HP runda 12.5 snart slut!

DeletedUser

Guest
Med bara en vecka kvar till stängning av den aktiva Classic/HP rundan börjar det bli dags att planera runda 13. Vi har en del tankar och funderingar, men intressantast är egentligen vad ni som spelar de här rundorna tycker.

Vad är bra, vad är dåligt, vad skulle kunna varit annorlunda? Vad funkar bra, och vad funkar mindre bra? Fler medlemmar per stam, eller kanske färre? Ska vi testa något helt nytt, eller ska vi försöka leta upp en gammal beprövad runda och köra en repris?
 

DeletedUser

Guest
jupp hp10 var rolig:)

sen tänkte jag om man kanske kunde göra en värld där man auto hamnade i en stam av två(som man sedan inte kan lämna) så blir det tex väst mot öst:) kanske kan kolla på det för tror de skulle vara sköjj:)
 

DeletedUser

Guest
jupp hp10 var rolig:)

sen tänkte jag om man kanske kunde göra en värld där man auto hamnade i en stam av två(som man sedan inte kan lämna) så blir det tex väst mot öst:) kanske kan kolla på det för tror de skulle vara sköjj:)

vilken skit att hamna med en afk då...
 

SniX

Member
Reaktionspoäng
1
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 1.5
Paladin: Ja, utan vapen.
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Nej
Bonusbyar: snabbt till 1500p (Kolla längre ner för mer info om detta.)
Barbarbyar: snabbt till 1500p (Kolla längre ner för mer info om detta.)
Smedja: Simpelt
Nybörjarskydd: 4 dagar.
Stamgräns: 10
Milis: aktivt till två byar.
Nattbonus: Ja, 02.00 - 07.00
Inom stam: Anfall blir besök - Nej
Assistans utanför stam - Nej
Övrig Info: Spelare kan välja startposition
Anfall- och assistansblockad inaktiverad.
Låga mynt priser.
Startar med två byar.

Angående barbar och Bonusbyar.
Jag hade tänkt att alla BB byar enbart bygger förrådet och resurser. Självklart farm för att kunna bygga byggnaderna.
Men förmodligen blir detta rätt kul. Bra farms från start.
Även hade jag tänkt att BB byarna växer till 1500p på ca5 dagar.

Bra/dåligt? Kritik tack!

//Snix //Graffiti Bruden hp12.5
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Tycker om idén om att starta med 2 byar, det var väl så på hp10. Skulle någon förlora 1 by så har man ju fortfarande 1 kvar så man inte ger upp direkt. Världen blir större vilket jag gillar.

Absolut inte lika billiga mynt som på 12,5 classic. Men hyfsat billiga typ 18000 20000 20000 eller något. / Stolt Hp10 vinnare <33
 

SniX

Member
Reaktionspoäng
1
Absolut inte lika billiga mynt som på 12,5 classic. Men hyfsat billiga typ 18000 20000 20000 eller något. / Stolt Hp10 vinnare <33

Jag hade tänkt mig lite mindre. Kanske 5k - 5k 7k .

Hp10 var en av dom bästa jag spelat. Även fast det var gangbangs 24/7.
 

DeletedUser

Guest
Nej, inte så låga, folk som är riktigt erfarna skaffar akademi- skapar billiga adlar och adlar folk innan de flesta fått akademi. Tycker det ska vara ganska dyra mynt så folk kan bygga upp sina byar istället för att som denna classic adla spelare med 1500 poäng. Har du dessutom 2 byar är 5k mynt INGENTING.
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
Anfall- och assistansblockad på minst 50 iallafall. Tråkigt med den inaktiverad.
 

DeletedUser

Guest
Hp 10 var grym :) Kul dessutom med en ovanlig start på 2 byar, blev lite mer spänning då med :) Så får man väl försvara sin titel från hp 12.5 med ;)

/ Stolt hp 12.5 vinnare och hp 10 gangbangad
 

DeletedUser

Guest
Fram med en Classic som är lite udda, som har något speciellt.

Det jag tänker på är att Tex starta med 2-3 byar, eller att ha Koth byar eller starta med en 2K by.

Sen så ska det vara den vanliga hastigheten (4), det är det som gör Hp till just High Performance.

En Ms block på 50 Ms som Wille säger, annars är det vissa tåg som är omöjliga att snipea då det kommer tåg där det skiljer ca 5 Ms mellan attack 1-4.

Och så hoppas vi på en lite större Hp värld än vad 12 och 12,5 var. För det var nästan pinsamt hur lite spelare det var !
 
Topp