Handgjorda Kartor

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Bestämde mig för att äntligen skapa den här tråden.

Har många gånger suttit och velat kolla hur världen utvecklat sig. Hur såg allt ut för 6 månader sen? Hur har krigen ändrat kartan? Men hur mycket jag än ville. Så gick inte det. Så tänkte då att det skulle passa att se om man kunde ha en tråd för det. För framtidens skull. Om 6 månader kanske man vill se tebax på kartan idag? 1 år senare? Ja, hur lång tid det nu kommer ta att världen ska bli klar. Många stammar kvar, så kommer ändras mycket till.

Dock så kunde jag inte med att skapa en tråd bara för att be en annan spelare ladda upp kartor. Fick komma med lite eget, det tog lite tid ;)

Först tänkte jag göra en bordermap men den blev inte så snygg. Fick sen fram en "skuggvariant" men det gick inte att ha med alla stammar på samma karta då. Men så tänkte jag lite mer på, den själv uppdaterande visar ju inte helt rättvist hur mycket byar de största stammarna har osv, placering osv gömmer byar.

Då kom jag fram till den här varianten:
v3map100209gow.png


v3map100209dvh.png


v3map100209lcn.png


v3map100209st2.png
 

andreas1001

Member
Reaktionspoäng
3
jäckligt snyggt ska jag säga. Imponerad :). Bra jobbat, lite kul att se var och en av alla stammar :D.
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Grymt snygga kartor (Y)

Lite komiskt att se att Elite var så utspridda som de var trots sin ringa storlek i förhållande till övriga stammar på kartan.
 

DeletedUser

Guest
Verkligen skojj att se varje stam för sig, vore trevligt att se några månader tillbaka i tiden för att se hur världen har förändrat sig :)
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Verkligen skojj att se varje stam för sig, vore trevligt att se några månader tillbaka i tiden för att se hur världen har förändrat sig :)

Den biten kan bli lite knepig om man inte sparat ner gamla kartor för att kunna göra om dem skulle jag tro, eller är det någon som vet hur man enkelt kan hitta kartor sedan typ 6 månader tillbaka?
 

DeletedUser

Guest
Nickjer kanske sparar kartorna en viss tid..en karta per månad skulle ju räcka och skulle inte ta mycket utrymme.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Va en utav anledningarna jag skapade denna tråden. För dessa kartorna finns kvar för alltid.
 

DeletedUser

Guest
Grymt snygga kartor (Y)

Lite komiskt att se att Elite var så utspridda som de var trots sin ringa storlek i förhållande till övriga stammar på kartan.

Jo, o allmänt att typ alla stammar är mer utspridda än man ofta kan tro!
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har tankat ner progget från sidan som uppdaterar kartorna varje dag, sen har jag ett litet prog som kör det till att dra ner en karta kl. 12 varje dag och spara med datumet och tid som namn :)
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
När Stribe hoppade in i kriget mot WCW för att hjälpa MASH. :) Ett halvår sen typ. Sen e det ett uppehåll i två månader runt jul, nyår för att jag installerade om datorn o inte orkade lägga in proggen. :)
 

DeletedUser

Guest
När Stribe hoppade in i kriget mot WCW för att hjälpa MASH. :) Ett halvår sen typ. Sen e det ett uppehåll i två månader runt jul, nyår för att jag installerade om datorn o inte orkade lägga in proggen. :)

kan allmänheten få se den plz??:awsm::awsm:
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Ska se vad jag orkar :p haha Näe, men det skulle väl gå att ordna... Från något speciellt datum?
 

DeletedUser

Guest
Sådär, en ny karta igen. Hoppas denna inte skrämmer era ögon ;)

image-B84D_4BB5ABDA.jpg
 

DeletedUser

Guest
Aha, är det därför GOW är så duktiga. De har haft backup från andra planeter hela tiden. ;P
Det ante mig..
 
Topp