inaktiv krigsföring

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

the holy afro

Member
Reaktionspoäng
0
haha bara jag som tycker det e roligt att alla "elit spelare" tycker denna taktik e skit dålig medan noobsen och medel spelarna tycker det e en bra ide? :thinking: :awsm:
 

DeletedUser

Guest
:thinking:Ideen suger tycker jag,betyder det att jag är en elitspelare då:confused:

Samtidigt är den rätt fräck om den bara inte varit en utopi.Betyder det att jag är en noob:confused:

Eller så är det en ide som alla elite-noobs därute kan ta till sig.
 

danelius

Member
Reaktionspoäng
0
Så krånglig idèe som kräver mycket tid. Tid som man kan lägga på annat.
Dessutom är det så svårt att veta om idèen funkar och ger effekt.


Bara krånglig röra enligt mig.
Farma dina egna byar utan Kattas är mitt tips.
Fokusera inte på andras farms. Ta och plundra dina egna farms, håll folk borta från din kyrkradie enkelt tips som funkar.:awsm:

I denna idèen känns det mest som man lägger mer energi på sina grannar än sig själv? :thinking:
 

DeletedUser

Guest
nej men det är ju så att man skickar iväg sina katas ca 20h bort och de som är nära använder man för att farma så du förstör inget för dig själv bara för dina grannar som kommer att bli framtida hot.
om du bara farmar på som vanligt då ligger dina katas och sover.
det behövs en enda lite attack och du har förlorat de så varför inte skicka bort de över kvällen?
eller i långsikt så förstör det även för sig själv
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
En annan ide kan ju vara att ta resurserna själv och bygga upp din egen by istället för att lägga resurser på katapulter?-.-
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
En annan ide kan ju vara att ta resurserna själv och bygga upp din egen by istället för att lägga resurser på katapulter?-.-

Jag tycker att katapulter är det bästa ibörjan, man kan katta sina grannar så dom inte orkar göra någonting. Man kattar akademier och smedja så slutar dom spela, sjukt effektiva
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Jag tycker att katapulter är det bästa ibörjan, man kan katta sina grannar så dom inte orkar göra någonting. Man kattar akademier och smedja så slutar dom spela, sjukt effektiva

Jo vars, trots det är de dyra och om man katar ner sina egna farmer har man något fel i huvudet.

Om man har turen att få lyktan är dom grymma i försvar också. :awsm:

Från diskussion tråden om deff/off byar;

det bästa försvaret som finns på paladin världar är:

2500 Katapulter
Paladin:
Lykta - Ökar anfallet med katapulter med 100% och försvaret 10faldigt (1000%)
Restplatser blir bågar alternativt spjut.


Teorin:
1 katas = 100 generellt försvar.
2500 katas = 25000 Gen. försvar.
2500 katas + lykta = 25000 x 10 = 250000
2500 katas + lykta + mur 20 + Murens grundläggande försvar = 250000 + 1020 = 251020 x 2,07 = 519 611,4


519 611,4 / 2 = 259 805,7

Grundläggande försvar: 519 611,4
Kavalleri försvar: 259 805,7

Haha beat that:) Sen får ju spjuten eller bågarna räknas in så kavalleriet inte blir en svagpunkt.
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jo vars, trots det är de dyra och om man katar ner sina egna farmer har man något fel i huvudet.

Ja brukar katta mina farmer iaf, dock kattar jag inte förråd och resurserna men det andra bryr jag mig inte om. Men visst du kanske låter dina farmer va? Och sen adla dina barbarer men jaja alla spelar olika
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Ja brukar katta mina farmer iaf, dock kattar jag inte förråd och resurserna men det andra bryr jag mig inte om. Men visst du kanske låter dina farmer va? Och sen adla dina barbarer men jaja alla spelar olika

Jag syftar på att man kattar förrådet som i henkes förslag.

Att adla barbs är mot mina principer, jag adlar och katapulterar spelar byar och om jag har tid över katapulterar jag hq i barbsen.
 

DeletedUser

Guest
En annan ide kan ju vara att ta resurserna själv och bygga upp din egen by istället för att lägga resurser på katapulter?-.-

Lol, katapulter kan vara lika värda som adelsmän, särskilt vid starten. Och om du är en bra starter är kostnaderna för att bygga katapulterna inget som helst problem.

Att leka crazy cat lady på förråden i sina egna farmer är ju bara dumt. Men har du en bra spelare en bit bort bland byar utanför ditt farmområde, så kan jag inte förstå varför folk tycker det är dumt att sakta ner den spelarens utveckling. Just my thoughts:cool:
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Lol, katapulter kan vara lika värda som adelsmän, särskilt vid starten. Och om du är en bra starter är kostnaderna för att bygga katapulterna inget som helst problem.

Att leka crazy cat lady på förråden i sina egna farmer är ju bara dumt. Men har du en bra spelare en bit bort bland byar utanför ditt farmområde, så kan jag inte förstå varför folk tycker det är dumt att sakta ner den spelarens utveckling. Just my thoughts:cool:

Men nu snackar vi ju inte i starten då v.14 har pågått ett tag? Sen är det dessto dyrare med katapulter i början, så du menar att man ska lägga egenproducerade resurser (eftersom man inte får in något av farmning) på katapulter istället för at bygga en fin arme och slå ut alla fiender som är stora så man själv kan farma allt?

Dummaste taktiken jag hört eftersom man ska farma allt man ser, sen om man kattar ner inaktiva spelare kan man ju inte anfalla dem tillslut.

Just my thoughts..
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Crille, du tar fan årets pris i dumhet.

Till er alla som anser min taktik är idiotisk, lär er grunden till spelet, när ni gjort det - kom och be om ursäkt privat. För DÅ förstår ni hur EFFEKTIVT detta kan vara.

Sen, vilket dumass kattar sina egna farms förråd? Crille, tror du tolkat det liiite fel.


När ja lira .net, så hade ja 250 kats. Varför lägger ja resurser på 250 kats? Well, när ja hade 2k LK som drog in 350-450k/a day så ansåg jag att ja kan undvara 250 kats över 4 dagars tid, för min farm var redan vid 27-28 och drogs te 30 utan problem.

Vad jag använde mina kats till var att kata motståndare och katta mina egna byar, så dom enbart byggde resurser/farm/förråd. Vid lvl 2 HK, 5 kats mot HK. På så sätt kunde ja utveckla mina farms till 40% bättre farms än vad resten hade.

Jag behövde aldrig farma utanför 30x30, för mina 3k lk hade inte tid och farma utanför det, i många fall räckte 21x21 (när ja ej farma så mycket per da, "bara" 7-8 ggr dan)

Så, ska crille o co. Kaxa mot mig, ja då är du helt fel ute, för jag vet mycket väl vad jag gör.


The holy något, Elitspelarna tycker detta är ett effektivt vapen, om dom ska strida mot lika bra lirare. Medel anser nog "varför", för dem farmar och får de bra, men har inte än förstått spelet.

Ni som anser att de är en smart idè, tackar för ert stöd, speciellt ditt cribba ;)
 

DeletedUser

Guest
Crille, du tar fan årets pris i dumhet.

Till er alla som anser min taktik är idiotisk, lär er grunden till spelet, när ni gjort det - kom och be om ursäkt privat. För DÅ förstår ni hur EFFEKTIVT detta kan vara.

Sen, vilket dumass kattar sina egna farms förråd? Crille, tror du tolkat det liiite fel.


När ja lira .net, så hade ja 250 kats. Varför lägger ja resurser på 250 kats? Well, när ja hade 2k LK som drog in 350-450k/a day så ansåg jag att ja kan undvara 250 kats över 4 dagars tid, för min farm var redan vid 27-28 och drogs te 30 utan problem.

Vad jag använde mina kats till var att kata motståndare och katta mina egna byar, så dom enbart byggde resurser/farm/förråd. Vid lvl 2 HK, 5 kats mot HK. På så sätt kunde ja utveckla mina farms till 40% bättre farms än vad resten hade.

Jag behövde aldrig farma utanför 30x30, för mina 3k lk hade inte tid och farma utanför det, i många fall räckte 21x21 (när ja ej farma så mycket per da, "bara" 7-8 ggr dan)

Så, ska crille o co. Kaxa mot mig, ja då är du helt fel ute, för jag vet mycket väl vad jag gör.


The holy något, Elitspelarna tycker detta är ett effektivt vapen, om dom ska strida mot lika bra lirare. Medel anser nog "varför", för dem farmar och får de bra, men har inte än förstått spelet.

Ni som anser att de är en smart idè, tackar för ert stöd, speciellt ditt cribba ;)

Kan du bli min sensei?
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Ni som anser att de är en smart idè, tackar för ert stöd, speciellt ditt cribba

Det var så litet, jag har ju nästan bara skällt på dig tidigare, och mitt beröm är väl inget värt då jag tydligen är en oerfaren Noob?:confused:

Jag har ju bara spelat sen V1 sommaren/2007, i snart 4 år oavbrutet och dessutom kvar i samma stam på V3 sen början 2007, så jag är väl nybörjare, också:)
 
Senast ändrad:

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Jag farmar alla byar inom min 50x50, ser inget syfte i att skicka katapulter längre än så? Sen så har det ju hänt en del när man har 2k lk och de flesta börjar nog närma sig akademi vid det laget, då bör man ju fokusera på att slå ut konkurenter som vuxit sig stora, något inga konkurenter bör ha gjort om du kan spelet. Om alla konkurenter inom din minst 50x50 är utslagna är du ju absolut ibgen ide att börja katta förråd, då är det ju bara att utvidga farmningen ytterligare och se till att alltid vara först på byarna.

Däremot att katta hq, det är något jag gör själv.

Står fast vid min åsikt, dummaste taktiken jag sett.
 

DeletedUser

Guest
Henrik du är min idol. jag stödjer din plan till 100%

Du var ju så duktig på .net så att du måste nämna det varje gång du skriver något. DU är bäst! Kan inte vi Co:a nån värld så kan du lära mig!
 

DeletedUser

Guest
Crille, du tar fan årets pris i dumhet.

Till er alla som anser min taktik är idiotisk, lär er grunden till spelet, när ni gjort det - kom och be om ursäkt privat. För DÅ förstår ni hur EFFEKTIVT detta kan vara.

Sen, vilket dumass kattar sina egna farms förråd? Crille, tror du tolkat det liiite fel.


När ja lira .net, så hade ja 250 kats. Varför lägger ja resurser på 250 kats? Well, när ja hade 2k LK som drog in 350-450k/a day så ansåg jag att ja kan undvara 250 kats över 4 dagars tid, för min farm var redan vid 27-28 och drogs te 30 utan problem.

Vad jag använde mina kats till var att kata motståndare och katta mina egna byar, så dom enbart byggde resurser/farm/förråd. Vid lvl 2 HK, 5 kats mot HK. På så sätt kunde ja utveckla mina farms till 40% bättre farms än vad resten hade.

Jag behövde aldrig farma utanför 30x30, för mina 3k lk hade inte tid och farma utanför det, i många fall räckte 21x21 (när ja ej farma så mycket per da, "bara" 7-8 ggr dan)

Så, ska crille o co. Kaxa mot mig, ja då är du helt fel ute, för jag vet mycket väl vad jag gör.


The holy något, Elitspelarna tycker detta är ett effektivt vapen, om dom ska strida mot lika bra lirare. Medel anser nog "varför", för dem farmar och får de bra, men har inte än förstått spelet.

Ni som anser att de är en smart idè, tackar för ert stöd, speciellt ditt cribba ;)

Roligt hur du just kallade dig själv elite spelare
 

DeletedUser

Guest
Men nu snackar vi ju inte i starten då v.14 har pågått ett tag? Sen är det dessto dyrare med katapulter i början, så du menar att man ska lägga egenproducerade resurser (eftersom man inte får in något av farmning) på katapulter istället för at bygga en fin arme och slå ut alla fiender som är stora så man själv kan farma allt?



Just my thoughts..

hahahaha, och vad är starten för dig då? Fram tills man fått fram lk? kanske akademin? Nej start för mig skulle vara fram till runt 100k poäng, sen börjar en liten övergångsfas till midgame.
Och jag står fast vid att katapulter inte är något som helst problem att skaffa tidigt. Har du inte råd, så farmar du inte tillräckligt=inte särskilt aktiv eller noob. När du kommer upp i de där stora lk-antalen, så kan du med lätthet köa trupper i barrack/stall/verkstad samtidigt som du bygger för fullt i HQ.

Dummaste taktiken jag hört eftersom man ska farma allt man ser, sen om man kattar ner inaktiva spelare kan man ju inte anfalla dem tillslut.

Som han sa, du har uppenbart inte fattat vad han snackar om. Hoppas du inte gick och kattade förråden i dina grannbyar, och när du upptäckte att du inte fick lika mycket resurser längre, så gick du och försökte flama han här :D
Varför skulle man katta en inaktiv spelare innan han blir grå? Det är ingen som har sagt det. Man kattar barbarer för att de ska bli effektivare farmer. Man kattar spelare som vägrar att ge upp. Man kattar fiender i krig för att cripla deras byar. Och som föreslogs här, kan man katta byar runt en bra konkurrent, förutsatt att man inte farmar de byarna själv. That's it, du använder inte katterna 24/7, så varför inte låta de ta en utflykt.

Jag farmar alla byar inom min 50x50

hahaha snälla, du farmar inte 50x50 just nu.


Jag aldrig använt den här strategin och kommer troligvis aldrig göra det. Men tycker det finns lite väl många haters som säger att det är den sämsta idén ever. Du förstör ju inte direkt byar du drar nytta av vid det tillfället. När du längre fram i världen kommer in i den spelarens område, så lär ju förråden knappast ligga kvar på 1...

Roligt hur du just kallade dig själv elite spelare

Folk som ses som elit i vissa ögon, ses som noobs av andra. Och vice versa ;) Gäller i hög grad här på .se
 

DeletedUser

Guest
@ Första posten, denna tråd har undgått mig. Dock så undrar jag väldigt djupt om jag missförstår vad du skriver? Menar du seriöst att vi ska kata ned våra egna farmbyar? Cuz in that case, that's a no win situation
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp