HP Runda 5 - Inställningar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Gaffel, jag vill minnas att du sagt att vanliga världar (inte HP och speed) ska vara nybörjarvänliga. Vi lite mer erfarna spelare skulle få göra upp på High-Performance världarna, där settings skulle anpassas mer utifrån lite duktigare spelare. Är detta ett påstående du fortfarande vill stå fast vid? Om svaret är ja, motivera gärna hur du då kan gå emot dig själv.

Enda vettiga inställningen är väll hastigheten, non-archer samt det låga stamtaket. Resten kan vi lika gärna kassera direkt.

Vet att det säger emot serverns syfte, men vi måste variera inställningarna också. Kan inte alltid ha MS på 100-200, ibland klämmer vi in lite nybörjarsettings också. =)

Som jag skrev i första inlägget. Nya spelare ska också få en chans på en HP runda, inte alltid 100% hardcore. =)
 

DeletedUser

Guest
Som jag skrev i första inlägget. Nya spelare ska också få en chans på en HP runda, inte alltid 100% hardcore. =)

Jo jag läste den kommentaren - kan inte påstå att jag håller med dig direkt där. Ser dock fram emot HP-runda 6 eller något sånt, så vi kanske kan få en till vettig runda att lira. Personligen hade jag gärna sett något liknande runda 1 eller 2. Det var kött till tusen, konstant och grymt roligt att spela rent inställningsmässigt. Tror fler än jag kan skriva under på det också.

Hoppas du inte varnar mig för OT nu Gaffel, men tack för att du äntligen lär dig besvara sakfrågorna!
 

DeletedUser

Guest
Jo jag läste den kommentaren - kan inte påstå att jag håller med dig direkt där. Ser dock fram emot HP-runda 6 eller något sånt, så vi kanske kan få en till vettig runda att lira. Personligen hade jag gärna sett något liknande runda 1 eller 2. Det var kött till tusen, konstant och grymt roligt att spela rent inställningsmässigt. Tror fler än jag kan skriva under på det också.

Hoppas du inte varnar mig för OT nu Gaffel, men tack för att du äntligen lär dig besvara sakfrågorna!

Problemet idag är att folk utnyttjar webbläsare på ett sådant sätt som jag vill motverka. T.ex: Opera, binds och det ökända T-tåget.

Enligt mig är sådant inte "kött till tusen, konstant och grymt roligt att spela", för det vill jag så klart att ni ska uppleva hela tiden.

Knappt någon energi alls, och det blir tajt, försök det med 1500 ms. Man får ge och ta, denna gången vill vi/jag utvärdera hur 1500 ms fungerar på en HP Runda.

Var glada att jag inte kör en Grepolis på er! :D Det vill säga 15,000-30,000 ms.
 

lolplop2

Member
Reaktionspoäng
0
Förbjud t-train ifall du vill undvika det då?

Vi som kan spelet kan ändå använda oss av t-bane eller liknande och få samma resultat så för dom duktiga spelar det nog ingen större roll, tvärtom blir bara en större utmaning för anfallaren.
 

DeletedUser

Guest
Opera används nog främst som webbläsare för att prestandan är avsevärt mycket bättre. Att det sedan går att binda om nästan hela spelet till att spela med tangentbord istället för mus och tangentbord - det ser jag bara som ett plus då det sparar en massa tid. Vi ser uppenbarligen olika på den saken, men men. Sedan eftersom det är allmänt vedertaget bland många spelare, ja - då är det ju under såna förutsättningar man får spela. Idag finns guider för det i praktiskt taget ALLA stammar som har en eller fler spelare som varit med ett tag. Så att sätta upp ms-blockader motverkar det inte, du skickar ju tågen på samma sätt för att sätta så tighta tåg som möjligt, utifrån de förutsättningar ni i spelledningen ger oss spelare. Så ska ni motverka ett operaanvändare bland oss spelare får ni sätta en regel emot det - banna alla som ni kan se använder Opera.

Aja, nog om det - jag hoppas på en rolig runda nästa vända, där möjligheter till intensivt och marginellt spel ges oss spelare :)
 

DeletedUser

Guest
Förbjud t-train ifall du vill undvika det då?

Vi som kan spelet kan ändå använda oss av t-bane eller liknande och få samma resultat så för dom duktiga spelar det nog ingen större roll, tvärtom blir bara en större utmaning för anfallaren.

Opera används nog främst som webbläsare för att prestandan är avsevärt mycket bättre. Att det sedan går att binda om nästan hela spelet till att spela med tangentbord istället för mus och tangentbord - det ser jag bara som ett plus då det sparar en massa tid. Vi ser uppenbarligen olika på den saken, men men. Sedan eftersom det är allmänt vedertaget bland många spelare, ja - då är det ju under såna förutsättningar man får spela. Idag finns guider för det i praktiskt taget ALLA stammar som har en eller fler spelare som varit med ett tag. Så att sätta upp ms-blockader motverkar det inte, du skickar ju tågen på samma sätt för att sätta så tighta tåg som möjligt, utifrån de förutsättningar ni i spelledningen ger oss spelare. Så ska ni motverka ett operaanvändare bland oss spelare får ni sätta en regel emot det - banna alla som ni kan se använder Opera.

Aja, nog om det - jag hoppas på en rolig runda nästa vända, där möjligheter till intensivt och marginellt spel ges oss spelare :)

Tro mig när jag säger detta: Hade det varit så enkelt, hade jag gjort det direkt utan att blinka.

Tyvärr så kan vi inte förbjuda en webbläsare eller sätta restriktioner som t-tåg på Opera. Det måste upptäckas också, vilket är det svåra.

Tågen blir tajta med t-tåg och ms-blockad, men långt ifrån likadant som det hade varit med 100 ms. Ni ser skillnaden i hundradelar och sekunder.

Det är i alla fall det som är min poäng i det hela. Kan man inte motverka det helt, gör då det som finns tillgängligt. Svårt att förklara utan att gå in på djupet, men kan dela tankar.
 

DeletedUser

Guest
Tro mig när jag säger detta: Hade det varit så enkelt, hade jag gjort det direkt utan att blinka.

Tyvärr så kan vi inte förbjuda en webbläsare eller sätta restriktioner som t-tåg på Opera. Det måste upptäckas också, vilket är det svåra.

Tågen blir tajta med t-tåg och ms-blockad, men långt ifrån likadant som det hade varit med 100 ms. Ni ser skillnaden i hundradelar och sekunder.

Det är i alla fall det som är min poäng i det hela. Kan man inte motverka det helt, gör då det som finns tillgängligt. Svårt att förklara utan att gå in på djupet, men kan dela tankar.

Istället för att motarbeta det som blir nytt, lär ut det som blir nytt istället genom att lägga upp mer guider.
T-train finns som guide. Och kan nog tänka mig att någon i teamet har den guiden.

Är väl meningen att ett spel ska bli svårare och inte enklare?
Ser dock inga problem med en Ms blockad när man har ett par byar, i början är den bara tråkig.

Känner du att tråden går OT kan du lägga inlägget från mig i en diskussions del istället.
 

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
själv skickar jag tåg på 500MS med Chrome.. inte ett skit Ttrain eller liknande skit med, bara snabba händer... trist att jag inte belönas för det:crybaby:
 

DeletedUser

Guest
Dom flesta webbläsarna (IE räknas inte!) har väl numera möjlighet att programmera om "hot-keys" bara att Operan är simplast och det finns mest användare utav det och därmed "enklast" att göra det då många vet hur man gör.
 

DeletedUser

Guest
önska man kunde spela :( men tyvärr kommer jag inte kunna störa er
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
1500ms kanske är mycket, men jag gillar tanken. Kommer tvinga folk att använda nya taktiker. Haeaehehaea, ha så roligt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp