inaktiv krigsföring

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ni som hatar elitspelare, ni som VET att krig närmar sig etc, ni står ingen stor chans.

Vet ni varför ni kommer förlora? Förmodligen, dom är bättre än er. Så må de vara, men VARFÖR är dom bättre än er? för dom har fler byar, trupper och poäng? JAJAMEN! så är det.

VARFÖR? VARFÖR har dom mer byar, mer trupper och mer poäng än er?

Simpelt. Dom farmar barbarbyar i stor utsträckning. Thats it.

De är precis därför dom är större än er, utan resurser så spelar skills ingen roll. Dom skulle vara sämre än er ifall dom ej kunde farma. (För många av er poänghorar resurser ;) )

Så inaktiv krigsföring utan att förklara krig? Hur funkar det?

Världen är rätt ung och det funkar skapligt bra skulle jag tippa på. Så ni som känner att, fasen dessa elitspelare kommer ta oss som ingenting. LÄS nu :)

Bygg 100 kats per by, börja förstöra förråden hos era kära grannar. Ta och anfall förråd med 20 Ram + 5 kats (första) sen 5 katas mot förråd med en eskort på 50 trupps, ifall muren står högt.

Slå ut alla förråd runt era progamers som kommer ta er, gör ni detta kommer dem tillslut inte få in resurser, ja menar nivå 1 förråd = 1000 resurser. Gömställe gömmer 2000 dvs förrådet kan uppgraderas till en ca 5 och dom får nada.

5 kats slår en nivå, räkna med att varje barbarby har en 12-18 så skickar ni 10 anfall (av 5 kats) så slår ni ut en farmby för era elitgamers.

Slår ni ut 150 farms per dag 7 dar i veckan och håller dem lågt så kommer dessa stammar märka av detta. Jag lovar er, dom kommer bli så förbannade så de inte är sant.

Era allierade, dom gör samma sak. För dom vet också om att dom kommer bli tagna för eller senare, men ni känner "fan krig är inte våran grej just nu" Well, bygger dem 100 kats/by så är det ytterligare 150 byar per dag.

Får ni med er fler stammar som bombar sönder runt elitspelarna, ja då kommer dom att faila och börja sluta, eventuellt börja anfalla er, men HELLO dom kommer inte kunna återuppbygga sina trupper/adlar lika snabbt. För DOM FARMAR JU 0!!!!

Så alla som är emot denna tråd, well ni farmar :D

Alla som tycker detta var en bra idèe, well de är ni som farmar 1-2 ggr dan och är inte så aktiva. De gynnar er mest.

WOOHOOO låt oss diskutera framtiden om folk började kata runt WEED och XZY eller va dem hette =P

Make it happend!
 

the holy afro

Member
Reaktionspoäng
0
låter som en kul ska man skulle kunna göra för att retas med folk :D synd att man själv farma som en dåre...:thinking:
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ja, man kan ju snabbt förstå vem som har förståelse för spelet och vem som inte har det.

right puppet? :p

Holy, även du kan skaffa 100 kats o kata runt din "fiende". De är inte för o retas, de är för och säkra din framgång över deras. Hur lång tid tar de och skicka 100 kats/by 1-2 ggr dan? 10-15 min?

Taktiken är väl mer lämpad i .net. Finns ju fåtal spelare som förstår TW i .se, och dem är ju inte direkt här för o sprida den kunskapen.
 

DeletedUser

Guest
Ja, man kan ju snabbt förstå vem som har förståelse för spelet och vem som inte har det.

right puppet? :p

Holy, även du kan skaffa 100 kats o kata runt din "fiende". De är inte för o retas, de är för och säkra din framgång över deras. Hur lång tid tar de och skicka 100 kats/by 1-2 ggr dan? 10-15 min?

Taktiken är väl mer lämpad i .net. Finns ju fåtal spelare som förstår TW i .se, och dem är ju inte direkt här för o sprida den kunskapen.

Skulle någon sabba min farmning då skulle jag katta bort dem från jordens yta, vet inte vad de tjänar på detta? Dom kan ju inte direkt säkra sin framtid utan byar :thinking:
 

DeletedUser

Guest
Så du menar att noobsen, som är inne 1-2 gånger per dag, kommer tjäna på att bygga 100 katas i varje by? Låter ju lite väl optimistiskt :cool: Kanske är bättre att själva koncentrera sig på att bygga LC och farma...

Sen om dom inte ska katta ner sina egna farms lär dom ju gå några timmar bort med LC = många timmar bort med katas. Dom ska då gå tur och retur med katas och sänka förrådet på 100+ barbarbyar? Lär ta flera månader

Edit; Purple jag tror GoL uppfyller kraven för din klubb ;) Skicka invite till honom
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Skulle någon sabba min farmning då skulle jag katta bort dem från jordens yta, vet inte vad de tjänar på detta? Dom kan ju inte direkt säkra sin framtid utan byar :thinking:

Me too! Men eftersom flera stammar av dessa "newbs" engagerar sig i att göra ditt liv till ett rent helvete så...Lycka till att adla dem alla =P

Alltid lika patetiskt, henke :sneaky:

Jo, jag vet inte varför jag försöker hjälpa newbies och lära sig spelet. Ibland känner man "varför, allt ja får är bara hatisk respons" Men de är ok, alla kan inte älska mig. Speciellt inte dom jag försöker förgöra iomed detta ;) JAG VET hur du skulle älska o få alla dina farmar inom 2 h förstörda :D

Så du menar att noobsen, som är inne 1-2 gånger per dag, kommer tjäna på att bygga 100 katas i varje by? Låter ju lite väl optimistiskt :cool: Kanske är bättre att själva koncentrera sig på att bygga LC och farma...

Sen om dom inte ska katta ner sina egna farms lär dom ju gå några timmar bort med LC = många timmar bort med katas. Dom ska då gå tur och retur med katas och sänka förrådet på 100+ barbarbyar? Lär ta flera månader

Edit; Purple jag tror GoL uppfyller kraven för din klubb ;) Skicka invite till honom

100 katas är väldigt få kats, dom kan användas i offensivt syfte, även deffensivt syfte, iomed palan med kata vapnet. ALLA newb med vapnet BÖR ha 3-5k katas iaf, så 100 per by? ja tror de funkar fint.

Dom ska väl inte kata sina egna farms? 8-20 h bort med katas, där framtida hotet ligger och växer är väl bäst o börja agera på? Sen om EN agerar, ja då är de rätt värdelöst. Men om 10, 100 eller flera stammar engagerar sig i detta. DÅ kommer DITT liv blir en pest.

Nu tror jag inte detta kommer funka för elitspelarna kommer ha spioner som berättar etc och folk vågar inte kata förråd. Men dom som vågar lär uppleva att dom får de bättre än dom som inte gör, mindre res för eliterna.


Vad jag vet så kan man bygga LC och kats, ja tror de är 2 olika byggnader? QTU, eller? Newbsen farmar oftast inte lika mycket som er, så att sabotera o sänka era farms är väl bättre långsiktigt? slipper dom farma o bara katta er :)

QTU, är du sur för ja är bättre än dig? (rank 30 i .net vid rimmen? top 3 fastest nobler? Därför? ;) )
 

DeletedUser

Guest
QTU, är du sur för ja är bättre än dig? (rank 30 i .net vid rimmen? top 3 fastest nobler? Därför? ;) )


Vill påminna dig att du är rank 150 nåt och inte ens med i top 15 noblers.

fastnoblers.png
 

DeletedUser

Guest
100 katas är väldigt få kats, dom kan användas i offensivt syfte, även deffensivt syfte, iomed palan med kata vapnet. ALLA newb med vapnet BÖR ha 3-5k katas iaf, så 100 per by? ja tror de funkar fint.

Dom ska väl inte kata sina egna farms? 8-20 h bort med katas, där framtida hotet ligger och växer är väl bäst o börja agera på? Sen om EN agerar, ja då är de rätt värdelöst. Men om 10, 100 eller flera stammar engagerar sig i detta. DÅ kommer DITT liv blir en pest.

Nu tror jag inte detta kommer funka för elitspelarna kommer ha spioner som berättar etc och folk vågar inte kata förråd. Men dom som vågar lär uppleva att dom får de bättre än dom som inte gör, mindre res för eliterna.


Vad jag vet så kan man bygga LC och kats, ja tror de är 2 olika byggnader? QTU, eller? Newbsen farmar oftast inte lika mycket som er, så att sabotera o sänka era farms är väl bättre långsiktigt? slipper dom farma o bara katta er :)

QTU, är du sur för ja är bättre än dig? (rank 30 i .net vid rimmen? top 3 fastest nobler? Därför? ;) )

GoL lille, dröm vidare i din egna lilla värld ;)

Eftersom att det här är en taktik (förstör nästan ordet...) för noobsen, så måste man ju ta hänsyn till hur snabbt de växer jämfört med Eliterna. Vi tar dig och mig som ett exempel:

Jag bygger och farmar enligt den optimala mallen, och du kör på ditt egna sätt. Om du ska bygga lc + katas och farma 1-2 gånger om dagen kommer du ha LC ungefär 2-3 veckor efter mig... När du bygger din första LC har jag 2000 st, när du fixat din första katas har jag akademi, när du fixat 100 katas + byggnader + LC adlar jag dig... Då kan du sitta och katapultera förråden bäst du vill eller inte

"DÅ kommer DITT liv blir en pest." - Försökte förklara det här för dig redan vid starten av v4 (där jag förövrigt som nybörjare ägde sönder dig), TW är inte mitt liv... TW är nått jag spelar på skoj vid sidan av det riktiga livet, testa det du med

Och jag är inte sur för att du tror att du är bättre än mig, tvärt om, blir jätte glad över att du faktiskt har nått som i alla fall kan liknas vid humor :) Good for u!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Vill påminna dig att du är rank 150 nåt och inte ens med i top 15 noblers.

fastnoblers.png

Jo, jag la av och gav vidare kontot för nån vecka sen. Top 3 fastest noblers låg jag med rank 32. Men hey, du kanske hellre inte tror mig? checka bästa rank i twstats så ser du va ja haft som bäst ;) CKA som fick kontot, ledaren för stammen som låg på 4k points, så kontot lär falla endel ^.^

GoL lille, dröm vidare i din egna lilla värld ;)

Eftersom att det här är en taktik (förstör nästan ordet...) för noobsen, så måste man ju ta hänsyn till hur snabbt de växer jämfört med Eliterna. Vi tar dig och mig som ett exempel:

Jag bygger och farmar enligt den optimala mallen, och du kör på ditt egna sätt. Om du ska bygga lc + katas och farma 1-2 gånger om dagen kommer du ha LC ungefär 2-3 veckor efter mig... När du bygger din första LC har jag 2000 st, när du fixat din första katas har jag akademi, när du fixat 100 katas + byggnader + LC adlar jag dig... Då kan du sitta och katapultera förråden bäst du vill eller inte

"DÅ kommer DITT liv blir en pest." - Försökte förklara det här för dig redan vid starten av v4 (där jag förövrigt som nybörjare ägde sönder dig), TW är inte mitt liv... TW är nått jag spelar på skoj vid sidan av det riktiga livet, testa det du med

Och jag är inte sur för att du tror att du är bättre än mig, tvärt om, blir jätte glad över att du faktiskt har nått som i alla fall kan liknas vid humor :) Good for u!

QTU, nu ska vi se här. Min erfarenhet säger att jag kan med lätthet säga att katas är så mycket bättre än LC så du inte förstår. Nu säger ja inte 2500 kats är bättre än 2500 LK (iofs är dom det med vapnet hehe) Men 100 kats gör så förbannat mycket, ja hade 250 i .net, mina farms drog fulla hauls 2 ggr dan, med 200 LK skickade. De är sånt DU drömmer om att dra, och varför? Jag katade mina byar så dem bara proda resurser. Så snälla, jag vet vad jag gör. Frågan är om DU vet va du gör.

Sen vill ja väl inte skryta, men låg ja inte rank 2 .se i den här s.k världen? tidigt in i starten? Tills ja la av, för .se är som sagt totalt jävla värdelöst och spela på. Finns NOLL motstånd, och de motståndet som är, de är inte EN lirare, de är 2, 3 på samma konto.

Jo, TW är något du lirar på sidan av, JAG SER det. Rank 2? riktigt duktigt, jag vet va de krävs för aktivitet iaf ;) så försök inte lura mig. Jag däremot lirar inte TW just nu, så come again? Däremot har jag kunskap om spelet, och den verkar vara större än din.

Dehär är problemet med "elit" spelare, dom ser aldrig mer än sitt egna ego. Ja, ni är bäst. Men skriver ja detta för er? LOL? Nej, precis. De gör jag inte, jag skriver för och SABBA för er, jag skulle personligen gärna sitta o ha 20 acc som bots kör med ett syfte, farma o kata era farmer. De skulle göra mig lite gladare ;)

En nybörjare kan lätt skaffa 50 kats rätt fort, och om EN kan, då kan 100 eller? 200 t.o.m, då börjar skador uppstå, och de vet ni. Tänk er 10% av era farms försvinna, varje dag.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Säger inte att det är fel på nicket, men mina erfarenheter säger att folk med siffror i namnet oftast inte har en susning om det dom snackar om.

Så du tror att jag har noll koll? Intressant tanke där. För annars hade du inte tagit upp det.

Nickar du som vanligtvis? Lär ju vara känt som satan, om du nu ska påstå att jag har noll koll. ;)
 

DeletedUser

Guest
Ja för vi alla vet att man börjar på 150.000 poäng med 20 byar - 25 i olika poäng ;)

Ber om ursäkt för att ja inte spelar med de "rätta" folket. För tydligen så måste man lira med dem för och "lyckas" men jag definierar ordet "lyckats" med att uppnå det jag satte sikte på, och det har jag, många gånger. Att lira för vinst varje gång, ja du kanske lirar för det, men jag lirar för att ha kul. Du har säkert skitkul varje gång du adlar newbs, men de räcker inte för mig. Jag vill ha en utmaning, och det får ja VARJE gång alla toppstammar anfaller, sen att vägen dit var målet, well då har ja väl lyckats? men Misslyckats i era ögon? Vi alla vet att ALLA lirare skulle vilja ha en CO som jag, dessvärre kör ja inte CO.

(Hey, lite ego får man väl ändå ha ;) )

Roligt hur du klagar på utmaning men barbade dig tsm med hela stammen på v10 innan ens attackerna landat
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Roligt hur du klagar på utmaning men barbade dig tsm med hela stammen på v10 innan ens attackerna landat

Ta emot 3k inks med katas mot farmen är inte vad jag anser roligt.

Därför gjorde jag mig barbar med resten. ;)

Hade det vart jämt, då hade ja garanterat stannat kvar, men 12k byar mot 5k byar samt trupper uttömda, de är allt annat än jämt :sneaky:
 

DeletedUser

Guest
Tycker vi håller en lugnare ton i denna tråd med mindre pajkastning om hur bra den och den är. Alla kan inte vara på top och vi har alla börjat från ''scratch'' en gång i tiden.

Mvh Fox
Moderator v14
 

DeletedUser

Guest
Ni som hatar elitspelare, ni som VET att krig närmar sig etc, ni står ingen stor chans.

Vet ni varför ni kommer förlora? Förmodligen, dom är bättre än er. Så må de vara, men VARFÖR är dom bättre än er? för dom har fler byar, trupper och poäng? JAJAMEN! så är det.

VARFÖR? VARFÖR har dom mer byar, mer trupper och mer poäng än er?

Simpelt. Dom farmar barbarbyar i stor utsträckning. Thats it.

De är precis därför dom är större än er, utan resurser så spelar skills ingen roll. Dom skulle vara sämre än er ifall dom ej kunde farma. (För många av er poänghorar resurser ;) )

Så inaktiv krigsföring utan att förklara krig? Hur funkar det?

Världen är rätt ung och det funkar skapligt bra skulle jag tippa på. Så ni som känner att, fasen dessa elitspelare kommer ta oss som ingenting. LÄS nu :)

Bygg 100 kats per by, börja förstöra förråden hos era kära grannar. Ta och anfall förråd med 20 Ram + 5 kats (första) sen 5 katas mot förråd med en eskort på 50 trupps, ifall muren står högt.

Slå ut alla förråd runt era progamers som kommer ta er, gör ni detta kommer dem tillslut inte få in resurser, ja menar nivå 1 förråd = 1000 resurser. Gömställe gömmer 2000 dvs förrådet kan uppgraderas till en ca 5 och dom får nada.

5 kats slår en nivå, räkna med att varje barbarby har en 12-18 så skickar ni 10 anfall (av 5 kats) så slår ni ut en farmby för era elitgamers.

