Inaktivering av omstart & borttagning av moral!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Var hälsad TW-spelare!

Tiden är kommen för värld 1 att få moral & omstart inaktiverad, detta enligt dessa riktlinjer.

Denna ändring kommer att ske Torsdagen den 22/11 mellan 10.00-16.00.

Väl mött!

Med Vänliga Hälsningar

Ert Tribal Wars Team

Detta har skickats ut till alla spelare på värld 1.
 

DeletedUser

Guest
Ånyo förändras förutsättningarna

Förstår att du ger tummen upp för detta beställningsjobb, fy fan vilka knähundar, är ni så kåta att stänga ner V1? Ni kan ju fetglömma att jag rekommenderar något som helst av innogames spel efter detta, lycka till.
 

DeletedUser

Guest
Hej albin eliasson.

Anledningen till att vi ändrar saker som dessa på världar är på grund av deras ålder och att våra tidigaste världar inte har något bestämt End-Game som våra nyare världar har.

Våra riktlinjer.

Ovan så hittar du vårt End-Game koncept för äldre världar och världar som inte har några Maktens Hemligheter scenario på världen.
Som du kan se i länken så har Inaktivering av omstart & borttagning av moral vissa krav på sig för att vi ska kunna ändra detta så det är inget vi gör tidigt i en värld.

Vi gör inte detta för att försöka sabotera för er spelare på något sätt utan tvärtom, vi gör detta för att världen som ni spelar på ska kunna få en nytändning. :)
 

DeletedUser

Guest
Skall försöka att inte låta mer än lovligt gnällig här nu men känner att jag måste kommentera de olyckliga konsekvenserna av hur detta beslut exekverades även om det var fullt korrekt att ta det..

Sorry Albin. Att inaktivera moral och omstart när ledande stam nått 85% av aktiva byar är inget att bråka om, det har varit känt mycket länge att detta är ett av kriterierna så det får vi leva med.
Inte ens det faktum att Kruxet 20/11 klockan 18:01 i ryktestråden gottade sig åt att det ”Snart är kört för en del på V1…” och att vår community manager 3 timmar och 27 minuter senare annonserar inaktivering har något med ”beställningsjobb och knähundar” att göra även om jag förstår din frustration. (Även om jag är övertygad om att personer i DH för spelledningen påtalat att det var dags, det skulle jag också göra i motsvarande situation.)

Det jag vänder mig emot här är det faktum att DH har förklarat krig mot alla stammar på V1 utan sin hangaround GPR, stort och kaxigt och i en egen krigstråd. Genom att en stor spelare gråade sitt konto och tog ett i DH, ni ser vem i min signatur, så ökade antalet barbarer så pass mycket att man i princip nådde gränsen för inaktivering och sedan är det totalt kört för de stammar / spelare som är kvar. Inte DH's fel naturligtvis utan smart drag skall poängteras MEN....

I och med att DH har förklarat krig mot resten av V1 har man också aviserat att man går på 100% av byarna, det är ett av alternativen om det hade varit en endgame-omröstning. Det som nu hände var att de 15% som var kvar berövades chansen att försvara sig i ett krig där den största stammen aviserat att man går all in och därmed är resten av matchen en garanterad promenadseger. Tanken med moralsystemet är ju just att stora spelare kall få anstränga sig för att plocka små spelare.

Kvantitet: 10130 2245 0 8892 2704 26 10 9143 11 0 0 0
Förluster: 382 85 0 335 102 1 0 345 0 0 0 0

Kvantitet: 9748 2170 0 8557 2606 25 10 8798 11 0 0 0
Förluster: 2584 575 0 2269 691 7 3 2332 3 0 0 0

Om man skall komma med lite konstruktiv kritik, kanske något att ha med sig i andra sammanhang så snälla, bestäm inte på tisdag att man skall ändra på torsdag. Det beslutet var förödande för de som försökt sätta sig upp mot överheten. Undertecknad ser plötsligt att hälften av de inkommande attackbyar som jag som liten spelare lyckats klara mig undan blev hyfsat mycket giftigare. Jag vill lite lamt protestera mot att attacker som redan skickats byter karaktär innan de når fram.

Vi gör inte detta för att försöka sabotera för er spelare på något sätt utan tvärtom, vi gör detta för att världen som ni spelar på ska kunna få en nytändning. :)

Jag är ledsen TC men det du lyckades med nu, även om du följde reglementet, var faktiskt att både sabotera för spelarna OCH släcka varje hopp för de spelare som inte tillhör DH eller GPR.
Det är 127 spelare med aktiva byar kvar på V1 i skrivande stund. 76 av dessa ligger i krig med DH och GPR’s 51. Dessa spelare har DH förklarat krig mot, inte tvärtom. Var det dessa 76 som skulle få en ”nytändning” genom att göras chanslösa eller var det DH som skulle få en rakare väg mot snabb seger och stängning av V1?

Jag känner att avslutet på V1 hade kunnat göras snyggare, roligare och intressantare för de spelare som fortfarande vill och trots det vara helt enligt de uppsatta reglerna för inaktivering. Ett litet förslag nedan, kanske kan användas på annan plats…

Var hälsad TW-spelare!

Tiden är kommen för värld X att få moral och omstart inaktiverad, detta då ledande stam har uppnått ett innehav på 85% av aktiva byar på världen. Ni har nu exakt en månad på er att återta tillräcklig med byar för att komma under 85%. Om ni inte lyckas kommer moral och omstart att inaktiveras.
TW-ledningen önskar alla stammar och spelare lycka till i denna möjliga slutstrid om värld X.
Om inte förutsättningarna ändras tillbaka kommer ändring att ske Torsdagen den XX/XX mellan 10.00-16.00.

Väl mött!

Med Vänliga Hälsningar
Ert Tribal Wars Team

Hade övriga V1 fått en månad på sig innan bilan föll så hade du åtminstone teoretiskt kunnat få den nytändning som du eftersträvade. Kanske hade ledarna för de fria krafterna lyckats ena sig och det hade blivit lite match igen, nu finns det ingen anledning att ens försöka då varje nytagen by möts av kanske 50 nukes. mina 38.000 poäng byar har just nu spelare på 50.000.000 poäng mot sig. Intressant? JA, det är SKITKUL men bara så länge det finns en sportslig chans att hålla stånd. Byn hade fått hjälp, alldeles riktigt men där kommer taktiken in i spelet igen. Inte bara att nuka utan tänka smart och hitta luckorna. Det tog du bort idag tillsammans med moralen, bara att titta på resultatet av beslutet ovan. Hur skall någon kunna göra någonting alls när det ser ut på det viset?

Vill bara avsluta med att säga att ”Ja e int’ bitter, men lite o-roligt var det allt”. Passar samtidigt på att trots allt som varit ge DH en eloge för att man nått dit man gjort. Vi kan diskutera vägen dit och hur man tog sig dit länge men där är vi nu trots allt, DET lär inte ändra på sig.

//HumbleSwede
Ledare för Knight så länge han är kvar på kartan, vilket inte är länge ser han på inkommandelistan.
 

DeletedUser

Guest
Tack o hej

Tack Humlan, du har ju hört det förut, men jag kunde inte ha uttryckt mig bättre själv:)
Jag kommer hem på torsdagen från en höftledsoperation, fullproppad med morfin, och vad tusan gör man, jo, slänger sig över TW och får se att hela ens strategi är söndermosad. Det pyser ånga ur öronen ff (jag trodde morfin var lugnande, men icke så) och jag blev heligt förbannad på det här beslutet och den curlingföräldrainställning som innogames som vanligt har visavi den ledande stammen. Jag är nog inte den enda som är på väg att stänga kontot för att aldrig återvända till de spelservrar som innogames drar in sina stålar på. Jag har inte tryckt på knappen ännu för jag har ff en känsla av att det är att ge upp 5 års trivsamt spelande på ett lika tråkigt sätt som världen i övrigt är på väg att avslutas. En sak som jag inte håller med dig om är att jag, om jag varit i dh:s sits, inte hade begärt regelförändringar utan hade försökt vinna världen på egen kraft och utifrån de förutsättningar som spelet hade när man gick in i det.
 

DeletedUser

Guest
Tackar Albin. Hade några bokstäver över och kände att detta var ett bra ställe att lägga dem på. Och kan nog hålla med dig om att en stam som DH där man är de enda värdiga vinnarna av V1 (enligt egen utsago) nog borde arbetat på att kämpa till sig de sista 15 procenten, det hade möjligen gjort deras seger någorlunda motiverad. Naturligtvis hade man kunnat stoppa den här förändringen om man hade velat. DH och GPR som allierade hade lätt trixat till en omröstning som landade i 100% tagna byar om inte spelledningen accepterat att köra förbi 85%. Att ändringen kom vid exakt 85% tyder på att man varit vaksam med att rapportera detta vilket Kruxets inlägg mer eller mindre är bevis på.

Och EGP... Nej, jag är inte ett dugg arg. Hade du skrivit "U disappointed Humbleboiii?" så hade jag svarat "U bet!" men arg? nädå, vad får dig att tro det? Den enda svordom du hittar ovan är SKIT sammansatt med KUL, alltså SKITKUL vilket är en omskrivning för jätteroligt. ;)

Jag är heller inte arg på att man bestämmer sig för att inaktivera. Däremot är jag besviken på det något trubbiga sätt man valde att göra det på och därmed ta bort den sista spänningen som fanns kvar. Det är vad jag i kortversion för den som inte orkar eller vill läsa skriver ovan. Jag ger till och med DH viss cred. Låter knappast som en arg Humla, snarare en galen. ;) Och grabben, om DU vinner V1 utan att sitta i DH, får jag gå med i din stam då? Nä glöm det förresten, har några principer jag inte ruckar på när det gäller stambyten.

Edit:
En liten länk till den som möjligen undrar vad tusan jag pratar om och har missat krigsförklaringen mot hela världen...
 
Senast redigerad av en moderator:

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Humlan, Humlan, Humlan, varför har du nu ändrat inställning. Konstant under vår tid i knight så proklamerade du för en snabb stänging av världen o ett SLUT på skiten.
Nu verkar det som om du skulle vilja sitta o harva runt på V1 tills löständerna har ruttnat i vattenglaset på nattduksbordet, att man måste fråga om KÖ för man ska ha ha möte med sin behovsbedömare om man behöver utökat byte av vuxenblöjor under dygnets timmar för att inte urinstanken ska bli för jävlig att man måste bli ihälld brännvin av personlig assistent o att denne även klickar T-train till en då skakningarna i ens ålderstigna lemmar inte klara av det längre. Men bevare mig väl så hoppas jag att man är både begraven o glömd om så skulle bli fallet, men vill du hade det så?

Sen har jag svårt o se vad nöje eller en sk "motiverad seger" enligt dina premisser skulle ge oss i DH för glädje, mer cred, andra stammar för lycka eller va fan man vill kalla det. De som avskyr oss i DH gör det oavsett hur världen kommer/hade avslutats och vice verca. Det vet du lika bra som jag. svårt även o se det roligt o sitta o harva här i ett par år till.

Sen, för att förklara lite närmare, sitta o skicka 20-100 rens på varenda jävla by som ska adlas bara för moralen är kvar, att folk ska starta om så det poppar upp en ny liten 26p by är fan bara o förlänga lidandet för alla. Hade vi dragit en parallell med en gammal hund så hade man avlivat den omgående och utan pardon. Men möjligt du konverterat till att bli en flagellant person så här på ålderns vår? ;)
Visst fan, som du poängterat innan så är det möjligt att nåt under kunde ske o resten av V1 skulle börja få övertaget mot DH, det kan jag hålla med i högsta grad. Men fy fan för o sitta o adla tillbaka alla DHbyar till en sorts knektkoalition för o vinna. Då är vi där med vuxenblöjor, senildemens och Caremamissförhållanden igen. No fucking way!!!
Ser fan ingen spänning i detta, hur fan jag än vänder o vrider på det. andra kanske gör det, men det får stå för dem:)



JA, Humlan, vi hade koll på när %satsen på antal DH-byar var nådd (inget att hymla om), för vi vill ha slut på skiten o ha det IRL-liv som du en gång vumade så varmt om. Nu är vi där (OCH ÄN EN GÅNG ALBIN, REGLERNA FANNS DÄR, FINNS DÄR OCH ÄR INGET SOM VI PRACKAT PÅ NÅGRA KNÄHUNDAR ELLER STOLTA PITBULLAR I ADMINS) och det är bara o gilla läget, vare sig man vill eller inte.



Ang EgP vara eller inte vara i DH så är detta spännande, var glad nu Humlan att här finns nåt att spekulera i, liiiite spännande är det ju. ;)
Kanske han blåser alla o lagt av helt (Humlan, du ver hur lätt man kan bli blåst av andra. ;), men gästspelar på det allmänna, kanske han har ett DH-konto, vem vet??? EgP är en SKÅNING, de är lite speciella (finns fler som du säkert känner till o då syftar jag inte på mig).

Hela DH tackar för det lilla uns av generositet då, du ger oss lite cred i alla fall och inte spyr galla som vissa andra. :)
Cred tillbaka, då du verkar till ha insett en del nu när den värsta nesan o ilskan lagt sig. ;)

Och ja, hur vi i DH lyckats nå dit vi gjort kan vi diskutera närmare, när ett visst mål är nått. Då kan alla frågetecken rätas ut, alla spekulationer bli en realitet, eventuella intrikata och suspekta åsikter ang DHs förfarande få sina svar, vilka åtgärder vi vidtog o motiven för dem, mm. Då jag sitter inne med en hel del som inte kommit fram, även om man många ggr skulle vilja det, så ... allt för spänningens skull som Uggla sjunger. :) Även de som många ggr på det allmänna fått bära hundhuvet, bli syndabock och förtalats av än den ena och än den andra besserwissern här på TW, ska få upprättelse. Allt är inte vad det ser ut att vara alla ggr. En gång i tiden trodde folk att jorden var platt för det såg så ut. ;)

Opps, en sak till Humle skitkul är en självmotsägelse, ordförskjutning eller med finare benämning; "oxymoron" och anses av språkvetare mm vara av ondo för språket.

NÅ min själ o jävlar, tror jag häller upp en kaffegök till o avnjuter den med välbehagg i slutstridens missnöjesanda bland vissa, i andra med samförstånd. SKÅL! Även till dig EgP, var du nu är? :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Käre krux.

Varför har jag ändrat ståndpunkt? Ja VAD kan det bero på? Att jag sitter på andra sidan bordet och ur ett strikt diplomatiskt / strategiskt perspektiv ser potentialen i den del av V1 som inte är röd på kartan kanske. För att förtydliga - jag har inte sagt ett ord i negativ riktning om att gränsen för inaktivering är nådd. Jag har heller inte klandrat DH för att man utnyttjar det, tvärtom så har jag sagt att jag skulle gjort likadant med EN stor skillnad.

Jag ville ha en omröstning för stängning där minimum condition for victory var uppfyllt. Jag ansåg att vi kunde stänga världen utan att göra våld på de stammar som hjälpte till att sänka fienden det fanns plats på kartan för det. Orsak?

Du och jag spelar inte samma spel. Antagligen beroende på att vi är helt olika. Jag är den försiktige, du är bulldozern. Jag lägger antagligen mer själ i spelet än vad du gör. Det är en del av spelupplevelsen för mig. Jag leker inte med dockor och tror att jag är riddare bara för att jag spelar ett medeltida krigsspel men om jag inte kryddade spelet med lite känsla så skulle detta spel snart avslöja sig som det ytliga och stelbenta spel det faktiskt är med en AI som ibland får en att häpna. Skickad deff till en förlorad by vänder inte hem när byn är tagen och dom inte hunnit fram, den fortsätter och hjälper fienden att försvara sig mot eventuella retakes. Är dom BLINDA??? jaja, du förstår. Utan den strategiska kryddan i detta spelet är detta mer ett digitalt Fia med knuff med bättre grafik än ett medeltida krigsspel.

Den stora skillnaden mellan dig och mig när det gäller avslutandet av V1 är att jag ville stänga på minimum poäng, då var mitt mål uppnåt. Erkänner att det kan uppfattas som lite elakt av vissa men den direkta orsaken känner du till, lusten till spelet försvann 9 juni 2011 men lojaliteten till de personer som jag levde virtuellt med många timmar per dygn gjorde att jag stannade kvar. Målet var vinst, inget annat. Du, min vän, har precis förklarat krig mot ALLA stammar på V1 utom den ni har under er kontroll. Detta efter att tacksamt tagit emot den hjälp ni kunde få. Jag säger inte att det är fel, jag säger inte att det är oärligt (det kan andra få göra som drabbades). Jag säger bara att det är ett helt annat utgångsläge än det vi hade när det diskuterades förra gången. Ni har faktiskt tagit på er att köra på 100%, då tycker jag att 85% för inaktivitet har spelat ut sin roll. DET är det enda jag känner viss frustration över i den uppkomna situationen. Att man ändrar spelreglerna så att trupper redan i luften landar hårdare och säger att det är för att ge världen en nytändning är milt uttryckt "inte bra". En månad, 30 dagar, 4 veckor hade antagligen inte gjort någon skillnad men då hade V1's övriga spelare haft chansen att åtminstone försöka åstadkomma den nytändning spelledningen vill ha men av naturliga skäl inte ni. Har förståelse för den sidan av myntet MED. Skulle till och med just för att jag förstår din anmärkning om 20-100 rens och nystart kunna tänka mig att man tar bort nystart och väntar en månad med moralen. Då blir det inga upp-poppande 26-poängare men de spelare som håller kvar måste samarbeta. JO, jag tycker det låter som en spännande tanke trots massivt underläge. Det hade kunnat ge spelet krydda in i det sista istället för att bara trampa på.

EGP? Tänker inte fördjupa mig i den diskussionen för du lär aldrig erkänna att han sitter hos er så ta det som en parentes, inte värd att fördjupa sig i men skulle jag göra en kvalificerad gissning så ligger Svartmyran rätt bra till som kandidat. Du kan ju berätta när ljuset släckts på V1 och allt är över. ;)

När det gäller vad som ledde till vad och hur det gick till så behöver vi inte sitta här och hyckla. Det finns saker som kanske inte skulle tåla att komma ut i ljuset, det finns saker som bara är moraliskt och etiskt diskutabla och det finns saker som är helt okej taktiskt om än "inte så snällt". Vi kan ta det på annan plats om du vill. Det kommer inte att påverka slutet på V1 och jag vill att slutet på denna värld också är slutet på denna fejd i fejden som är allt annat än konstruktiv. Vi kan starta diskussionsklubb efteråt där jag kan lägga fram det jag vet, du det du vet och sedan kan vi jämföra. Det har burits hundhuvuden säger du men faktum är att det finns de som kanske förtjänar det mer än andra och jag tror att även jag vet saker som skulle intressera en publik. Frågan är, är det värt det? Skulle någon lyssna och framför allt, skulle någon bry sig? I dunno...

Och jo, "SKITKUL" har en något underlig klang precis skitfräckt och ett antal andra varianter på temat. Nu är det ju så att det är inte språkvetare som styr språket. De kan bara analysera och komma med synpunkter men de har inget över huvud taget med språkets utveckling att göra för de vet saker om språket men påverkansgraden är noll. Man kan bara bestämma vilka ord som skall bli officiella och stoppa in dem i SAOL varje år. Det är få personer förunnat att få ord lanserade i den boken. Jonas Hallberg och Birgit Friggebo borde kanske få royalty på sambo och friggebod?

Och tyvärr måste jag säga att herr krux himself är lite av ett oxymoron. Ofta vältalig, välartikulerad, grammatiskt korrekt, beläst, bra synpunkter etc. Sedan avslutar du med "De e' gött å supa pöjka!!" Ta det som en man nu men jag känner att det kanske gått liiiite till överdrift när det gäller det sistnämnda. Jag hoppas innerligt att det är ett spel i spelet.

//Humble
 

DeletedUser

Guest
Ett sista gnäll/tips. Kolla hur slumpgeneratorn slår vad det gäller anfallarens "tur"! Det har faktiskt inträffat att anfallaren fått så låg "tur" som + 0,2. Ni kanske behöver kalibrera den till att aldrig gå ner under 22 ur anfallarens synvinkel och nu när det är breakeven vad det gäller moral, så har ju det här ökat i betydelse. Jag är inte heller bitter eller ironisk
 

DeletedUser

Guest
Tar och stänger denna tråden nu innan det spårar iväg mer än vad det redan har gjort. ;)
Vet att det finns många personer på v1 som har talets gåva och ni är varmt välkomna att föra diskussioner i forumet men inte i denna tråden.

Ändringen är gjord, detta p.g.a. att värld 1 har uppnått de krav som krävs enligt våra riktlinjer (som förövrigt har funnits väldigt länge)

Tråd låst*
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp