Handgjorda kartor

DeletedUser

Guest
Ja det kommer vara kul med lite handgjorda kartor eller? :)

om ni har lust att göra det så släng upp dom här :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kan fixa ett par sedan när världen är lite mer stabil :p
 

DeletedUser

Guest
Kan oxå fixa någon/några om jag minns hur man gjorde dom :O Inte gjort någon karta på evigheter (var nog till v10 som jag gjorde min sista karta)
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
kartau.png
 

DeletedUser

Guest
Det är faktiskt roligt att göra kartor för att då kan man göra sin stam till en stor stam som härskar över de kontintent man är i. Så gör det o ha roligt när ni gör det för att det kommer aldrig att hända på riktigt:p
 

DeletedUser

Guest
karta

Så här tror jag världen kommer tydligt se ut om cirka 1 - 2 månader :)

ax1b1c.png
 

DeletedUser

Guest
håll er till ämnet, har ni inget att kommentera relaterat till ämnet så låt bli att posta.

vill även påminna er om att de finns regler kring hur stora bilder som får postas på forumet.

Mvh Fox
Moderator v14
 

DeletedUser

Guest
Kartorna vi fick posta innan var både 1000x1000 och 770x770 (beroende på vilken värld man postade dom till, v9 om nyare var de 770x770)

Så tycker man borde få posta kartot i den storleken ännu, skall man göra kartor så vill man gärna göra dom detaljerade, vad e de annars för mening att göra kartan?

Skall man nu inte få posta dom större än 520x640 så känns de inte spec roligt att lägga ner arbetet på sådana jobb för att sedan behöva förminska bilderna till laglig storlek, kartan som man har som utgångsobjekt är ju 1000x1000 på TW stats.
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
Kartorna vi fick posta innan var både 1000x1000 och 770x770 (beroende på vilken värld man postade dom till, v9 om nyare var de 770x770)

Så tycker man borde få posta kartot i den storleken ännu, skall man göra kartor så vill man gärna göra dom detaljerade, vad e de annars för mening att göra kartan?

Skall man nu inte få posta dom större än 520x640 så känns de inte spec roligt att lägga ner arbetet på sådana jobb för att sedan behöva förminska bilderna till laglig storlek, kartan som man har som utgångsobjekt är ju 1000x1000 på TW stats.
då man postar en länk....
 

DeletedUser

Guest
Äsch mina kartor är alltid 1000x1000 ingen admin som grinar över de. Bara lägga den i en spoiler :)
 

DeletedUser

Guest
tror inte någon har problem med storlekarna... Fan bara kul att folk tar tid och gör kartor det e alltid roligt o se och håller forumet igång =)
 

DeletedUser

Guest
Hurdan typ av karta vill ni se?

Top 10 (poäng)
Top 10 (OBA)
Top 3 i alla kontinenter (12 stammar)
Önskade stammar (ge förslag på din önske karta just nu)

Kommer att följa denna tråd lite och se vad jag kommer att hitta på för typ av karta till v14 efter era önskemål
 

DeletedUser

Guest
En liten karta som jag gjorde med lite stammar nämnda här i v14 forumets trådar. (inte lusläst alla så kan ha missat några intressanta)

Stammarikontinenter.png

Nu e denna 761 x 770
Man ser ett fint litet barbar bälte runt Wizard
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
SPooK
Helt ärligt fett grym karta du gjorde. :D

Du ville ha önske mål vad sägs som att göra en Stam OBA Karta topp 20 ??? Eller hur många du nu orkar gör då 20 kanske är för mycket.
Skulle vara roligt och se vart all slakt håller huss någon stans världen över.
Måste säga igen grym karta,
Det du kan det kan du bra;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
20 stammar kommer inte att fungera, pga att de blir för kluddigt med alla stammar. De blir även väldigt svårt att hitta 20 egna färger så att man ser vart alla stammar är utan att behöva anstränga blicken.

Bara som min förra karta med 10 stammar blev ganska jobbig pga att alla stammar fortfarande inte hittat sina egna kontinenter (fär att världen är för ung ännu)

Men en Top 10 OBA karta skulle kunna fungera att fixa, men nu skall jag gå och lägga mig, så får se vad jag kan hitta på under morgondagen
 
Topp