Ihopslagning av de nordiska servrarna

Vill du att de nordiska servrarna slås ihop?


  • Totalt antal röstare
    56

DeletedUser

Guest
Intresse check!

Hittade ingen tråd angående en ihopslagning av de nordiska servrarna, helt ärligt letade jag inte så hårt heller. Men är ganska säker på att jag läst något liknande.

Har de framförts överhuvudtaget till tyskarna om idén att slå ihop de nordiska servrarna? Om svaret är ja: Vad fick ni för svar?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Håller med om en ihop slagning. Vi behöver fler spelare per värld för att det ska vara lönt att lira tycker jag.
En bra funktion, om detta skulle ske i framtiden, vore att man fick välja språk beroende på vilket land man är ifrån. Hade även varit kul om man provat att ha någon värld med Sve vs DK vs Nor vs Fin =D
 

DeletedUser

Guest
Ledsen och göra er besvikna. Men det kommer aldrig hända ;)

Jag funderar på om inte det som var aldrig år 2009, borde vara genomförbart idag om viljan finns. Men att det är ett extremt jobb, som förmodligen kräver mer än det är värt, är nog sant fortfarande. Men man vet aldrig, jag vet det gjorts på något annat spel, med lite vingligt resultat.
 

DeletedUser

Guest
Jag funderar på om inte det som var aldrig år 2009, borde vara genomförbart idag om viljan finns. Men att det är ett extremt jobb, som förmodligen kräver mer än det är värt, är nog sant fortfarande. Men man vet aldrig, jag vet det gjorts på något annat spel, med lite vingligt resultat.

Finns det möjlighet att göra någon slags intressecheck på de servrar som i så fall skulle slås ihop och sedan framföra det till Tyskarna?
Är de helt emot förslaget för det väl vara så..
 

DeletedUser

Guest
Absolut, detta är en otroligt bra ide. Har velat ha detta länge nu och undrat varför det aldrig gjorts. Detta hade kunnat skapa kul Sverige mot norge krig, och hindra att det blir som nu när alla har kompisdiplomati :)

Detta hade varit riktigt jääävla kul.
 

DeletedUser

Guest
Jag funderar på om inte det som var aldrig år 2009, borde vara genomförbart idag om viljan finns. Men att det är ett extremt jobb, som förmodligen kräver mer än det är värt, är nog sant fortfarande. Men man vet aldrig, jag vet det gjorts på något annat spel, med lite vingligt resultat.

Jag förstår att det är ett extremt jobb. Men jag tror det finns sjukt många som frivilligt skulle bidra allt ifrån att lägga ner sunkiga pengar man spenderar på PP till alla möjliga typers volontärarbete.

Nu förstår jag givetvis att det stora problemet kanske hade varit tekniska som hade hamnat hos de som har hand om det tekniska borta vid huvudkontoret.. Men om tillräckligt många visar intresse både på återkomst till en större nordisk värld så kanske de hade tyckt att de pengarna hade tjänat tillbaka sig själva!
 

teh gow

Member
Reaktionspoäng
3
Problemet är ju att många av oss har 0 intresse för att försöka förstå oss på norskar/Danskar/finnar.

Så förlusten de gör rent ekonomiskt blir kännbart.
 

DeletedUser

Guest
Problemet är ju att många av oss har 0 intresse för att försöka förstå oss på norskar/Danskar/finnar.

Så förlusten de gör rent ekonomiskt blir kännbart.

Jag förstår mig inte på minst 50% av alla svenskar på TW, hindrar inte mig från att spendera big money liksom ;)
 

DeletedUser

Guest
Problemet är ju att många av oss har 0 intresse för att försöka förstå oss på norskar/Danskar/finnar.

Så förlusten de gör rent ekonomiskt blir kännbart.

Med tanke på hur många svenskar som spelar .net och .de och dylikt pga de är större och intressantare så borde man kunna vinna tillbaka en del av dem.

Och vem har sagt att du behöver förstå dig på dem? Kriga mot dem istället.. :)
 

teh gow

Member
Reaktionspoäng
3
Ja bara säger som de är, innogames skulle förlora pengar på att slå ihop servrarna & därför är det bättre att låta de dö ut en efter en.
 

DeletedUser

Guest
Ja bara säger som de är, innogames skulle förlora pengar på att slå ihop servrarna & därför är det bättre att låta de dö ut en efter en.

Jag förstår verkligen inte ditt resonemang? Känns bara oseriöst.

Varför skulle de förlora mer pengar?
Varför är det bättre att låta de dö en och en?
Och vem bryr sig om att Innogames förlorar mer pengar om det kan bli roligare, Tror innogames att de kan tjäna på det är det ju bara att uppmuntra dem och låtsas att vi tror detsamma till 100%

Alltid så jävla negativ.
 

DeletedUser

Guest
Skulle säga att henke är en benhård realist med en stor dos ironi ;)

Personligen tror jag inte intresset att behålla tw finns då spelarantalet minskar på alla världar. Att slå ihop de nordiska servrarna är som att slå på en respirator. Vet inte hur starkt de andra inno-games spelen går förutom tw2 som jag vet går starkt. Senast jag kollade var det 50.000 spelare på 13 världar. Låt säga att det är 250.000 aktiva enbart på .net för tw2.

Poängen är lite att varför fortsätta sälja en produkt som färre och färre vill ha :)
 
Topp