Hemligheterna/hemlighet

DeletedUser

Guest
Vad är det här för nya saker?

Rankningen
Hemligheterna i den här världen har ännu inte blivit upptäckta.

Samlingsplats
Det finns ingen hemlighet i den här byn.

Eller det kanske inte är nya saker för er då.
Men för mej är det hela riktigt nytt.
Så vad är det här för något, Någon som vet?


Bröderna W
 

DeletedUser

Guest
Förklaring Maktens Hemligheter

Grunderna
Så du har byggt upp dina trupper, adlar dina fiender, gått med i en kraftfull stam och är ett hot för alla mindre spelare runt omkring dig. Vad gör man nu? På en förutbestämd tidpunkt i spelet, kommer så kallade “Maktens Hemligheter” att dyka upp i barbarbyar överallt på kartan. Dessa Hemligheter är uppfinningar och upptäckter som kommer ta din värld in i en ny era. Och de är huvudmålet med spelet; en stam som har en full uppsättning av Maktens Hemligheter och håller dem under en bestämd tid, kommer bli den dominerande stammen i denna nya era, och därför vinna spelet.

Kontrollera en Hemlighet
Du tar kontroll över Hemligheten när du adlar byn den finns i (detta indikeras med en speciell flagga på kartan) eller om Hemligheten flyttas till en av dina byar. Till skillnad från trupper, så kan Hemligheter bara förflyttas korta sträckor i taget. Efter de blivit flyttade, måste Hemligheterna vila i byn en längre tid, återigen en inställning som kan varieras. När du en gång gett ordern om att flytta hemligheten, kan du inte längre kontrollera den – du kan inte avbryta eller få tillbaka den (om den inte förflyttas tillbaka till dig) så var försiktig med vem du överlämnar den till.

Hemligheterna sprids
Efter ett tag börjar Hemligheterna spridas i stammen som kontrollerar dem. Du kommer få regelbundna uppdateringar om när, och kanske vart Hemligheterna kan spridas. Denna nykomna “kopia” av en Hemlighet är precis lika bra som den ursprungliga Hemligheten. Efterhand kommer Hemligheterna spridas runt mer och mer, vilket gör det svårare att hålla fiendernas giriga tassar borta från dem. Till slut kommer tiden då det är dags att attackera alla byar som har en Hemlighet din stam ännu inte kontrollerar.

Vinna spelet
För att vinna spelet måste en stam ha en full uppsättning Hemligheter. Du behöver alltså inte ha samtliga Hemligheter på kartan, men minst en av varje specifik Hemlighet. När en stam kontrollerar en full uppsättning, börjar en nedräkning till vinsten. Om stammen behåller kontrollen av hela uppsättningen under en förutbestämd tid, kommer den vinna spelet. Notera att det är den fulla uppsättningen som räknas, skulle en stam ha mer än en kopia av en Hemlighet räcker det stammen behåller kontroll over en av dem för att uppsättningen ska räknas som komplett och därför vinna.

När en stam har vunnit, kommer världen automatiskt gå över i fredsläge och till slut bli stängd.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Hur många set utav hemligheter kommer finnas?
Kommer alla 12 komma upp direkt, eller 1 i taget etc?
Hur lång tid måste dessa hemligheter "vila" ?
 

DeletedUser

Guest
Har en "hemlighetsby" några funktioner likt en bonusby? Eller är det bara en helt vanligt by?
 

DeletedUser

Guest
Vad gör en hemlighet?

Gör den dina spejare/Yxor/svärd/Lättkav/spjut/ eller hela armén i byn otroligt mycket starkare?
Då är det ju bra att bygga deff så har man en ointaglig by :)

Eller ger dom byns resurser en boooost likt den på speeden vore något riktigt bra att ha på denna världen.
 

Alexex

Member
Reaktionspoäng
0
Vad gör en hemlighet?

Gör den dina spejare/Yxor/svärd/Lättkav/spjut/ eller hela armén i byn otroligt mycket starkare?
Då är det ju bra att bygga deff så har man en ointaglig by :)

Eller ger dom byns resurser en boooost likt den på speeden vore något riktigt bra att ha på denna världen.

Vad jag har fattat så vinner man genom att hålla hemligheterna en viss tid..
Alltså att de inte ger någon slags buff också
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
verkar som om man alltså bara behöver deffa 12 byar på denna värld i ett senare skede lär ju inte bli så svårt
 

DeletedUser

Guest
så kan det vara men det brukar vara många byar i omlopp och att då försvara 12 blir inga problem
 

Noixyl

Member
Reaktionspoäng
0
så kan det vara men det brukar vara många byar i omlopp och att då försvara 12 blir inga problem

Då blir det helt enkelt ett vanligt krig, tills den ena stammen är borta. Du får det att låta som att det bara är att stacka upp byarna med hemligheterna och sedan så vinner man ;)
 

Dark Halo

Member
Reaktionspoäng
0
Så som jag lärt mig att det fungerar på .se, så lär det bli gangbang på den stammen som närmar sig alla hemligheterna.

Vilket i sin tur gör det väldigt svårare att försvara sina små hemligheter.

När någon annan sedan kommer närmare, så kommer ju alla vända å gangbanga den stammen istället.

Det är spelstilarna jag har erfarat på .se iaf.

Relationer å pakter ses med en nypa salt och inte många stammar spelar renhårigt.

jtu194iKQ4Mv4.png
 

kristoffer 1

Member
Reaktionspoäng
2
Så som jag lärt mig att det fungerar på .se, så lär det bli gangbang på den stammen som närmar sig alla hemligheterna.

Vilket i sin tur gör det väldigt svårare att försvara sina små hemligheter.

När någon annan sedan kommer närmare, så kommer ju alla vända å gangbanga den stammen istället.

Det är spelstilarna jag har erfarat på .se iaf.

Relationer å pakter ses med en nypa salt och inte många stammar spelar renhårigt.

jtu194iKQ4Mv4.png

Bra, då blir världen långvarig & det blir inte så lätt att erövra alla hemligheter =)
 
Topp