Slår ni ut 150 farms per dag 7 dar i veckan och håller dem lågt så kommer dessa stammar märka av detta. Jag lovar er, dom kommer bli så förbannade så de inte är sant.

Era allierade, dom gör samma sak. För dom vet också om att dom kommer bli tagna för eller senare, men ni känner "fan krig är inte våran grej just nu" Well, bygger dem 100 kats/by så är det ytterligare 150 byar per dag.

Får ni med er fler stammar som bombar sönder runt elitspelarna, ja då kommer dom att faila och börja sluta, eventuellt börja anfalla er, men HELLO dom kommer inte kunna återuppbygga sina trupper/adlar lika snabbt. För DOM FARMAR JU 0!!!!

Så alla som är emot denna tråd, well ni farmar :D

Alla som tycker detta var en bra idèe, well de är ni som farmar 1-2 ggr dan och är inte så aktiva. De gynnar er mest.

WOOHOOO låt oss diskutera framtiden om folk började kata runt WEED och XZY eller va dem hette =P

Make it happend!

Det må vara tidigt inpå år 2011, men ändå kommer du ohotat ta hem priset "årets största tomte". Du är ju så jävla full av skit att hälften vore nog.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Bra idé Henrik, bland det bästa du skrivit:awsm:

Du har helt rätt i denna taktik som kan användas mot de starkare spelarna, som kompiskör konton dygnet runt. Även små spelare kan sabba en hel del med sån taktik så jag tycker det är en skitbra idé att slå ut deras farmer och sikta på förråden. Helt enkelt lysande, Henrik

Cribba55
 

DeletedUser

Guest
Ni som hatar elitspelare, ni som VET att krig närmar sig etc, ni står ingen stor chans.

Vet ni varför ni kommer förlora? Förmodligen, dom är bättre än er. Så må de vara, men VARFÖR är dom bättre än er? för dom har fler byar, trupper och poäng? JAJAMEN! så är det.

VARFÖR? VARFÖR har dom mer byar, mer trupper och mer poäng än er?

Simpelt. Dom farmar barbarbyar i stor utsträckning. Thats it.

De är precis därför dom är större än er, utan resurser så spelar skills ingen roll. Dom skulle vara sämre än er ifall dom ej kunde farma. (För många av er poänghorar resurser ;) )

Så inaktiv krigsföring utan att förklara krig? Hur funkar det?

Världen är rätt ung och det funkar skapligt bra skulle jag tippa på. Så ni som känner att, fasen dessa elitspelare kommer ta oss som ingenting. LÄS nu :)

Bygg 100 kats per by, börja förstöra förråden hos era kära grannar. Ta och anfall förråd med 20 Ram + 5 kats (första) sen 5 katas mot förråd med en eskort på 50 trupps, ifall muren står högt.

Slå ut alla förråd runt era progamers som kommer ta er, gör ni detta kommer dem tillslut inte få in resurser, ja menar nivå 1 förråd = 1000 resurser. Gömställe gömmer 2000 dvs förrådet kan uppgraderas till en ca 5 och dom får nada.

5 kats slår en nivå, räkna med att varje barbarby har en 12-18 så skickar ni 10 anfall (av 5 kats) så slår ni ut en farmby för era elitgamers.

Slår ni ut 150 farms per dag 7 dar i veckan och håller dem lågt så kommer dessa stammar märka av detta. Jag lovar er, dom kommer bli så förbannade så de inte är sant.

Era allierade, dom gör samma sak. För dom vet också om att dom kommer bli tagna för eller senare, men ni känner "fan krig är inte våran grej just nu" Well, bygger dem 100 kats/by så är det ytterligare 150 byar per dag.

Får ni med er fler stammar som bombar sönder runt elitspelarna, ja då kommer dom att faila och börja sluta, eventuellt börja anfalla er, men HELLO dom kommer inte kunna återuppbygga sina trupper/adlar lika snabbt. För DOM FARMAR JU 0!!!!

Så alla som är emot denna tråd, well ni farmar :D

Alla som tycker detta var en bra idèe, well de är ni som farmar 1-2 ggr dan och är inte så aktiva. De gynnar er mest.

WOOHOOO låt oss diskutera framtiden om folk började kata runt WEED och XZY eller va dem hette =P

Make it happend!

Måste bara fråga vart ifrån får du alla dessa galna men grymma taktiker ifrån??!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp