Hjälp!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej allihop.

Detta är första gången jag spelar detta spel, och jag har idag totalt 12,000 poäng. Nu är det så att jag blir attackerad av en spelare som har 550,000 poäng, och undrar vad ni har för tips till mig för hur jag ska kunna hålla mig vid liv?
 

DeletedUser

Guest
Släng iväg brev om hjälp till ledarna för alla top 20-stammarna,top 20-spelarna och grannarna. Nån är nog sugen på att hjälpa dig.
 

DeletedUser

Guest
Ugabug, var inte så taskig nu! Skulle nog ha hjälpt killen ifall jag inte låg på andra sidan världen!
 

DeletedUser

Guest
Ugabug, var inte så taskig nu! Skulle nog ha hjälpt killen ifall jag inte låg på andra sidan världen!

Skulle jag också om jag varit kvar här på v4 :eek:

Men jag menade det ("typ"), finns säkert nån som hjälper till om man slår en pling, om inte annat för att de tycker det är en kul grej eller för att jäklas med anfallaren.
 

DeletedUser

Guest
han ville ju ha tips. flytta ut trupper när dom rensar och tillbaka lagom til adeln och sånt tråkigt antar jag.
 

DeletedUser

Guest
Skulle jag också om jag varit kvar här på v4 :eek:

Men jag menade det ("typ"), finns säkert nån som hjälper till om man slår en pling, om inte annat för att de tycker det är en kul grej eller för att jäklas med anfallaren.

Jaha, trodde du mer ville döda killen genom att reta upp stammledare :p
 

DeletedUser

Guest
Jaha, trodde du mer ville döda killen genom att reta upp stammledare :p

Haha, han lär förmodligen bli adlad av den större spelaren till slut om han inte får hjälp, så jag skulle nästan ta risken ;)

Men jo, att ducka och ta adlar skulle ge dig ett tag till :)
 

DeletedUser

Guest
Hej allihop.

Detta är första gången jag spelar detta spel, och jag har idag totalt 12,000 poäng. Nu är det så att jag blir attackerad av en spelare som har 550,000 poäng, och undrar vad ni har för tips till mig för hur jag ska kunna hålla mig vid liv?

1. Om han enbart anfaller en av dina byar, kan du ställa in trupperna från alla dina byar i den byn för att försvara den så bra som möjligt.

2. Be din stam om hjälp. De flesta stammar har ett forum där man kan skriva och be om hjälp.

Det negativa för dig är att om han verkligen vill ta ut dig så kommer han att göra det. Med 550.000 poäng har han ca 55 byar. Om han skickar på dig säg 10 fulla attackbyar kan du inte stå emot det utan hjälp.

Det positiva för dig är att en spelare som är så pass mycket större än dig kommer att ha låg moral när han anfaller. Det finns med i spelmekaniken för att spelare med lite poäng ska ha en chans att försvara sig. Hans trupper kommer troligtvis att slåss med enbart 30%:s styrka.

Uttryckt i siffror innebär det att om han anfaller med en full attackby (ca 20.000 gubbar.) slåss de bara med styrkan av 6.666. Om du skulle ha ungeför lika mycket gubbar i försvar säg 7000 och ha byggt upp muren till 20 så du får 100% försvarsbonus slår du ut hans attackstyrka och har ungeför hälften av dina gubbar kvar.

Lycka till!:)
 

DeletedUser

Guest
anfall han o ta en by av honom istället , fortsätt så tills du har 55 byar o han 1.
 

DeletedUser

Guest
Tack för snabba svar, alla tips uppskattas hjärtligt. :)

Jag försöker biffa upp så mycket försvar som möjligt, men det är inte så lätt.

Attackeraren har mycket riktigt ~55 byar (Jag väljer att inte ge ut något namn eftersom att jag tycker det vore fegt). Åker jag på stryk så åker jag på stryk av en bättre spelare, onödigt att förstöra hans dag bara för att jag inte är lika duktig. :)

Han attackerar mycket riktigt mitt "capital" som är en stad på runt 7000 poäng. Har även 3 andra städer, men jag fick storhetsvansinne efter att ha adlat den första staden... Så jag har inte alls byggt mig stark. Började bara adla alla barbarstäder jag fick tag på. :$

Han har 4 attacker på mig varav 3 av dessa har mer eller mindre samma ankomsttid, och den sista attacken är mer än 6 timmar efter de andra attackerna. Kan jag därmed ta för givet att den sista är adlingståget?

Tillägg:
Har bett om hjälp från stammen, men bara en spelare är större än mig... Resten är några tusen mindre. Det är mer utmanande så.

(Jag har spelat detta spel i bara några veckor, så jag är nybörjare. Inga gliringar om det tack. :) )
 

DeletedUser

Guest
Har du fått det svar du har sökt?
Om det skulle vara så, så skulle jag kunna låsa tråden?
 

DeletedUser

Guest
Tack för snabba svar, alla tips uppskattas hjärtligt. :)

Jag försöker biffa upp så mycket försvar som möjligt, men det är inte så lätt.

Attackeraren har mycket riktigt ~55 byar (Jag väljer att inte ge ut något namn eftersom att jag tycker det vore fegt). Åker jag på stryk så åker jag på stryk av en bättre spelare, onödigt att förstöra hans dag bara för att jag inte är lika duktig. :)

Han attackerar mycket riktigt mitt "capital" som är en stad på runt 7000 poäng. Har även 3 andra städer, men jag fick storhetsvansinne efter att ha adlat den första staden... Så jag har inte alls byggt mig stark. Började bara adla alla barbarstäder jag fick tag på. :$

Han har 4 attacker på mig varav 3 av dessa har mer eller mindre samma ankomsttid, och den sista attacken är mer än 6 timmar efter de andra attackerna. Kan jag därmed ta för givet att den sista är adlingståget?

Då tycker jag att du ska dra bort alla dina trupper från byn, och sedan trycka in allt du har i byn innan sista attacken. Var beredd på att bygga upp muren som fa-an efter de 3 första attackerna :)
 

DeletedUser

Guest
Otacksamt att attackerna kommer vid klockan halv 6 inatt, men iofs kommer inte adlingståget än på 22 timmar upptäckte jag nu.
 

DeletedUser

Guest
Han har 4 attacker på mig varav 3 av dessa har mer eller mindre samma ankomsttid, och den sista attacken är mer än 6 timmar efter de andra attackerna. Kan jag därmed ta för givet att den sista är adlingståget?

Ett adelståg består utav 4-5 attacker med adel i allihopa. Eftersom en adel tar ner lojaliteten med ~25% i din by. Och då behöver man ju 4 eller ibland 5 adel för att adla byn.

alltså är inte sista attacken ett adelståg :p
 

DeletedUser

Guest
Varför tror du att alla attacker har runt 7h attacktid medans den sista ligger på 23h då? :)

Nåväl, önska mig lycka till nudå. Annars kanske det blir en spelare mindre i v4. :(

Edit:
Har nu rett ut allt, och det började med ett nybörjarmisstag från min sida. :) Klarade att försvara två av attackerna och duckade den tredje attacken för att kunna försvara den fjärde attacken. Detta kom som ett råd från spelaren som attackerade mig. :)

Tack för all hjälp och assistans här i forumet! Det uppskattas av hela mitt nybörjarhjärta!

Tråden kan låsas. :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp