Hur man startar FETT SNABBT! / Vodka

DeletedUser

Guest
haha, var bara tvungen. Puss alla.

Vodka Björn sa:
staty (om där är mkt barbs, annars resurser först)
1,1,1 mines
nivå 3 HQ
barack
nivå 3 trä
bygga 50 spjut
farma tills forska yx
bygga 15 yx
farma allt med 10 spjut 3 yx per attack
HQ 10
smedja 5
barack 5
stall 3
forska LC
pumpa typ minst 50 LC innan forska spej
fortsätta pumpa LC tills man kan ha stall igång 24/7, då får man börja bygga, då gäller stall nivå 5, järn runt 13-15 och trä kanske nivå 4-5.
Sen pumpa baracken och stallet till typ nivå 17 barack och nivå 14-15 i stall
Sen mot akademi, HQ först, smedja sen.

Marknad och farm uppgraderas hela tiden kontinuerligt eftersom att man behöver byta bort leran hela tiden i starten mot järn och farmen fylls ju..

På v11 byggde jag i stort sett såhär:

staty (om där är mkt barbs, annars resurser först)
1,1,1 mines
nivå 3 HQ
barack
bygga 50 spjut
farma tills forska yx
bygga 15 yx
farma allt med 10 spjut 3 yx per attack
HQ 10
smedja 5
barack 5
stall 3
forska LC


Sen gjorde jag ca 135 lc innan noobskyddet gick ut. Precis i lagom tid till att noobskyddet gick ut forskade jag även spejare och började speja alla spelare runt mig som låg mellan 26 - 90p. Det är här man hittar guldgruvorna precis i starten.

Efter runt 150-160 lc började jakten mot top3. Det var HQ som gällde i starten. Upp med det till 16 direkt, sen tog jag stall till nivå 10 och järngruvan till 14. Efter det började jag få ett rätt sjukt antal LC och kunde börja bygga barack/stall hela tiden samtidigt som jag producerade trupper i de båda hela tiden. Detta gav mycket trupper och mycket poäng.

Nyckeln till att lyckas med detta är att absolut _inte_ bygga något utom marknad och farm innan du kan ha konstant produktion av lätt kavalleri i stallet. För att få upp ditt antal LC fort så är marknad ett måste. Leran kommer att svämma över om du inte har världens lyckofarms, så därför är nivå 5-7 på marknad rätt lagom tidigt i spelet.
 

DeletedUser

Guest
Fett noob -V- alla vet ju att man ska bygga akademi först!!:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Eller så gör man som mig :D

1/1/1 resurs
Staty
Hq 3
Barack 2 45 spjytt
Marknad 1 för att ducka resurser
gå mot smedjan och forska yx

bygg 9 yx farma 15/3

HQ upp till 10
Barack 5 forska 15 lk farma 5/5/5

Pumpa pumpa Smedja upp till 15 :D
Stall till 11

Forska TK Pumpa TK på 6te dagen typ upp till 100 samtidigt som du skaffar dig cirka 200 yx

Nu sitter du på ganska bra grundläggande deff och samtidigt tyng offensiv kraft

Upp med verkstad skit i MB utan rusha för Katas bygg TK / Katas kan skita i baracken fot trupper är ju skit ändå !

Fortsätt bygga trupper ungefär 50% LK och 50% TK i stallet och pumpa katas har du bra farmer och gott om res kan du även bygga så mycket yx du klarar hålla uppe

efter 10 dagar borde du sitta på 50 lk 100 tk 200 yx 45 spjut och ca 15-20 katas

Bygg HQ upp till 25 och marknad 15 mur 15 (mur för att dumpa lera och även förebygga sånna som vodka som vill farma dig)

Rensa alla dina grannar Kata ner deras farm, farma dom fortsätt bygga trupper tills du har 1000 LK / 1000 TK / 2000 yx och cirka 200 Kata


Forska MB bygg cirka 50
Gå mot akademi
adla den närmsta grå byn du kan hittar pumpa massor med båg och LK i den byn nu har du två starka blandbyar den första riktigt offensiv med ändå bra deff i tack vare TK och när du får upp andra byn till ca 1000 poäng borde du ha runt 150 lk och 500 båg i den byn "om det inte finns båg på världen är det spjytt som gäller"

Nu har du stark deff samtidigt som en grym offensiv styrka. Adla den största spelaren du hittar i din 15x15 helst ska han vara ledare över största stammen i kontinenten annars är det inte fashion.
Backtracka alla noobs som du får incs ifrån när deras ledare blir adlad pga han körde 100% off.

Joina en annan stam adla massa barbs klustra fortsätt med varannan TK / LK + Båg och TK + LK / Yx i dina byar med en 1/1 ratio eller om du vill vara jobbig 2/1 Båg / TK byar sen kräver detta otroligt med aktivitet iaf första veckorna för att kunna hålla uppe med TK i samma takt som alla andra kör LK. Det starka med den här strategin är att ingen vill rensa med LK i början vilket gör att dina TK kan kn**** deras rens om du så vill samtidigt som du kan backtracka med dem.

Folk säger barb adlingar är lame, men vafan farma spelare adla barbsen :D
 

DeletedUser

Guest
Vill ha högre nivå på stallet tidigare men annars är det helt okej :)
 

DeletedUser

Guest
Men vad jag vet höll fredriktheslayer top 10 i stort sett från start också?

(Jag tycker också den verkar konstig men det verkar funka)

jete seriös
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
asså fredrik... din start måste varit sämst nånsin. då du sitter typ 24/7 och du låg väl åt helvette långt ner i starten? :p
 

DeletedUser

Guest
låg ganska långt ner tills första adlingen :D tog top10 kanske vecka 2 eller 3 någonstans
 

DeletedUser

Guest
Medans man bygger spjuten vill man ju kunn farma med dem men hur många måste det vara i en attack utan att dom dör ?
 
Topp