Högtidsfreder

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Så gammal är jag faktiskt inte. =)

Ahaja, du är tillbaka. Då är de väl bara börja fejka dig igen så slutar du väl lika fort som sist ;)

Nu blev de jävligt kass stämning här dock, själva budskapet med hela tråden var: införskaffa högtids-skydd. så ni inte missar detta admins

Jo jag håller med om att skydd ska införas, men droppa din jävla attityd i inledningen till nästa tråd så ska de säkert gå bättre för dig.
 

wallarn

Member
Reaktionspoäng
15
Det behövde sägas, har pratat med X antal SuSa-spelare och många ångrar att de gick med på en offensiv på midsommar.. Du är en av de få som får suga på den karamellen lite!
 

DeletedUser

Guest
Det behövde sägas, har pratat med X antal SuSa-spelare och många ångrar att de gick med på en offensiv på midsommar.. Du är en av de få som får suga på den karamellen lite!

Jo jag är även en av dom. Hade jag tänkt på att de varit midsommar hade det ändrats, du kanske ska läsa igenom mina tidigare inlägg här?
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Ahaja, du är tillbaka. Då är de väl bara börja fejka dig igen så slutar du väl lika fort som sist ;)



Jo jag håller med om att skydd ska införas, men droppa din jävla attityd i inledningen till nästa tråd så ska de säkert gå bättre för dig.

Gick ju så bra senast när du inte lyckades ta någon by tills ONC fick KÖ :)

Ontopic: Ni är alleles för mesiga med att lägga in freder till högtider som t.ex midsommar och valborg som johan säger.
 
Senast ändrad:

wallarn

Member
Reaktionspoäng
15
Jo jag är även en av dom. Hade jag tänkt på att de varit midsommar hade det ändrats, du kanske ska läsa igenom mina tidigare inlägg här?

Bra, då tycker jag alla i SuSa ska ta och skriva ett förlåt-brev till vinus, som ett tecken på respekt! ;)

och vi har inte mer problem här, då inväntar jag bara mina poäng och svar på topic från admins :)
 

DeletedUser

Guest
Gick ju så bra senast när du inte lyckades ta någon by tills ONC fick KÖ :)

Ontopic: Ni är alleles för mesiga med freder till högtider som t.ex midsommar och valborg som johan säger.

Jaså? ska vi ta och se över statsen då? :)

SuSa (483|516) K54 5,971 Nidalee [LoL] RapiDoodle [SuSa] 2013-02-12 10:34:51
SuSa (494|517) K54 4,998 Nidalee [LoL] RapiDoodle [SuSa] 2013-03-23 17:30:07
SuSa (489|547) K54 4,401 Nidalee [LoL] RapiDoodle [SuSa] 2013-03-24 11:44:59
SuSa (494|517) K54 4,969 Nidalee [LoL] RapiDoodle [SuSa] 2013-03-26 14:27:49

men givetvis säger du att de va nu som OnC fick kö på dig :) Trots att du skrev i ert interna forum och på skypen, glöm inte att kära Noc och Malza är med oss :)


Jodå det är vi som är fega ja, vi som ber om frid :) Makes totally sence :)
 

DeletedUser

Guest
Bra, då tycker jag alla i SuSa ska ta och skriva ett förlåt-brev till vinus, som ett tecken på respekt! ;)

och vi har inte mer problem här, då inväntar jag bara mina poäng och svar på topic från admins :)

Nja iom *stark* och hans satsande mot mig kan något brev till Sparkz skrivas :)
Annars hade det gärna gjorts.
 

DeletedUser

Guest
gagagagag, du ger mig hjärnblödning!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111 han pratade med teamet

yeeei mission accomplished :)

kan jag sluta trolla med dig nu då? Så vi kan lägga fram ett vettigt förslag till TC/teamet angående högtidersfreder?
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
Fred på högtider för att folk ska ha IRL och kunna ägna sig åt det man ska göra på högtider.
Då kan vi fixa fred under arbetstid så dom som jobbar kan skötta det som dom ska göra under den tid.
Vi måste fixa fred under skoltid så att eleverna kan koncentrera sig på skolan och inte att tagga/ducka.
Nu när man redan håller på med så är det inte mer än rättvist att varje spelare blir 4 veckor "fredad" när man ska på semester, så man njuter enda lediga tid man har.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Fred på högtider för att folk ska ha IRL och kunna ägna sig åt det man ska göra på högtider.
Då kan vi fixa fred under arbetstid så dom som jobbar kan skötta det som dom ska göra under den tid.
Vi måste fixa fred under skoltid så att eleverna kan koncentrera sig på skolan och inte att tagga/ducka.
Nu när man redan håller på med så är det inte mer än rättvist att varje spelare blir 4 veckor "fredad" när man ska på semester, så man njuter enda lediga tid man har.

Det är stor skillnad på högtider och det du nämnde där, men du kan väl få tycka att det är samma sak om du vill det.
 

Tobaco

Member
Reaktionspoäng
0
Detta e ju sjukt ju, att sitta o klaga o svära, ska ONC säga som försökte grundlura SuSa med OBAY grejen det tog priset av sne lir.
Dett räcker gått o väl med de andra frederna som finns, detta e ju ett krigs spel.

Ska vi ha fred om natten oxå?
ska vi ha fred under skol tid?
ska vi ha fred när det inte passar oss?

Och ska det sväras så gör det någon annan stans...
 

DeletedUser

Guest
Tobaco din lilla anka(om admin läser syftar på hans profilbild) det finns nattbonus om du inte har märkt det... Och det är skillnad på högtid och skoltid! Om du fick 130 adels på dig på julafton hur roligt hade det varit? Så du kan bara vara tyst och fortsätta med ditt barbsadlande.

Sen om du tror du är något så snälla attackera mig så ska jag gladeligen plocka bort dina PIP trupper
 

DeletedUser

Guest
Skärp er nu, speciellt de som sitter och ljuger här ute. Det är så himla löjligt hur flera spelare beter sig.

Ett par saker jag vill ge er en förklaring på, ingen, absolut ingen från OnC sitter och gråter här ute. Vi hånler åt hur SuSa väggade mer eller mindre allt de hade att komma med. En stam offensiv mot ett enda konto, och det mot oss på midsommardagen. Och ändå så lyckas de endast ta en enda by, och det var tyvärr när jag låg och sov i en timma.

Och ja klart ni visste det var midsommar, var inte så löjliga nu och påstå att ni inte visste det... :)

*Skickar lite kärlek till er i SuSa, ni behöver det... ni verkar så SuRa*
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Herrejösses, vilken nivå på intelligens det verkar vara hos många spelare. Kommer nu sitta och citera en hel drös med irrelevanta kommentarer, liknelser som är käpprätt åt skogen konstiga och formuleringar som gör en mörkrädd rent utsagt. Vill även klargöra att jag personligen inte ser ett fel med att slå till under högtiden, med en offensiv som landar - att däremot inleda en offensiv under midsommar hade varit mer respektlöst enligt mig, vilket jag argumenterade för i tråden om hurvida det var midsommarfred eller ej. Vilket jag anser viktigt att påpeka. Spelet är ett krigsspel som går ut på att kriga, och gäller ingen fred är högtider taktiskt geniala att lägga en offensiv emot. Vad jag dock ogillar, är hur man försöker slingra sig med bortförklaringar, lögner etc. Vilket detta inlägg handlar om i grund och botten.

First of all kommer, min kärleksförklaring till min kära lilla hackkyckling Padox, numera speedadmin.

hejsan wallarn:) är du snäll att tonar ner på ditt språk, man behöver inte vara oförskämd.

sedan finns det ingen anledning att gnälla när det inte gällde ditt konto?
och vi hade ingen tanke på att det var midsommmar, en ny dag ett nytt mål :)


spela lungt och ha det roligt!;)

Ska du ta på dig vuxenkappan nu när du tydligen gått och blivit speedadministratör? Du borde verkligen överväga dina egna ord här, och fundera över om det är något du lever upp till själv i dina kommentarer, som du postar i forumet. Sen ska vi inte tala om den katastrofala blundern "vi hade ingen tanke på att det var midsommar". Det där är rent bullshit, ni var väl medvetna om det - eftersom SuSa spelare skrev på forumet att ni önskade alla en glad midsommar.

Ryktas att vi i SuSa önskar resterande v21 en alldeles underbar midsommar!

Skål och ha det gott!!

Ouch, that has to hurt. Som administratör, bör du inte öppet sitta och ljuga i externa, samma sak som DU flertalet gånger påpekat att andra admins gör. Men man blir väl som man umgås ;)

Angående LMR, så kan jag utan att hymla om det påstå att JAG är den som pushat på att offensiven skulle inledas innan högtiden, för att kunna fortsätta pusha fronten under högtiden, då aktiviteten normalt sätt sjunker och byar blir enklare att ta. Men större fejkrundor och dylikt skedde inte, utan den stora mainoffensiven slog till INNAN högtiden. Återigen, något som är viktigt att påpeka.

Sen ska vi inte tala om irrelevansen i Karagaras inlägg.

Fred på högtider för att folk ska ha IRL och kunna ägna sig åt det man ska göra på högtider.
Då kan vi fixa fred under arbetstid så dom som jobbar kan skötta det som dom ska göra under den tid.
Vi måste fixa fred under skoltid så att eleverna kan koncentrera sig på skolan och inte att tagga/ducka.
Nu när man redan håller på med så är det inte mer än rättvist att varje spelare blir 4 veckor "fredad" när man ska på semester, så man njuter enda lediga tid man har.

Vad hade ens detta med tråden att göra? Eftersom, det är en helt annan sak - än fred under midsommar, en av våra viktigaste högtider att fira i Sverige. Efter julafton och nyår. I princip nästan likställd med just, julafton och nyårsafton. Jag försöker bara förstå vad din poäng med inlägget var, så du får gärna förtydliga det. En fråga jag har till dig är, du anser alltså att även jul- och nyårsfreden ska tas bort? Det är så jag tolkar ditt inlägg.

Även Tobaco bör ju fundera över poängen/innehållet i sitt inlägg till debatten.

Detta e ju sjukt ju, att sitta o klaga o svära, ska ONC säga som försökte grundlura SuSa med OBAY grejen det tog priset av sne lir.
Dett räcker gått o väl med de andra frederna som finns, detta e ju ett krigs spel.

Ska vi ha fred om natten oxå?
ska vi ha fred under skol tid?
ska vi ha fred när det inte passar oss?

Och ska det sväras så gör det någon annan stans...

Vad hade OBEY, SuSa och OnC historien med tråden att göra från första början? Hela ditt inlägg bygger på irrelevanta historier på det som varit. Tråden handlade om framtid, inte dåtid. Vilket du m.fl. verkar ha missat.

Ska vi ha fred om natten oxå?
Vi har redan nattbonus, mellan 00 och 08. Det räcker gott och väl och är nästan som ett skydd, om man inte gör som en del lirare och skickar off i väggen under dessa timmar. Finns flera exempel i båda led på detta, så pajer bör inte kastas på någon specifik.

ska vi ha fred under skol tid?
Vad ska vi med fred under skoltid till egentligen? Med dagens teknologi (smartphones, läs- och surfplattor etc) så behövs inte detta då man enkelt kan tagga upp inks, ducka, farma och så vidare.

ka vi ha fred när det inte passar oss?
Finns något som heter kontoövervakare av en anledning, just för att du ska slippa sitta konstant. Det innebär att du kan ta en personlig fred om det inte passar dig att sitta vid specifika tidpunkter. Testat använda det?

Sedan ska vi inte tala om hur löjlig hela diskussionen mellan Wallarn och RapiDoodle är då den inte tillfört ett uns av matnyttighet till trådens utveckling utan bara fått den att spåra ut ur själva ämnet; Hurvida vi ska ha fred under högtider eller inte.

Ett tips till alla spelare är ju att faktiskt börja läsa vad trådar handlar om, innan man väljer att gå in och kommentera med "fakta" som inte kan tillföra något alls till en diskussion.

Angående SuSas "megaoffensiv" på självaste midsommar, så tycker jag ändå att den reddes ut ganska så fint, på Dionysos kontot och antalet dödade adlar på 24 timmar, samt totala summan trupper var rätt imponerande att se - min fråga till SuSa är mest, hur kändes det att vägga så pass mycket trupper som ni gjorde? Med tanke på antalet byar som adlades, och stannade inom er stam. Hoppas midsommarfirandet var roligare, än tw var för eran del under helgen.
 

DeletedUser

Guest
Haha jadu Adam, och du bara tar lite av din såååååå dyrbara tid och läser igenom tidigare inlägg istället för att även du gråta på som en flicka så ser du klart och tydligt att vi inte tänkte på midsommar när offensiven planerades och började utföras. Mkt skarpts skickades på söndag/måndag. 5 dagar innan midsommar och landningstiden.


@ sparkz - fick betydligt fler byar än så ju :) sen att du tima retakes är skitsamma, deff tar längre tid att bygga än off.


Tillbaka till Adam:
Va din sämsta räddning av OnC hittills. Massa minus till dig för detta slarviga och ärligt talat dåliga inlägg.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Angående SuSas "megaoffensiv" på självaste midsommar, så tycker jag ändå att den reddes ut ganska så fint, på Dionysos kontot och antalet dödade adlar på 24 timmar, samt totala summan trupper var rätt imponerande att se - min fråga till SuSa är mest, hur kändes det att vägga så pass mycket trupper som ni gjorde? Med tanke på antalet byar som adlades, och stannade inom er stam. Hoppas midsommarfirandet var roligare, än tw var för eran del under helgen.



Vi har ju trots allt dödat mer trupper när ni inte orkar ducka era byar än vad vi tappade den dagen :)

Försvarare: oland2
Destination: SuSa väggar off (499|530) K54

Kvantitet: 0 0 0 0 191 30 0 76 140 5870 0 0 0
Förluster: 0 0 0 0 191 30 0 76 140 5870 0 0 0

woopwoop

Puss igen
 

DeletedUser

Guest
@ sparkz - fick betydligt fler byar än så ju :) sen att du tima retakes är skitsamma, deff tar längre tid att bygga än off.

Tyvärr Rappi så har ni bara kunnat behålla en by. Och det räknas i helheten. Och du har helt rätt i att deff tar längre tid att bygga än off! Tur jag förlorade sjukt lite deff på er offensiv ni gjorde mot mig. Så jag vet att ni tappade mer.

Ooh förresten! Kan inte du möjligtvis be Tinglo skicka rapporterna när hon adlade en eller om det var två byar av mig på första adeln och sen väggade i sina egna trupper?? Vore mysigt att se <3

Adla ner... sen retake.. well det är värt det ;)

Vi har ju trots allt dödat mer trupper när ni inte orkar ducka era byar än vad vi tappade den dagen :)

Försvarare: oland2
Destination: SuSa väggar off (499|530) K54

Kvantitet: 0 0 0 0 191 30 0 76 140 5870 0 0 0
Förluster: 0 0 0 0 191 30 0 76 140 5870 0 0 0

woopwoop

Puss igen

Vill du se lite rapporter som endast är från mitt egna konto igår och idag hos endast en medlem i SuSa?

Försvarare: Nocturne
Destination: Get on My Level (489|554) K54

Kvantitet: 831 1 0 273 19 0 0 388 0 0 0 0 0
Förluster: 831 1 0 273 19 0 0 388 0 0 0 0 0

Försvarare: Nocturne
Destination: Get on My Level (493|551) K54

Kvantitet: 1731 0 0 975 6 0 0 372 0 269 1 0 0
Förluster: 1731 0 0 975 6 0 0 372 0 269 1 0 0

Försvarare: Nocturne
Destination: Get on My Level (489|550) K54

Kvantitet: 0 0 540 0 6 493 44 0 40 0 0 0 0
Förluster: 0 0 540 0 6 493 44 0 40 0 0 0 0

Försvarare: Nocturne
Destination: Get on My Level (490|558) K54

Kvantitet: 756 0 0 0 217 0 0 0 0 0 0 0 0
Förluster: 756 0 0 0 217 0 0 0 0 0 0 0 0

Försvarare: Nocturne
Destination: Get on My Level (489|557) K54

Kvantitet: 0 0 955 0 4 346 34 0 31 0 0 0 0
Förluster: 0 0 955 0 4 346 34 0 31 0 0 0 0

Försvarare: Nocturne
Destination: Get on My Level (492|547) K54

Kvantitet: 734 1 0 206 90 0 0 0 0 0 0 0 0
Förluster: 734 1 0 206 90 0 0 0 0 0 0 0 0

Försvarare: Nocturne
Destination: Get on My Level (493|551) K54

Kvantitet: 3118 0 0 1757 10 0 0 671 0 485 1 0 0
Förluster: 1387 0 0 782 4 0 0 299 0 216 0 0 0

Försvarare: Nocturne
Destination: Get on My Level (489|552) K54

Kvantitet: 0 0 1458 0 5 447 28 0 39 0 0 0 0
Förluster: 0 0 1458 0 5 447 28 0 39 0 0 0 0

Försvarare: Nocturne
Destination: Get on My Level (495|548) K54

Kvantitet: 764 0 0 214 60 0 0 0 0 19 0 0 0
Förluster: 764 0 0 214 60 0 0 0 0 19 0 0 0

Så lägg ner och skämma ut dig genom att tro att en rens hit och dit är "häftigt". Ni tappar betydligt mer trupper än vad jag tror du ens vet om rappi, för dessa rapporter får du nog inte ens se som jag visade ovan :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ja dina rapporter va ju inte i närheten av lika mysiga som 5,6k kattas. shame on you

& nej de rapporterna har jag inte sett.. rawr
får ta ett snack med kära Noc
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp