.

Tryit här har haft kontakt med supporten med SN som vet om att jag är riktigt förbannad på dessa nya attackgränser. Inte för den delen att kontot får attacker på sig.
Att man ändrar på attackgränsen på 120%. Oavsett vem som leder världen eller inte. Att ändra på den gränsen som gjorde att man gick med i Casual2 världen och där stod det då inget om att attackgränserna skulle kunna ändras i framtiden.
Och som nu dock är gjort och bryter då mot den 120% attackspärren som var.
Och är då en vilseledande åtgärd för världen.
Att man inför just det endgame förfarandet i kommande Casual världar är helt förstånde men inte som i en befintilg värld som Casual2 som pågått så lång tid.

När man då betalar för prem med riktiga pengar för att underlätta för sitt konto och få mer fördelar som jag tror vi flesta gör.
På just det sätt som attackgränserna ändras så känner jag mig lurad (Kanske fler som gör) av Tribalwars och utav InnoGames på dom slantarna som jag använt på Casual2.
Och kommer då driva detta vidare till KO.
Ska det verkligen behövas? Nä det behövs inte om man går tillbaka till 120% spärren så fort som möjligt.

Det är som du köper mjölk i din närbutik och tar ditt paket mjölk som kostar 15 spänn. Och väl i kassörskan säger det blir 25 kr .
Betalar du då 25 kr?
Skulle inte tro det.

Samma sak här.

Världen kunde lika gärna slutat sommar 2016 vinter 2016 eller varför inte nu direkt eller 20171231

/tryit
 

cthulhu

Member
Reaktionspoäng
8
Håller med tryit. Att ändra på grundvillkoren är också som att ändra ett ingånget avtal. Om man köper en tjänst för pengar, och sen ändras tjänsten i efterhand utan genemsam överenskommelse, är det ok? Knappast.
Tryit, om du anmäler till KO, tala gärna om hur det går.
 

tryit*

New Member
Reaktionspoäng
4
Anmälan är nu gjord till KO och dom in sin tur skickat en kopia till Konsument Europa eftersom Bolaget är baserat i ett annat EU land som dom skrev.
 

DeletedUser

Guest
Att man ändrar på attackgränsen på 120%. Oavsett vem som leder världen eller inte. Att ändra på den gränsen som gjorde att man gick med i Casual2 världen och där stod det då inget om att attackgränserna skulle kunna ändras i framtiden.
Och som nu dock är gjort och bryter då mot den 120% attackspärren som var.
Och är då en vilseledande åtgärd för världen.
Att man inför just det endgame förfarandet i kommande Casual världar är helt förstånde men inte som i en befintilg värld som Casual2 som pågått så lång tid.
Jag håller inte helt med dig om att det här är vilseledande, eftersom det här varit på tapeten så länge. Det har diskuterats här i forumet i över ett år, det har informerats om att det skulle bli ändringar redan i början av maj. Vi har haft dubbla omröstningar på världen och en ganska livlig diskussion. Det är över en månad sedan vi annonserade om de beslutade ändringarna, och tre av sex ändringar har redan gjorts. Det är inget unikt att inställningar ändras utifrån förhållande och förutsättningar som uppstår på världar, i så fall är det mer unikt att det pågår så långa diskussioner om det.

Det är som du köper mjölk i din närbutik och tar ditt paket mjölk som kostar 15 spänn. Och väl i kassörskan säger det blir 25 kr .
Betalar du då 25 kr?
Skulle inte tro det.

Samma sak här.
I det här fallet känns det mer som man druckit mjölken, men vill ha tillbaka sina 15 kronor för butiken slutade sälja mjölk från Arla dagen efter... Jag är inte helt insatt i hur det fungerar, men jag tror (utifrån hur det normalt fungerar på andra ställen) att om det man köpt blivit levererat, och man använt det så finns det ingen återvändo. Men, det skadar aldrig att försöka, om inte annat så för att få klara papper.

Håller med tryit. Att ändra på grundvillkoren är också som att ändra ett ingånget avtal. Om man köper en tjänst för pengar, och sen ändras tjänsten i efterhand utan genemsam överenskommelse, är det ok? Knappast.
Avtal ändras ofta, prishöjningar, begränsningar, ändrat utbud, och det är i sig inte något konstigt. Det är en smula komplicerat att ens tänka tanken att få en gemensam överenskommelse med nästan 100 spelare om samma sak, därför går man normalt efter majoritetens önskemål och så även i det här fallet.

Sen vet jag att jag låter extremt tråkig, träig, och dum men de allmänna användarvillkoren är faktiskt ganska vettiga att läsa. Det står mycket där som man inte riktigt tänker på när man godkänner dem, på gott och ont.
 

tryit*

New Member
Reaktionspoäng
4
https://forum.tribalwars.se/index.php?threads/casual-2-är-här.31873/

Kommer det finns att anfallsskydd på mindre spelare? Typ 120% eller va de är för nuvarande?

Inställningarna är i princip likadana utöver de ändringar som nämns i inlägget ovan (nattbonus, fejkgräns och stammedlemmar), det ska vara genomgående för casual servrar. Så anfallsspärren på 120% finns även på den här servern.

Dessutom handlar avtalet mer om ekonomiska bitar. Och inte hur man ändrar i serverns inställningar.

Kan inte spela på världar när Tribalwars samt InnoGames inte kan hålla sig till sina lovande serverinställningar därför kommer kontot tryit gråas på Casual2.

TEF blir säkert glada. Hade TEF spelarna kommit ifatt mig på världen med gällande 120% så hade jag verkligen sett fram emot en match på riktig kan jag lova och garantera men tyvärr får Tribalwars och InnoGames ytterliggare en spelare att försvinna ifrån TW världen. Kanske till och med ännu fler spelare att sluta och lägga ned.

Sedan får man se vad som händer med utredningen.

/tryit
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår vad du menar, och jag personligen är av princip emot att man ändrar saker men tyvärr kommer man inte långt om man envist biter sig fast vid principer för principens skull. Vi utgick ifrån att merparten av spelarna ville ha en stängning utan ändringar på ett satt datum, därav blev undersökning nummer ett fel utformad och fokuserad - spelarna på casual 2 ville inte ha det här avslutet.

I det läget är det fel att utgå ifrån sin personliga åsikt, principer eller ej så önskade majoriteten av spelarna på casual 2 den sänkning av attackblocken som annonserats redan i början på maj månad. Även om en kvalificerad majoritet ville ha sänkningen, är det ju inte alla. Det är absolut så att det finns spelare på världen som INTE ville ha en sänkning av attackblocken, det är konsekvensen av att man strävar efter demokratiska beslut, och kollar vad större delen av spelarna vill, någon hamnar alltid på fel sida av snöret.

Tillkännagivande av inställningar för en server är inte statiska, och är inte ett avtal. Det är inte ovanligt att vi får göra ändringar, ibland tillkommer funktioner som inte fanns när servern annonserades och ofta kräver förutsättningarna på servern att vi ändrar t.ex. dominansprocent.
Avtalet är istället det man ingår när man skapar ett konto, alltså de allmänna användarvillkoren. I det avtalet står bland annat att TW har rätt att omarbeta och uppdatera t.ex. inställningar utifrån att spelet ska vara så bra som möjligt för så många spelare som möjligt. Det framgår också att förbrukade tjänster köpta för premiumpoäng är just förbrukade, enda sättet att få tillbaka reella pengar för köpta premiumpoäng (som alltså inte använts) är om spelen (alltså alla spel) stängs ner fullständigt och permanent på samtliga plattformar.

Det är självklart tråkigt att någon ska behöva känna att man måste gråa sitt konto på grund av det här. Men det är svårt att se, med facit i hand och allt jobb som lagts ner på stängningen av casual 2, hur man rimligen skulle kunna välja ett annat slutscenario. Alla har haft samma möjligheter sedan första omröstningen (i slutet av juli) att uttrycka sina synpunkter, och det har tveklöst varit en övervägande majoritet spelare som varit för att sänka attackgränsen.

Tidsplanen för sänkningarna presenterades för sex veckor sedan och endgame inleddes en vecka senare. Vi är alltså redan halvvägs igenom det uppsnabbade endgame som blev resultatet av majoritetens önskemål, attackspärren är höjd från 1,2 till 1,75 och två sänkningar kvarstår tills den tas bort.
 
Senast redigerad av en moderator:

tryit*

New Member
Reaktionspoäng
4
Vet om min egna prestation och rätt nöjd med vad jag gjort och åstadkommit med kontot med en del lyckade framsteg på världen.

Att man gör ändringar i kommande servrar världar är helt klart okej.

Men att fortfarande ändra förutsättningar i en befintlig värld som pågått så pass länge som typ 40 månader är helt obegripligt.
 

tryit*

New Member
Reaktionspoäng
4
a>

casual2-spelarrank-2017.png




Prestationen. Och dessutom först över 1000 byar på världen C2. Numera gråkonto = inga mer världar på TW Kanske lite KA endast.
 

krilleville

New Member
Reaktionspoäng
0
Fråga gällande priset på adelsmän. Som det ser ut just nu är det guldmynten som fått halva priset.
Var det tanken från början och har jag isåfall missat något?
 

DeletedUser

Guest
Fråga gällande priset på adelsmän. Som det ser ut just nu är det guldmynten som fått halva priset.
Var det tanken från början och har jag isåfall missat något?
Det är en sån där "lost in translation" sak - det är kostnaden för adelsmän som sänkt och med det åsyftas alltså kostnaden i resurser för mynten. Priset i resurser för att producera själva adelsmannen ligger kvar. Men av något skäl har vi alltid använt oss av begreppet "priset för adelsmän" när vi egentligen syftar på priset för mynten som krävs för att låsa upp en plats för adelsmannen.

Samma fel som det blev på premiumfunktionen för att "köpa adelsmän", när det i själva verket var platsen för att kunna producera adelsmannen man köpte med premium istället för med mynt.

Så visst, på ett sätt är det korrekt att priset sänkts för adelsmän, men i själva verket är priset för adelsmannen sänkt tack vare att priset sänkts för mynten.
 

krilleville

New Member
Reaktionspoäng
0
Det är en sån där "lost in translation" sak - det är kostnaden för adelsmän som sänkt och med det åsyftas alltså kostnaden i resurser för mynten. Priset i resurser för att producera själva adelsmannen ligger kvar. Men av något skäl har vi alltid använt oss av begreppet "priset för adelsmän" när vi egentligen syftar på priset för mynten som krävs för att låsa upp en plats för adelsmannen.

Samma fel som det blev på premiumfunktionen för att "köpa adelsmän", när det i själva verket var platsen för att kunna producera adelsmannen man köpte med premium istället för med mynt.

Så visst, på ett sätt är det korrekt att priset sänkts för adelsmän, men i själva verket är priset för adelsmannen sänkt tack vare att priset sänkts för mynten.

Det var som jag misstänkte!
Tack för svar :)
 

jarc

New Member
Reaktionspoäng
2
Snälla rara admin., stäng ner världen innan detta blir än mer patetiskt.. Vi har gjort de sämsta av segrar, våra motståndare gråade... Nu skall vi sitta å adla våra forna allierade, för att rensa rankinglistan, de stora kontona har haft adlingsförbud i tre veckor eller så.. Rensa bort spelare från rankinglistan ungefär som att rensa en balans inför en konkurs.. Detta är minst sagt galet vill jag lova! Spelare skall hoppa ur stammen bara för att vi skall kunna fortsätta tiden ut, ja med tanke på den procentgräns som kommer att sättas då.. Så snälla stäng ner världen nu så vi slipper skämmas.

//A
 

DeletedUser

Guest
Snälla rara admin., stäng ner världen innan detta blir än mer patetiskt.. Vi har gjort de sämsta av segrar, våra motståndare gråade... Nu skall vi sitta å adla våra forna allierade, för att rensa rankinglistan, de stora kontona har haft adlingsförbud i tre veckor eller så.. Rensa bort spelare från rankinglistan ungefär som att rensa en balans inför en konkurs.. Detta är minst sagt galet vill jag lova! Spelare skall hoppa ur stammen bara för att vi skall kunna fortsätta tiden ut, ja med tanke på den procentgräns som kommer att sättas då.. Så snälla stäng ner världen nu så vi slipper skämmas.

//A

Det här är ju tyvärr något vi försökte undvika genom att försöka få ett annat slags avslut av Casual 2. Men både omröstningar och diskussion var tydlig när det gällde att man ville ha möjligheten att kriga sig till ett avslut.

Jag förstår till fullo att det är surare än rönnbär, men nu är de slutgiltiga ändringarna gjorda, vinstkriterie satt och det är inte så lång tid kvar oavsett om det uppnås eller inte.
 

nettizz

New Member
Reaktionspoäng
2
Ja nu börjar detta bli riktigt patetiskt..spelare hoppar ur TEF bara för o förlänga världen, till vilken nytta då?? Ni e ju klara vinnare redan o förstår inte att de kan vara kul o sitta o kriga mot spelare som inte gör motstånd, då kan man ju lika väl adla barbarer=P
O jag är ingen dålig förlorare för TEF förtjänar vinsten då dom vart mycket mer aktiva än andra stammar=)
Men att nu välja o hoppa ur stammen för o förlänga en redan vunnen värld ser jag bara som barnsligt, men kanske e de svårt o släppa denna världen för vissa ;)
Grattis TEF till vinsten o hoppas ni når upp till 85% dominans innan världen stängs vilket ni gjort fort om inte scout valt o hoppa ur stammen =P
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Ja slutstrid i en värld där det saknas motstånd är urtrist.... rensa inaktivas byar och sedan adla. Har vart med om att göra det ett par gånger och det är ingen njutning. Så hoppas att ni slipper långmangling och Grattis TEF
 

jarc

New Member
Reaktionspoäng
2
Ja jisses amalia vilket rabalder.. Enligt mig har iaf moderkontot i TEF "Eternity" vunnit, i och med att tryit gråade.. Kontot tog då rank 1.. Det var rent ut sagt skittråkigt., för jag som satt på kontot hade en längre tid sett fram emot ett härligt krig mot tryit, ditintills hade vi bara idkat barbaradlingskrig, (som ju bara förekommer på casual). Så det var rasande trist.
Jag gratulerar TEF till vinsten !
Själv har jag hoppat av för passar inte riktigt in.
 
Topp