Hur kommer det gå för stammarna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Så vilka är dina favoritstammar i denna värld & hur tror du att det kommer gå för dom?

Min åsikt:

HRE: stammen jag är medlem i och på så vis inte kommenterar.
TFO: misslyckades i v2 och har antagligen kommit till v3 för att upprepa händelsen.Enda skilnaden är att de verkar ha fler medlemmar som gör det svårare att styra stammen(stammarna) :confused:
GW: en del bra spelare, andra inte.Bra position.
BF: endel spelare samlade, andra inte.
Solace: inte mkt att säga om.Antagligen kommer detta bli en mkt framgångsrik stam i .se's framtid.
X3M: Nova är medlem där!
=LGB=: får se om fransoserna klarar sig :)
 

DeletedUser

Guest
Folket: klockrena spelare, medbestämmanderätt, den som slåss för demokratin har det mesta på sin sida helt enkelt. Spelare, enheter, bybor.
CCCP: Intressant namn, men dessvärre icke-demokratiskt upplägg. Har viss potential.
 

DeletedUser

Guest
Folket: klockrena spelare, medbestämmanderätt, den som slåss för demokratin har det mesta på sin sida helt enkelt. Spelare, enheter, bybor.
CCCP: Intressant namn, men dessvärre icke-demokratiskt upplägg. Har viss potential.

Tack för att du nämnde CCCP.Höll på att glömma dom och det kommer jag nog aldrig göra om!Mkt höga förväntningar på dom!


Folket?Är det en stam eller ett noblingsobjekt?Kanske både ock :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Folket: klockrena spelare, medbestämmanderätt, den som slåss för demokratin har det mesta på sin sida helt enkelt. Spelare, enheter, bybor.
CCCP: Intressant namn, men dessvärre icke-demokratiskt upplägg. Har viss potential.

Vad menar du är fel med ett "icke-demokratiskt upplägg"? I tribalwars tenderar "diktaturer" att lyckas bättre, då man med en ledare som tar hand om beslut utan att först måste vänta 3 dagar på att runda bodret eller vad stammen nu kallar det gör sitt beslut.

Även om stammen har en så kallad diktator kan denne fortfarande fråga resten av medlemmarna om deras åsikter, men han väljer själv vad han anser vara bäst för stammens medlemmar.
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
TFO/TFO-A - Massstam som kommer sjunka som en sten så fort folk vill ha lite lätta mål.
=LGB= - Kan bli jobbiga men ledarskapet är inte populärt och moralen är rätt låg i stammen enligt mina källor.
CCCP - En stam med hög potential, kommer antagligen bli den dominerande stammen på K45.
GW - Kanonmat.
BF - Alltför dålig gallring och organisation. Kommer hålla ett tag men falla så fort en fokuserad fiende känner för det.
HRE - Min stam och jag kan redan nu säga att vi satsar på att styra hela världen, vi ska vara den segrande stammen tillslut.
 

DeletedUser

Guest
Så ingen som tror på .net då alltså...Kan dom hålla i och ha motivationen uppe så kan dom bli starka.
"Tyvärr" så har det visat sig att spelare från .net (icke svenskar) tappar intresset ganska fort och går inaktiva
 

DeletedUser

Guest
Jag fick en inbjudning från .net eftersom jag spelat på de flesta världarna där. Jag skickade ett mycket välformulerat svar nyss varför jag anser att de suger. Ska bli intressant att se om det kommer ett svar på det.

Personligen anser jag att vi alla borde samarbeta för att nobla ut dem från vår värld för att visa vad spelare på .se-servern går för.
 

DeletedUser

Guest
Jag fick en inbjudning från .net eftersom jag spelat på de flesta världarna där. Jag skickade ett mycket välformulerat svar nyss varför jag anser att de suger. Ska bli intressant att se om det kommer ett svar på det.

Personligen anser jag att vi alla borde samarbeta för att nobla ut dem från vår värld för att visa vad spelare på .se-servern går för.

håller med :p vi ska bevisa vad svenskar och utlänningar i sverige går för :p
 

DeletedUser

Guest
Vi borde bevisa att .se-spelare enkelt noblar noobs från .net-servern. Det vore en fin gest mot de som upprätthåller den här servern.

Annars välkomnar jag bra spelare från .net-servern men det här är bara en samling noobs som jag aldrig hört talas om.
 

DeletedUser

Guest
Vi borde bevisa att .se-spelare enkelt noblar noobs från .net-servern. Det vore en fin gest mot de som upprätthåller den här servern.

Annars välkomnar jag bra spelare från .net-servern men det här är bara en samling noobs som jag aldrig hört talas om.

Om du aldrig har hört talas om dem, hur kan du då veta att de är noobs? ;)
 

DeletedUser

Guest
Hehe, tyvärr så har jag det, och ett par av dem är några av de bättre spelarna i tw.net (i klass med medlemmarna i stammarna OA/PH, och om du har spelat tw.net i någon större utsträcking själv så antar jag att du hört talas om vpar2 och hans stammar) ^_^
 

DeletedUser

Guest
Vad menar du är fel med ett "icke-demokratiskt upplägg"? I tribalwars tenderar "diktaturer" att lyckas bättre, då man med en ledare som tar hand om beslut utan att först måste vänta 3 dagar på att runda bodret eller vad stammen nu kallar det gör sitt beslut.

Även om stammen har en så kallad diktator kan denne fortfarande fråga resten av medlemmarna om deras åsikter, men han väljer själv vad han anser vara bäst för stammens medlemmar.

Du bygger upp en halmdocka. Demokratin går ut på att man väljer en hertig +vice. Det är det enda valet som måste göras. Sedan beror det på hertigen om det röstas om andra frågor också. De feodala stammarnas effektivitet behålls, men med tillägget att stammens spelare själva avgör vem som är bäst lämpad. Det ger ännu högre effektivitet och skapar inget utanförskap. Alla är med och påverkar. Sköts något dåligt gäller valsedeln. Alla kan få en post. Alla kan bli valda och alla kan välja.
 

DeletedUser

Guest
Har just kollat upp deras topp 3 ( de som ligger på topp 1000 här).

Snowolfe: Har spelat på W5. Hade som mest ca 17800 poäng för ca två veckor sedan men blev noblad.

Sebco7: Spelar på W1-7. Har mer än 1000 poäng på två världar. Han har 1516 poäng på W4. På W2 har han 1.677.378 poäng och där verkar han göra bra ifrån sig. Men han är för inaktiv här än så länge för att bli farlig.

Yogi Bear: Han blir tydligen noblad en hel del. Han spelar på W1 och W2-W6. På alla världarna har han 116 poäng, vilket är det lägsta man kan ha.

Resten av det här fjantgänget orkar jag inte ens bry mig om.
 

DeletedUser

Guest
Du bygger upp en halmdocka. Demokratin går ut på att man väljer en hertig +vice. Det är det enda valet som måste göras. Sedan beror det på hertigen om det röstas om andra frågor också. De feodala stammarnas effektivitet behålls, men med tillägget att stammens spelare själva avgör vem som är bäst lämpad. Det ger ännu högre effektivitet och skapar inget utanförskap. Alla är med och påverkar. Sköts något dåligt gäller valsedeln. Alla kan få en post. Alla kan bli valda och alla kan välja.

Intressant, lite annorlunda mot vad som vanligtvis menas med demokratisk stamm, och jag håller med om att detta är en mer effeltiv väg. Å andra sidan, så kan man undra om det är bra att behöva byta ledare, då den förste kanske börjat förbereda långsiktiga planer som kanske förbises av den nya ledaren när denne tar över, vilket kan medföra negativa följder för stammen.
 

DeletedUser

Guest
Nej, jag har aldrig hört talas om vpar2 men jag kollade upp honom på twstats. Från vad jag kan se så har han varit på flera världar men han har blivit totalt ägd på alla. Han har inte mer än 116 poäng på någon värld.
 

DeletedUser

Guest
Nej, jag har aldrig hört talas om vpar2 men jag kollade upp honom på twstats. Från vad jag kan se så har han varit på flera världar men han har blivit totalt ägd på alla. Han har inte mer än 116 poäng på någon värld.

Haha, din förmåga att söka upp spelare är fantastisk ;)

Vpar2 skapade i w4 stammen OA, som var rankad 2:a med 28 medlemmar, och var besegrad först när han slutat som ledare pga rl, och OA kämpade då mot 6 allierade stammar med mellan 40 och 80 medlemmar var.

I w6 startade han PH, som var rankad 1:a med 31 medlemmar, och de hade en average points nästan dubbelt så stor som närmsta stamm. Denna gång lämnade han också världen då han fick ett nytt jobb och behövde spendera extra timmar på det. Stammen upplöstes då ingen spelare kunde ersätta hans ledarskap. Han kom tillbaka till w12, där han är rankad etta, får se hur det går där.

För övrigt var det en omröstning om bästa spelare och ledare i tw's alla världar, och vpar2 blev framröstad som bästa ledare. Kanske förklarar någorlunda? Och gällande de andra du sökte upp, så verkar du ha glömt bort att en del spelare har mer än ett användarkonto ^^
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp