Kan börja med att säga att jag har inte läst allt som skrivit, så ingen behöver hoppa på mig om det jag skriver redan har kommit ut.
Varför ska vi sätta ett datum på när servern ska stängas ner? Det sprider ingen glädje direkt, utan de som verkligen har varit på Lost och försökt att "vända" kriget kommer bara att lägga ner och gråa. Därför är det bättre i mina ögon att släppa på reglerna lite, gör det enklare för en större procent av spelare att anfalla varandra, kanske 200% istället för 120%? För minns jag rätt så skulle Causal vara den världen då man "kopplade" av och krigade mot en mindre procent spelare, ja något i den formen...en enklare värld med andra ord. Visst, det går att skapa nya det har jag inget emot.
Problemet just nu är inte att 70% av vår så kallade "allians" jag skapade är inaktiva just nu, det finns inaktiva spelare på Lost sida också, eller spelare som helt enkelt inte har något mål de kan anfalla utan att skicka iväg trupperna 120 timmar åt skogen. Därför kan man bestämma ett datum då man släpper på reglerna lite eller ger oss spelare lite mer att leka med, ge det någon månad och verkligen se om det blir mer aktivitet på världen. Blir det så, så kommer man med tiden att märka om Lost drar iväg eller om vi andra får en chans igen. Det är roligare också...då får man chansen att använda sig av sina trupper på en större yta.
Stängs världen nu bara med samma regler helt sådär efter några år är detta pinsamt. Gör något kul av det istället, man kommer i vilket fall att märka vilken stam som förtjänar vinsten mot slutet. Reglerna om stammar ska dock vara som från start, både Lost och vi andra är mån om att 20 är gränsen och då är det 20 som vinner också, varför höja den till slutet? Så att "alla" ska få vinna? Det har väl ändå aldrig skett tidigare?
TL;DR
Gör något kul med världen, släpp på reglerna....men försök att behålla syftet med Causal. Jag började inte spela på Causal för att slutet skulle vara som en normal värld, det förstår vi nog alla...och så bör det inte gå till heller.