Hur man startar FETT SNABBT! / Vodka

phamlol

Member
Reaktionspoäng
0
ska testa första inlägget på v15.. har internet på iPhonen och kan nog vara inne minst 1 gng i timmen på mobben också... Men tror jag kommer faila då jag tränar mycket :D

Du måste dock anpassa dig lite till settings för världen samt hur mycket gråa byar du har vid dig.
 

DeletedUser

Guest
ska testa första inlägget på v15.. har internet på iPhonen och kan nog vara inne minst 1 gng i timmen på mobben också... Men tror jag kommer faila då jag tränar mycket :D

bara du inte börjar dirket i start så kommer det att funka fint för dig:p
vänta kanske en vecka eller 3-4 dagar så kommer du få växa i lugn och ro!
 

DeletedUser

Guest
Med ett bra läge växer du snabbare i mitten än ute i rimmen eftersom det kommer att finnas finare adlingsmål när du skaffat akademi. Dock är chansen större att du får växa i lugn och ro ute i rimmen men där saknar du adelsmålen du har i mitten istället. Det jag försöker säga är att du har större chans att lyckas ute i rimmen, men om du väl skulle lyckas inne i mitten ligger du långt före rimspelarna om ni besitter ungefär samma egenskaper.
 

DeletedUser

Guest
Jag kommer börja när vår min stam säger till att vi ska börja :D
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Inga "proffs" som kan berätta lite hur dem gör i starterna? Typ Eggeh HEJARKLACKSANFÖRARE och dem där som verkar ha lyckats!
 

DeletedUser

Guest
Läs första inlägget, så mer eller mindre alla lite "bättre" starters gör. Personligen anser jag att det är bättre med svärd än med yxor som Vodka gör :)
 

DeletedUser

Guest
Läs första inlägget, så mer eller mindre alla lite "bättre" starters gör. Personligen anser jag att det är bättre med svärd än med yxor som Vodka gör :)

Yxor har inte lika mycket bärkapacitet som svärd, men de går snabbare. Svärd går snabbare att forska fram, så det är ju en bonus. Dessutom är yxor offensiva, men svärd defensiva. Sen är det ju upp till en själv att bestämma vilka man kör med. :)
 

DeletedUser

Guest
Yxor har inte lika mycket bärkapacitet som svärd, men de går snabbare. Svärd går snabbare att forska fram, så det är ju en bonus. Dessutom är yxor offensiva, men svärd defensiva. Sen är det ju upp till en själv att bestämma vilka man kör med. :)

Resurserna du plockar med svärden kontra yxorna är marginella. Visst svärd är lite långsammare (märks dock ej speciellt mkt) men den stora fördelen är att du slipper forska svärd och yxorna kostar nånting kring 700 840 820 att forska.

Med svärd får du upp lc ngn timme snabbare, det kan vara värt mkt!
 

DeletedUser

Guest
Resurserna du plockar med svärden kontra yxorna är marginella. Visst svärd är lite långsammare (märks dock ej speciellt mkt) men den stora fördelen är att du slipper forska svärd och yxorna kostar nånting kring 700 840 820 att forska.

Med svärd får du upp lc ngn timme snabbare, det kan vara värt mkt!

Då kör du med din taktik så kör jag med min ;)
 

DeletedUser

Guest
Läs första inlägget, så mer eller mindre alla lite "bättre" starters gör. Personligen anser jag att det är bättre med svärd än med yxor som Vodka gör :)

Beror helt på området.

Om du kommer bli anfallen av någon annan farmande jävel, forska yxor och backtracka jäveln, brukar ofta finnas en hjälpsam medspelare som ger dig tider att köra mot.

Här du ensam farmare inom din 7*7 och nån barbarby lc rusha.


Att forska yxor beror helt på läget.
 

DeletedUser

Guest
Inga "proffs" som kan berätta lite hur dem gör i starterna? Typ Eggeh HEJARKLACKSANFÖRARE och dem där som verkar ha lyckats!

Hittade http://forum.tribalwars.se/showthread.php?p=207366#post207366 iof verkar vodkas säga samma sak


pilis sa:
Varje gång?

v2, noob

v3, noob

v6, schlarvu så skappade jag en efter att carlbannan satt och skröt om sina 500 lc när jag hade bra mycket mer

v7, superhero, inge skryt (mannel gav mig forumsförbjud, fick inte skriva nåt:S). Förutom när han släppte lös oss på "Att göra en wombat" och vi skapade 12 sidors tråd på runt 4 timmar, sen munkavel igen. http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=8908&page=1, bästa pop tråden på .se, och man ser ju även att wallin berömde danneboy (otroligt men sant)

v8, arn av götaland, min enda tråd blev borttagen för jag kritiserade en admin (abel) i min pop



Byggorder v9:

järn lv 1 (alltid järn brist start)
trä lv 1 (trä viktigare än lera)
lera lv 1
staty lv 1
paladin (så man kan börja farma)
trä lv 2 och lv 3 (noob värld så hög speed så låg lv trä gruvor lönar sig innan spjut)
Hq lv 2 och lv 3 (för barrack)
Barrack lv 1
utbildade 10 spjut (märkte nu att mina farms knappt gav något trä)
trä lv 4,5,6 (för att få in lite trä)
utbildade 40 spjut till (totalt 50, behövs inte mer)
Hq lv 4,5 (för smedja)
Smedja lv 1,2
Forskade fram yxor.
utbiladade 15 yxor (kör farm armer av 3 yx + 10 spjut)
Byggde Hq lv5 till lv 10 (startar Lc rushen)
Smedja lv2 till lv 5
Barrack lv 1 till lv5
Stall lv1 till lv3
Bygger upp förråd till lv6.
forskar Lc
Startar att utbilda enbart lcs (bygger farm och marknad vid behov)
Bp slut, har 85 lcs och kan nu köa upp dom längre tid.
börjar på träna yxor när lcs upp köat.
Kan nu starta upp byggnation av nya byggnader igen
 

DeletedUser

Guest
Fast vodka björn glömmde nämna resurserna på nivån??? ska man ha trä nivå 5 och lera järn nivå 1?? Fattade inte hans snabbstart :O
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Fast vodka björn glömmde nämna resurserna på nivån??? ska man ha trä nivå 5 och lera järn nivå 1?? Fattade inte hans snabbstart :O

Den är baserad på ren jäkla farming och kräver ett konstant farmande, det vill säga att du kan typ aldrig logga ut. Nån sa tidigare att ekonomin funkar som bäst om man sover 5h och är online resten.
 

DeletedUser

Guest
Fast vodka björn glömmde nämna resurserna på nivån??? ska man ha trä nivå 5 och lera järn nivå 1?? Fattade inte hans snabbstart :O

Du kan ha res.fält 1 1 1 när du når akademi. Allt handlar om hur DITT område och DIN aktivitet ser ut. Den här guiden är inte universal, men är helt okej riktlinjer för hur en lk-rush kan se ut.
Och sen angående hur aktiv du måste vara för att göra en lk-rush, så behöver du knappast vara online dygnet runt ^^ Visst, du kommer inte att växa snabbare än någon som är aktivare än dig, men det är absolut inte nödvändigt att sitta här dygnet runt för att få en hyfsad start.

I övrigt finns det väl knappast något konto som är online 19h av dygnet, som inte har en CO-spelare. Om det finns det, så tycker jag synd om dig:crybaby:
 

DeletedUser

Guest
Någon som vet en bra guide för en spelare som går i gymnasium och tränar mycket? (är aktiv hela tiden annars) ^_^
 
Topp