Hur man farmar aktivt och bra

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Tänkte förklara lite om hur du aktivt kan arbeta för att förbättra dina farms.

Några kriterier

* Aktivitet 5 ggr dan minst (bara skicka trupper 5 min varje gång)
* Offensiv (måste vara offensiv för att uppnå detta)
* Förstå hur spelet fungerar.

Några saker som bör finnas/bra att ha.

* Bonefire - Katas som förstärker försvar 10 ggr.
* Speed 1 truppspeed 1

Ok vi börjar där vi alla börjar. 26 p. Kolla nu hur du har det med grannar och barbarbyar i närheten. Ser rätt ok ut? 2-4 barbs i 7x7

Bra, då kör du där. Ser du nån sjuk lirare som verkligen är bättre än dig? Börja om. Du tjänar inget på och leka "jag kan vinna" om han är aktivare och mer erfarnare så börja om direkt, slösa ingen tid på att försöka. Antingen har du det som krävs eller så har du det inte.

Bra nu har du hittat ett fint område. Börja bygg statyn, sen resurserna och pala. (du får res och 4 spjut direkt om du gör nybörjargrejen =P )

Farma med pala + 4 spjut, bygg mot hk direkt, få fram barrack, fram med spjut. Bygg 50 spjut sen bygger vi hk 5 smedja 1 bygg 12 svärd ( 3 svärd + 10 spjut i anfallen - 10 sp + pala i en) Detta kostar nada i att utforska, lek inte tuff och bygg yxor...Helt värdelösa!

Bygg 10 hk 5 barrack 5 smedja, 3 stall forska lk.

Nu är allt du behöver fundera på är LK! Farm och varuhus. Marknad är även viktigt. Farma farma farma. (scouts innan nybörjarskydd)

Du når nu 247 stall, uppgradera stall forska yx och börja pumpa yx. Tryck upp stall 10 barrack 10 (yx är ej viktigt - men bör finnas!)

500-750 LK och du börjar nå höga höjder på HK runt 20 farmen är hög allt funkar bra, skaffa 12 smedja. Tryck fram katas.

Här kommer vad många inte gör. Du Ska skaffa en ca 100-250 kats beroende på om vapnet finns i världen eller ej. Det du ser gör är att du skickar katas på alla byar du ser har börja byggt annat.

Kata ner byn så HK 1 Där är nivån du vill ha, för utan nivå 3 så kan byn ej bygga annat än.

HK
Trä
Lera
Järn
Farm
Varuhus
(gömställe) Räknar ej med denna eftersom bara 10 nivs

Räkna nu, 3 av 6 är resurser - Vilket du vill ha? 50% att byn bygger dem åt dig!

Sköter du byarna runt dig så kommer du snabbt se att de är en smart ide. Om du ej katar byarna så kommer byn bygga

HK
Barrack (HK 3)
Stall (HK10 smedja 5 Barrack 5)
Verkstad (HK10 Smedja 5 Barrack 5? =P)
Smedja(HK 5)
Marknad(HK 3)
Trä
Lera
Järn
Farm
Varuhus
Gömställe(räknar vi ej)
Mur(HK 3 Barrack 1)

Här har vi 12 uppgraderingsbara byggnader, varav 2 är relativt svårt för Barbarbyn att uppnå. De är alltså 3/10-12 möjligheter!

De är alltså istället för 50% chans för att få bättre resursnivåer nu enbart 25-33.3% chans. Berätta vem som kommer ha dom bästa barbarbyarna efter att byn nått 500 p :) Eftersom också de andra byggnaderna ger olika poäng så kommer skillnaden bli i början, därefter kommer de andra "rena" byarna få lite otur, eftersom 25+ i res ger rätt bra med poäng.

Men jag tycker hellre om en 22 22 15 res by på 600 p än en 18 19 13 + mur 2 och annat skit. Ellerhur? De ger resurser på lång sikt att kata byarna, för vad annars gör du med dem? Håll dem nere med HK innan den når 3 så krävs ej mycket jobb!

Ligg nu på Stall och dra upp ca 15, sen gå mot Smedja 20, håll farm uppe. innan du adlar bör du ligga runt 2k lk. (fint med res) och runt 28 farm.

Jag brukar dra HK 23 (tydligen bäst) rätt fort, ha stall/barrack 24/7 och uppgradera så de ej hamnar efter för mycket. (mot 20 smedja blir de lätt nån da efter) 15 marknad är också fint, 35 handelsmän vilket oftast behövs vid 2k lk +

Medans du växer håll yxorna på spelarbyar och kata allt som på barbar fast farmen med! Skriv "starta om" så ger dom sig efter en da eller 2. Du förlorar ju inget ändå..

Felet många gör är att offra sina trupper, OBA - visar hur dålig du är. Har du en obA på några tusen och massa farms, ja varför då ta ut massa turtles som ej farmar för?

Ni får gärna lägga till info, vill mest påpeka hur viktiga katas är i början av världen.

En 18 res nivå (speed 1) 391 resurser.

En 22 res nivå 717. De är 4a nivåer, de är oftast vad som är skillnaden - om inte mer!

De är alltså nästan dubbelt i skillnad, det gör skillnad efter 3k lk :) De finns elite och sen har vi mig :sneaky: + Med bonefire är 250 kats rätt nice ^^
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Vill påpeka med denna taktik ranka ja mig som bäst 30 i .net, då var ja k26. (slutat nu, pala int fortsätta adla newbs)

Så, ja lovar. Det funkar med att kata barbarbyar, fick betydligt mer resurser än de andra. Vinnar koncept!
 

DeletedUser

Guest
Vill påpeka med denna taktik ranka ja mig som bäst 30 i .net, då var ja k26. (slutat nu, pala int fortsätta adla newbs)

Så, ja lovar. Det funkar med att kata barbarbyar, fick betydligt mer resurser än de andra. Vinnar koncept!

Va nickade du? :)
 
Topp