Hur ska en off by - deff by se ut ?

yeyyäe

Member
Reaktionspoäng
0
Ja, hur ska en off by samt deff by se ut för att vara så effektiv som möjligt ? Alltså, hur många trupper av varje man ska ha.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
22000 spjut i en offby och 22000 yxor i en deffby :)

Nej, men seriöst; du får själv känna dig fram, vilket du tycker är bäst. Kolla i hjälpen vilka trupper som är bra mot vad osv så bör du kunna lista ut det själv
 

DeletedUser

Guest
7500yxor
2500lk
250bb
300rammar
brukar köra med om farmen är 24000
 

DeletedUser

Guest
va mmenar du med deff byar:D alla byar ska vaa off byar och sen ska man ha en deff kamrat som deffar en när man behöver det
 

yeyyäe

Member
Reaktionspoäng
0
men, om jag vill vara en deff kamrat då? Hur ska in deff se ut ? Och är det ingen annan som har förslag på off :)
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Vad som är bra beror oxå på vad du vill byn ska vara bra på? Snabb att bygga upp? Effektiv på resurser? Så stark som möjligt? Vad slåss du mot? Det är olika mot olika fiendebyar.

Mycket vad man själv vill ha. Har du en full by som är lagom blandad (då syftar jag på bladning av Off ELLER Def, inte båda i samma XD), så klarar du dig nog fint skarru se ;)
 

yeyyäe

Member
Reaktionspoäng
0
Vad som är bra beror oxå på vad du vill byn ska vara bra på? Snabb att bygga upp? Effektiv på resurser? Så stark som möjligt? Vad slåss du mot? Det är olika mot olika fiendebyar.

Mycket vad man själv vill ha. Har du en full by som är lagom blandad (då syftar jag på bladning av Off ELLER Def, inte båda i samma XD), så klarar du dig nog fint skarru se ;)

okej, tack :)
 
Reaktionspoäng
14
Det beror helt på vad dina grannar bygger för off/def trupper :)

Bygger grannarna massa lk i en off by ska du ha massa spjut och tk i en def by.
Bygger grannarna massa yxor och knappt några lk i en off by bygger du tk och bågskyttar i defbyn.

Och bygger grannar massa svärd i def byn, bygger du lk.
Har grannen massa bågskyttar i defbyn bygger du massa beridna :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
äsch, jag kör så snabbt byn kan byggas. då är de oftast 9kish spjut 1900 tkish och lite spej.

Har man tid, 8k båg 8k sv 4k spjut /förbannat stabil mot allt

Offensivt 6k ish yx 2000 ish lk 800 bb ish 300-400 rams beroende på hur långt världen kommit.

Sen är de ju så, vet du att fienden din är noob med massa svärd o båg, då ska du ha mer lk o bb och inga yxor. Men de vet man aldrig...
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Har fått rensa en del här. Var vänlig håll er till ämnet och ge seriösa svar.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Då jag som spelare har mest erfarenhet av gamla världar på .net utan bågar samt med 3 nivåer teknologi kommer jag enbart att beröra den typen av världar (motsvarade se2).

Ser man till enbart siffror så är det bästa en by med enbart yxor samt 225 murbräckor men tiden att bygga omkring 20.000 gör att den typen av byar är extremt sällsynta så man använder även hästar för snabba på byggtiden. Antalet murbräckor ökas även av många för att öka antalet nivåer muren tas ned i en stackad by trots att de inte påverkar utgången för den enskilda attacken.

Samma resonemang med byggtiden kan även appliceras på försvarsbyar vilket då medför att man lägger till tungt kavalleri trots att de per farmplats är sämre på försvar. Dock så beror det optimala försvaret på hur din fiendes off-byar ser ut men då man inte kan förutsäga det samt fienden ändras med tiden så får man anpassa sig efter en medelväg.

De truppnivåer jag använder på .net är följande, de byggar på att jag använder 20700 farmplatser för trupp.

Off-byar
6200 yxor
3000 lätt kav
500 murbräckor

Def-byar
6500 spjut
6500 svärd
100 spejare
1250 tungt kavalleri

Spejarbyar
10350 spejare
 
Senast ändrad:
Topp